Leasingkontrakten går ut

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Calixtus

Leasingkontrakten går ut

Inlägg av Calixtus »

Hur tänker ni som sitter i samma sits? Min företagsleasing går ut till hösten. Kan välja mellan att behålla bilen och fortsätta leasingen, sälja eller byta in mot en ny TM3 eller annan modell. Har erbjudits ca 140 tkr över restvärdet på bilen. Lockande att lägga in detta övervärde på en ny TM3 istället för att behålla bilen alternativt att köpa ett annat märke. Är det någon som hittat ett intressant alternativ?
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Re: Leasingkontrakten går ut

Inlägg av martinot »

Bytte min 2019 M3 LR mot en 2021 M3 LR.

+ Var trevligt att då en tystare bil, elbaklucka, nya konsolen utan pianolack och med trådlös mobilladdning och grym förbättring av räckvidden nu på vintern med värmepump (den försämrade räckvidden på vintern är i princip halverad mot tidigare).

- Klart sämre bilstolar, lite långsammare snabbladdning, och tycker att ljudet är något sämre (även om inte lika stor skillnad efter lång inspelning).

Stolarna är det största minuset (märks när man åker långt), men i vardagen så överväger + framför -, så var jag du så skulle jag passa på att uppgradera.
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Skriv svar