Någon som köpt eller testat Teslogic?
Moderator: Redaktion
Någon som köpt eller testat Teslogic?
Hittade denna produkt av en händelse och blev mycket intresserad https://teslogic.co/
Finns det någon här på forumet som kanske redan köpt den alt testat och kan ge lite input om den fungerar bra till sin model 3 alt Y?
Finns det någon här på forumet som kanske redan köpt den alt testat och kan ge lite input om den fungerar bra till sin model 3 alt Y?
Re: Någon som köpt eller testat Teslogic?
Nä, fast verkar vara en intressant produkt. Lite lik S3XY buttons app ( men den visade sig ju inte fungera, mycket information är statisk.
I FAQ står det "Teslogic is compatible with all Model 3/Y except 17-18' Model 3 for non-European countries and 17-20' Model 3 for European countries."
Funkar den enbart för M3 -21 och senare modeller alltså?
I FAQ står det "Teslogic is compatible with all Model 3/Y except 17-18' Model 3 for non-European countries and 17-20' Model 3 for European countries."
Funkar den enbart för M3 -21 och senare modeller alltså?
Review här med 10% rabattkod: https://www.youtube.com/watch?v=eSLjxnThupg. Det är gratis frakt i rabatt. Sen åker man säkert på tull om den skickas från Amerikat. 

M3RWD 2022
I FAQ står det:
Teslogic is compatible with all Model 3/Y except 17-18' Model 3 for non-European countries and 17-20' Model 3 for European countries.
Verkar som det inte funkar med Model 3 17-20 vilket ju är rätt många bilar, vet någon mer om detta? Mailat dem 3 gånger utan svar.
Inga testare nämner detta och det ser ut som att det går bra att beställa till Model 3 17-20, ett misstag ju om man missat det finstilta. Kanske någon legal grej men att det funkar ändå?
Teslogic is compatible with all Model 3/Y except 17-18' Model 3 for non-European countries and 17-20' Model 3 for European countries.
Verkar som det inte funkar med Model 3 17-20 vilket ju är rätt många bilar, vet någon mer om detta? Mailat dem 3 gånger utan svar.
Inga testare nämner detta och det ser ut som att det går bra att beställa till Model 3 17-20, ett misstag ju om man missat det finstilta. Kanske någon legal grej men att det funkar ändå?
Är det bara Teslogic som har dödavinkelvarnare i sin app, eller finns det andra. Vad jag vet har inte S3exy buttons commander det...?
Tacksam för svar.

Tacksam för svar.
Hej, jag har en Teslogic till min modell 3 -19. Tycker den är välfungerande och presenterar snyggt information, speciellt smidigt är dödavinkel varnaren. Batteri degradering och antalet cykler visas oxp i en menu.
/Peter
/Peter
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Kört med den sedan i vintras, fungerar ua. iPad mini för HUD blir lite kaka på kaka.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Dödavinkelvarning finns nu även på S3XY Dashboard. Kom i senaste uppdateringen. Fungerar precis som Teslogic med gul varning i kanten av displayen, som blr blinkande röd om man slår på blinkersen.
Främre inkoppling av S3XY Commander krävs för att det ska fungera.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Yes!Nicke Nyfiken skrev: ↑03 sep 2024 01:17Dödavinkelvarning finns nu även på S3XY Dashboard. Kom i senaste uppdateringen. Fungerar precis som Teslogic med gul varning i kanten av displayen, som blr blinkande röd om man slår på blinkersen.
Och nu såg jag deras video på tuben också.
Perfekt. Det kanske blir ett köp senare i höst då.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Glöm då inte att beställa kablage för främre installation av Commandern, annars funkar inte dödavinkelvaringen.Pizzazz skrev: ↑03 sep 2024 15:20Yes!Nicke Nyfiken skrev: ↑03 sep 2024 01:17Dödavinkelvarning finns nu även på S3XY Dashboard. Kom i senaste uppdateringen. Fungerar precis som Teslogic med gul varning i kanten av displayen, som blr blinkande röd om man slår på blinkersen.
Ja, jag ska beställa nytt kablage...

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Jag väntar tills Tässla får in den igen så jag slipper göra sönder min bil lol. De får installera.Nicke Nyfiken skrev: ↑07 sep 2024 16:00Glöm då inte att beställa kablage för främre installation av Commandern, annars funkar inte dödavinkelvaringen.Pizzazz skrev: ↑03 sep 2024 15:20Yes!Nicke Nyfiken skrev: ↑03 sep 2024 01:17Dödavinkelvarning finns nu även på S3XY Dashboard. Kom i senaste uppdateringen. Fungerar precis som Teslogic med gul varning i kanten av displayen, som blr blinkande röd om man slår på blinkersen.
Ja, jag ska beställa nytt kablage...![]()
Jag kanske klarar det själv, men jag har inget självförtroende för sånt.
- MNA
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin705425
De är en busenkel installation. Bara man tar det försiktigt och inte sliter hejviltPizzazz skrev: ↑07 sep 2024 16:29Jag väntar tills Tässla får in den igen så jag slipper göra sönder min bil lol. De får installera.Nicke Nyfiken skrev: ↑07 sep 2024 16:00Glöm då inte att beställa kablage för främre installation av Commandern, annars funkar inte dödavinkelvaringen.Pizzazz skrev: ↑03 sep 2024 15:20Yes!Nicke Nyfiken skrev: ↑03 sep 2024 01:17Dödavinkelvarning finns nu även på S3XY Dashboard. Kom i senaste uppdateringen. Fungerar precis som Teslogic med gul varning i kanten av displayen, som blr blinkande röd om man slår på blinkersen.
Jag kanske klarar det själv, men jag har inget självförtroende för sånt.
Model Y LR -23. Vit/svart. Beställd 22/4. Upphämtad 19/5.
Min man är också livrädd att göra fel. Jag tror jag kanske skulle klara det bättre lol.MNA skrev: ↑07 sep 2024 16:52De är en busenkel installation. Bara man tar det försiktigt och inte sliter hejviltPizzazz skrev: ↑07 sep 2024 16:29Jag väntar tills Tässla får in den igen så jag slipper göra sönder min bil lol. De får installera.Nicke Nyfiken skrev: ↑07 sep 2024 16:00Glöm då inte att beställa kablage för främre installation av Commandern, annars funkar inte dödavinkelvaringen.Pizzazz skrev: ↑03 sep 2024 15:20Yes!Nicke Nyfiken skrev: ↑03 sep 2024 01:17
Dödavinkelvarning finns nu även på S3XY Dashboard. Kom i senaste uppdateringen. Fungerar precis som Teslogic med gul varning i kanten av displayen, som blr blinkande röd om man slår på blinkersen.
Jag kanske klarar det själv, men jag har inget självförtroende för sånt.![]()
Jag vet att det är dumt, men jag tror inte på mig själv med sånt.
Be mig skriva en artikel eller sjunga live inför 1000 människor. Det klarar jag.
- MNA
- Teslaägare
Ni skulle garanterat lösa det, bara ni följer deras instruktionsfilmerPizzazz skrev: ↑07 sep 2024 17:00Min man är också livrädd att göra fel. Jag tror jag kanske skulle klara det bättre lol.MNA skrev: ↑07 sep 2024 16:52De är en busenkel installation. Bara man tar det försiktigt och inte sliter hejviltPizzazz skrev: ↑07 sep 2024 16:29Jag väntar tills Tässla får in den igen så jag slipper göra sönder min bil lol. De får installera.
Be mig skriva en artikel eller sjunga live inför 1000 människor. Det klarar jag.
Haha ok, tack!MNA skrev: ↑07 sep 2024 18:36Ni skulle garanterat lösa det, bara ni följer deras instruktionsfilmerPizzazz skrev: ↑07 sep 2024 17:00Min man är också livrädd att göra fel. Jag tror jag kanske skulle klara det bättre lol.MNA skrev: ↑07 sep 2024 16:52De är en busenkel installation. Bara man tar det försiktigt och inte sliter hejviltPizzazz skrev: ↑07 sep 2024 16:29Jag väntar tills Tässla får in den igen så jag slipper göra sönder min bil lol. De får installera.Nicke Nyfiken skrev: ↑07 sep 2024 16:00
Glöm då inte att beställa kablage för främre installation av Commandern, annars funkar inte dödavinkelvaringen.
Be mig skriva en artikel eller sjunga live inför 1000 människor. Det klarar jag.![]()
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Flyttade min Commander i lördags till främre installation för att få dödavinkelvarnare.Pizzazz skrev: ↑07 sep 2024 18:57Haha ok, tack!MNA skrev: ↑07 sep 2024 18:36Ni skulle garanterat lösa det, bara ni följer deras instruktionsfilmer![]()
![]()
Det är verkligen en superenkel installation.
På deras instruktionsfilm säger han visserligen att det bara tar 2-3 sekunder, men det tycker jag är lite väl optimistisk.

2-3 minuter om man gör det första gången och tar det lugnt, tycker jag är mer realistigt.

För övrigt helt sjukt att bilen har ett väl fungerande dödavinkelvarningssystem, men Tesla väljer att inte presentera det för föraren.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
- MNA
- Teslaägare
Ja de är enkelt öppnade upp och kollade där i helgen för jag vill sätta obd läsaren där oxå, super smidigtNicke Nyfiken skrev: ↑23 sep 2024 21:52Flyttade min Commander i lördags till främre installation för att få dödavinkelvarnare.Pizzazz skrev: ↑07 sep 2024 18:57Haha ok, tack!MNA skrev: ↑07 sep 2024 18:36Ni skulle garanterat lösa det, bara ni följer deras instruktionsfilmer![]()
![]()
Det är verkligen en superenkel installation.
På deras instruktionsfilm säger han visserligen att det bara tar 2-3 sekunder, men det tycker jag är lite väl optimistisk.![]()
2-3 minuter om man gör det första gången och tar det lugnt, tycker jag är mer realistigt.![]()
För övrigt helt sjukt att bilen har ett väl fungerande dödavinkelvarningssystem, men Tesla väljer att inte presentera det för föraren.