Sladd till släp
Moderator: Redaktion
Sladd till släp
Hej!
En fråga till er som använder släp.
Hur lätt är det för er att stoppa in släpkontakten i uttaget?
Jämfört med andra ( t.ex. bmw och Vw) bilar är det ett helvette på mina teslor (model 3 och y) att stoppa in konten samt dra ur finns det något trick eller enklare sätt?
Jämfört med andra ( t.ex. bmw och Vw) bilar är det ett helvette på mina teslor (model 3 och y) att stoppa in konten samt dra ur finns det något trick eller enklare sätt?
Tesla Model Y LR
Tesla model 3 LR såld
Hyundai Ionic 28kWh
Tesla model 3 LR såld
Hyundai Ionic 28kWh
Re: Sladd till släp
Det är så innih#lv#te j#vla sv#rt att jag blir galen.
Om jag åker kortare sträckor skiter jag i det.
När jag måste är det i stort sett omöjligt att inte få blodiga knogar på köpet.
Hade en X innan, där gick det mycket bättre. Nackdelen där var att man fick lägga sig på marken, men jag tar det framför den här galenskapen vilken dag i veckan som helst.
Om jag åker kortare sträckor skiter jag i det.
När jag måste är det i stort sett omöjligt att inte få blodiga knogar på köpet.
Hade en X innan, där gick det mycket bättre. Nackdelen där var att man fick lägga sig på marken, men jag tar det framför den här galenskapen vilken dag i veckan som helst.
MYP
X90d
Jag har sladd köpt på Biltema. 13 pol i ena änden och 7 i den andra. Det är hur enkelt som helst att koppla den.zerkano skrev:Hej!
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Har inte testat på Y än, men på 3an brukade jag slänga med en stor polygrip för att vrida in kontakten.
Den blev trögare med tiden, var inte så från början...
Den blev trögare med tiden, var inte så från början...
Tesla Model 3 Performance-24
Tesla Model Y Performance-22
Tesla Model S LR-19 Raven *Såld* / Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Tesla Model S LR-19 Raven *Såld* / Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Jag drog fram en kontakt Smorde in dragkroken rejält och tog ur mindre hål i luckan för att försöka hålla smutsen ute. Nu sitter kroken på för jämnan.
Snyggt jobbat!Herbie skrev:Jag drog fram en kontakt Smorde in dragkroken rejält och tog ur mindre hål i luckan för att försöka hålla smutsen ute. Nu sitter kroken på för jämnan.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- slugger75
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/per28997
Ni som har haft M3 och nu MY, är dragkrokslösningen ännu sämre på MY?
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Har bara använt kroken, into kontakten på Y än.slugger75 skrev:Ni som har haft M3 och nu MY, är dragkrokslösningen ännu sämre på MY?
Men kroken är ju smidigare att sätta i helt klart.
Tesla Model 3 Performance-24
Verkligen snyggt! Får göra något liknandeZalman3 skrev:Snyggt jobbat!Herbie skrev:Jag drog fram en kontakt Smorde in dragkroken rejält och tog ur mindre hål i luckan för att försöka hålla smutsen ute. Nu sitter kroken på för jämnan.
Tesla Model Y LR
Tesla model 3 LR såld
Hyundai Ionic 28kWh
Tesla model 3 LR såld
Hyundai Ionic 28kWh
slugger75 skrev:Ni som har haft M3 och nu MY, är dragkrokslösningen ännu sämre på MY?
Nej, den är bättre. Men likt förbannat saknas täcklock med krok monterad.
Tesla Y LR -22 EAP
Den är mycke bättre på MY.slugger75 skrev:Ni som har haft M3 och nu MY, är dragkrokslösningen ännu sämre på MY?
Model 3 LR 2021 Svart - Såld
Model Y Performance 2022 Svart - Såld
Model X 90D 2016 Svart
Model Y Performance 2022 Svart - Såld
Model X 90D 2016 Svart