Rekommendation av icke-premium däck?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
macksie
Teslaägare
Inlägg: 594
Blev medlem: 16 dec 2017 15:58

Rekommendation av icke-premium däck?

Inlägg av macksie »

Sökes: Rekommendationer på mindre kända däcksfabrikanter. Dvs där priset åker ner ett rejält hack.
Eller omformulerat. Om vi plockar bort, Nokian, Pirelli, Goodyear, Continental och kanske Hankook (förlåt om jag glömde nån stor, men ni fattar)
Vad väljer man då?

Bakgrund:
Har beställt en Model Y Performance som jag hoppades skulle komma innan sommarsäsongen, men vågar inte längre lita på det.
På befintlig X har jag 22 tums hjul som är så pass slitna att jag inte ens vill sätta på dem. Men jag vill inte heller kosta på dem 15k+ när jag förhoppningsvis snart får lösa in bilen.
MYP
X90d
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11706
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Rekommendation av icke-premium däck?

Inlägg av martinot »

macksie skrev:
Eller omformulerat. Om vi plockar bort, Nokian, Pirelli, Goodyear, Continental och kanske Hankook (förlåt om jag glömde nån stor, men ni fattar)
Vad väljer man då?
Nu är de rätt stora, men jag har alltid gillat Michelin och deras däck.

För lite olika billigare mer okända märken på däck till Tesla så checka tex. norska Megahjul.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
macksie
Teslaägare
Inlägg: 594
Blev medlem: 16 dec 2017 15:58

Re: Rekommendation av icke-premium däck?

Inlägg av macksie »

martinot skrev:
macksie skrev:
Eller omformulerat. Om vi plockar bort, Nokian, Pirelli, Goodyear, Continental och kanske Hankook (förlåt om jag glömde nån stor, men ni fattar)
Vad väljer man då?
Nu är de rätt stora, men jag har alltid gillat Michelin och deras däck.

För lite olika billigare märken på däck till Tesla så checka tex. norska Megahjul.
Tack för tips om megahjul, Michelin skulle jag såklart haft med i listan. Alltid farligt att börja lista
MYP
X90d
Användarvisningsbild
Frippanecci
Teslaägare
Inlägg: 481
Blev medlem: 01 sep 2019 22:57
Referralkod: ts.la/http://---">http://---

Re: Rekommendation av icke-premium däck?

Inlägg av Frippanecci »

macksie skrev:
Sökes: Rekommendationer på mindre kända däcksfabrikanter. Dvs där priset åker ner ett rejält hack.
Eller omformulerat. Om vi plockar bort, Nokian, Pirelli, Goodyear, Continental och kanske Hankook (förlåt om jag glömde nån stor, men ni fattar)
Vad väljer man då?

Bakgrund:
Har beställt en Model Y Performance som jag hoppades skulle komma innan sommarsäsongen, men vågar inte längre lita på det.
På befintlig X har jag 22 tums hjul som är så pass slitna att jag inte ens vill sätta på dem. Men jag vill inte heller kosta på dem 15k+ när jag förhoppningsvis snart får lösa in bilen.

Vet att många norrmänn kör Landsail, dom ligger väl kring 6000kr för 4 st 22”.

Annars får du sälja 22” till mig, har en uppsättning fräscha 20” du kan få som dellikvid - 22” ger väl inget extra vid inbyte.
Porsche Panamera Turbo
Porsche Cayenne S
Dodge Ram

MS 85 - såld
MX 90D - såld
MS 100D - såld
M3 Performance - såld
MX P90DL - såld
MX LR - såld
M3 Performance - såld
MX 75D - såld
MX Performance (Raven) - såld

Beställda:
CyberTruck
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7247
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Rekommendation av icke-premium däck?

Inlägg av fth »

Jag har kört Landsail LS588 SUV i >5 år nu, mycket nöjd, låg förbrukning och ljudnivå, iofs 20", men jag tror dom finns i 22" också.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
macksie
Teslaägare
Inlägg: 594
Blev medlem: 16 dec 2017 15:58

Re: Rekommendation av icke-premium däck?

Inlägg av macksie »

fth skrev:
Jag har kört Landsail LS588 SUV i >5 år nu, mycket nöjd, låg förbrukning och ljudnivå, iofs 20", men jag tror dom finns i 22" också.

/fth
Tack. Verkar bra, uppskattat.
Ja, verkar finnas även i 22
MYP
X90d
Skriv svar