Min MYLR går inte att låsa!
Moderator: Redaktion
- Tillsynsmannen
- Teslaägare
I går hände nåt skumt med bilen. Autolåsfunktionen reagerar inte längre när jag lämnar den. Den förblir olåst. Har startat om mobilappen, skärmen i bilen, men ändå samma fel. Låser man med appen, så signalerar blinkersen två gånger men inget mer. Några ögonblick senare ändras ikonen till "olåst" igen. Kryssrutan "exkludera hemma" är inte förbockad. Det ligger heller inget kvarglömt nyckelkort i kupén.
En till sak jag noterade när jag körde var att halvljuset stod påfallande högt. Kanske orelaterat, kanske inte...
Vad ska jag göra - förutom att beställa service i appen. Någon som har tips eller råd? Det kanske går att återställa.
En till sak jag noterade när jag körde var att halvljuset stod påfallande högt. Kanske orelaterat, kanske inte...
Vad ska jag göra - förutom att beställa service i appen. Någon som har tips eller råd? Det kanske går att återställa.
Är alla dörrar ordentligt stängda?
Kan vara något lås som gått sönder, då brukar det vägra låsa, och då är det serviceärende förstås.
Kan vara något lås som gått sönder, då brukar det vägra låsa, och då är det serviceärende förstås.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- Tillsynsmannen
- Teslaägare
Re: Min MYLR går inte att låsa!
Alla dörrar stängda. Har avaktiverat autolåsfunktionen nu, och bilen går att låsa "manuellt" med kortet. Ska testa autolåsfunktionen och appen senare, men nu är hustrun ute på ärende så det får vänta en stund.
- Tillsynsmannen
- Teslaägare
Update: det verkar funka som det ska igen, efter att jag också uppdaterat mobilappen.
Avskriver motvilligt ärendet under rubriken handhavandefel tills vidare...
Tillsynsmannen skrev:Update: det verkar funka som det ska igen, efter att jag också uppdaterat mobilappen.
Kan vara bra att ha pin to drive när sådant här händer och vid andra tillfällen.
Har du exakt samma problem med låsa bil som du beskriver. Hände efter 36.2 och jag har en M3. Skapade ett ärende som avbokades av tesla med motivering att felet är mjukvarurelaterat och fn finns ingen lösning men att de jobbar på det och uppdatering av mjukvara kommer.
- Arctic Drifter
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/anders453430
- Kontakt:
Jag backar dig!Tillsynsmannen skrev:Update: det verkar funka som det ska igen, efter att jag också uppdaterat mobilappen.
Hade samma problematik igår, fick larm om att bilen var olåst. Ringde upp frun som brukade bilen, hon var inne på en butik med bilen utanför. Så bevisligen var mobilen inte glömd i bilen.
Jag kollade senare inställningarna, autolås var aktiverat. När jag testade att lämna bilen så låste den sig...
Min app är uppdaterad, ytterst osäkert om hennes app är uppdaterad. Kan det vara det?
Bilen har senaste mjukvaran.
Absolut, samt avisering vid olåst bil eller rutorna nere!wannabee skrev:Kan vara bra att ha pin to drive när sådant här händer och vid andra tillfällen.
Tesla Model Y Performance
Inte råkat ut för detta själv.
Men när det fungerar så handlar det ju om att bilen tappar bluetooth kopplingen. t.ex. att man stänger av mobilens bluetooth. När det fungerar tar det 2-10 sekunder att bilen låser sig.
Men när det fungerar så handlar det ju om att bilen tappar bluetooth kopplingen. t.ex. att man stänger av mobilens bluetooth. När det fungerar tar det 2-10 sekunder att bilen låser sig.
- Tillsynsmannen
- Teslaägare
Ja, som sagt försvann problemet när jag uppdaterade mobilappen. Säkerställ att också hustrun gör detsamma med sin app, då ordnar det sig förhoppningsvis. Annars vete gudarna, men som det verkar är man medveten om saken hos Tesla. För undertecknads hustru var låsproblemet ingen issue, då hon öppnar och låser med kortet! (hon är helt enkelt inte tillräckligt teknikintresserad för att komma igång med appen)
- Arctic Drifter
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/anders453430
- Kontakt:
Efter uppdatering av våra appar har problemet inte återuppstått.Tillsynsmannen skrev:Ja, som sagt försvann problemet när jag uppdaterade mobilappen. Säkerställ att också hustrun gör detsamma med sin app, då ordnar det sig förhoppningsvis. Annars vete gudarna, men som det verkar är man medveten om saken hos Tesla. För undertecknads hustru var låsproblemet ingen issue, då hon öppnar och låser med kortet! (hon är helt enkelt inte tillräckligt teknikintresserad för att komma igång med appen)
Har Android och trots inställning att auto-uppdatera vid Wifi så verkar den inte trigga auto-uppdatering.
Tesla Model Y Performance
Fel i senaste programvaran. Ny kommer inom kort.
Fram till dess, prova att stänga förardörren två gånger, lås bilen.
Borde funka, Kylberg
Fram till dess, prova att stänga förardörren två gånger, lås bilen.
Borde funka, Kylberg