Är Pirelli P-Zero NCS Luxury XL helt ok?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Tom_Mariehamn

Är Pirelli P-Zero NCS Luxury XL helt ok?

Inlägg av Tom_Mariehamn »

Hej,

Dags att byta till nya sommardäck på vår -20 S 100D.
Jag sa till däcksfirman att jag ville ha tysta Pirelli däck.

De kom fram med:
265/35R21 P-Zero (PZ4) NCS Luxury XL 101Y
245/35R21 P-Zero (PZ4) NCS Luxury XL 96Y

Är nu dessa okay för bilen? Nån som kör med dessa? NCS borde vara Noise Cancelling System, och 101 - 96 är samma som jag har på de gamla Michelin från fabriken.
12500,- skulle det gå på. Helt OK om det blir lite tystare.
S100D-20
Användarvisningsbild
juristen
Teslaägare

Re: Är Pirelli P-Zero NCS Luxury XL helt ok?

Inlägg av juristen »

Tom_Mariehamn skrev:
Hej,

Dags att byta till nya sommardäck på vår -20 S 100D.
Jag sa till däcksfirman att jag ville ha tysta Pirelli däck.

De kom fram med:
265/35R21 P-Zero (PZ4) NCS Luxury XL 101Y
245/35R21 P-Zero (PZ4) NCS Luxury XL 96Y

Är nu dessa okay för bilen? Nån som kör med dessa? NCS borde vara Noise Cancelling System, och 101 - 96 är samma som jag har på de gamla Michelin från fabriken.
12500,- skulle det gå på. Helt OK om det blir lite tystare.
Har läst på tidigare om PZ4 och de verkar vara tysta och bra, men slitas fort.
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Användarvisningsbild
DanneB
Teslaägare

Inlägg av DanneB »

Kört med Pirelli P-Zero tidigare. Tysta, bra vattenegenskaper och grepp överlag. Sen drar min bil mindre med dessa, än t.ex. Michelin.
För mig håller de ungefär 3000mil och då ingår "blandad" körning och inte enbart gubbkörning i chill-läget. ;)
Tesla Model S 90D
Användarvisningsbild
Tom_Mariehamn

DanneB skrev:
Kört med Pirelli P-Zero tidigare. Tysta, bra vattenegenskaper och grepp överlag. Sen drar min bil mindre med dessa, än t.ex. Michelin.
För mig håller de ungefär 3000mil och då ingår "blandad" körning och inte enbart gubbkörning i chill-läget. ;)
Kanonbra, tack! Då blir det att beställa dessa. Om jag får ut 3000mil så är jag nöjd, vi kör endast ca 1000mil per år här på Åland.
S100D-20
Användarvisningsbild
DanneB
Teslaägare

Inlägg av DanneB »

Tom_Mariehamn skrev:
DanneB skrev:
Kanonbra, tack! Då blir det att beställa dessa. Om jag får ut 3000mil så är jag nöjd, vi kör endast ca 1000mil per år här på Åland.
Har funderat på detta tidigare, men kan ju lika gärna passa på och fråga nu, när du är från Åland. :)

Hur ser det ut med laddning på Åland? Finns det laddare för turister, om man skulle vilja åka runt lite?

Sista gångerna vi varit där, så har vi hyrt någon bil. Men det har ju alltid varit bensinare.
Tesla Model S 90D
Användarvisningsbild
Tom_Mariehamn

DanneB skrev:
Tom_Mariehamn skrev:
DanneB skrev:
Har funderat på detta tidigare, men kan ju lika gärna passa på och fråga nu, när du är från Åland. :)

Hur ser det ut med laddning på Åland? Finns det laddare för turister, om man skulle vilja åka runt lite?

Sista gångerna vi varit där, så har vi hyrt någon bil. Men det har ju alltid varit bensinare.
Ganska begränsad laddning, det snabbaste är 3st 50kw inne i stan, sen en 50kW i Godby. Dessa har 3 typer av handske så allt kan laddad. Finns även 2-3st gratis Tesla WC i stan som är populära i dessa tider. Sedan ett par destinations laddare ute på landsbygden, vid camping, restauranger osv.
PlugShare och Virta är två appar som visar all laddning på Åland.
Åland är ju så litet så jag tror det går bra att åka runt och sen ladda kanske en timme med 50kw. Välkommna!
Tesla Åland - gruppen på FB hjälper mer än gärna om det blir strul under resan.
S100D-20
Användarvisningsbild
DanneB
Teslaägare

Inlägg av DanneB »

Tom_Mariehamn skrev:
DanneB skrev:
Tom_Mariehamn skrev:
DanneB skrev:

Ganska begränsad laddning, det snabbaste är 3st 50kw inne i stan, sen en 50kW i Godby. Dessa har 3 typer av handske så allt kan laddad. Finns även 2-3st gratis Tesla WC i stan som är populära i dessa tider. Sedan ett par destinations laddare ute på landsbygden, vid camping, restauranger osv.
PlugShare och Virta är två appar som visar all laddning på Åland.
Åland är ju så litet så jag tror det går bra att åka runt och sen ladda kanske en timme med 50kw. Välkommna!
Tesla Åland - gruppen på FB hjälper mer än gärna om det blir strul under resan.
Tackar! Får se om det blir en tur till sommaren, är nog troligt. :)
Tesla Model S 90D
Skriv svar