Model 3 till Y med 3 barn?
Moderator: Redaktion
Model 3 till Y med 3 barn?
Behöver byta min 3:a till större. Barnen 7,11,14.
Är Y så mycket större i baksätet? Är det bredare? Ngn som har liknande situation, har bytt och kan dela erfarenhet ??? Älskar Tesla men behöver verkligen en STÖRRE bil.
Är Y så mycket större i baksätet? Är det bredare? Ngn som har liknande situation, har bytt och kan dela erfarenhet ??? Älskar Tesla men behöver verkligen en STÖRRE bil.
Re: Model 3 till Y med 3 barn?
Inte bredare, men luftigare.Dastysk skrev:Behöver byta min 3:a till större. Barnen 7,11,14.
Låter som du behöver en X.
Y är väl även bredare i baksätet?
Bättre säte med mer lårstöd i alla fall..
Den har även bättre benutrymme och man får in fötterna under framsätet.efyersom stolarna sitter så högt.
Här är en video där de lastar en S, en X och en Y.
De provsitter även dessa bilar och en 3a med tre personer i baksätet..
Bättre säte med mer lårstöd i alla fall..
Den har även bättre benutrymme och man får in fötterna under framsätet.efyersom stolarna sitter så högt.
Här är en video där de lastar en S, en X och en Y.
De provsitter även dessa bilar och en 3a med tre personer i baksätet..
Y är bredare på pappret så gissar att även baksätet har mer plats? För be någon med båda på uppfarten ta fram tumstock
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Model Y Performance 2022 Black/Black
Det bästa är nog att boka en provkörning där hela familjen är med. Då kan ni ju känna och klämma IRL så att säga 

- OfarligTesla
- Teslaägare
Det är bredare där bak (och fram) i en Y mot en 3a, bilen är också bredare och längre.
- CrazyGang
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin63489
Något bredare, mycket mer plats för benen. Dynan är bättre utformad för tre i bredd.
KIA e-Soul Long Range Advanced Plus 2021
Tesla Model Y Standard Range RWD 2023
Vår solcellsanläggning med batterilagring och ö-drift
Jag tänkte byta S mot Y, haft S i snart tre år, beställning på X liggandes i över ett år men den verkar aldrig komma så jag har lagt en beställning på Y också.
Jag tycker att just baksätet i S har varit jobbigt med 3 barn där bak när man ska knäppa bältena, pga hur sätet är skålat. Hoppas det är enklare i Y. Nu är mina barn yngre än dina, äldsta är 7, men vi kör en stor stol och två bilkuddar bak, det är väl bara hoppas att det får plats i Y också så kan jag avbeställa Xen.
Jag tycker att just baksätet i S har varit jobbigt med 3 barn där bak när man ska knäppa bältena, pga hur sätet är skålat. Hoppas det är enklare i Y. Nu är mina barn yngre än dina, äldsta är 7, men vi kör en stor stol och två bilkuddar bak, det är väl bara hoppas att det får plats i Y också så kan jag avbeställa Xen.