Nybörjar fråga :)

Funderar du skaffa elbil men undrar över saker kan du ställa din fråga här!
Inom denna avdelning är inga frågor för dumma.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
thorin
Teslaägare

Nybörjar fråga :)

Inlägg av thorin »

Ny tesla ägare dum fråga :) , men när man ska tvätt i själv tvätt måste man sätta den i biltvätts läge eller är det bara om man kör i automat tvätt ? Den börjar bli skitig redan så tänkte vaska av den lite men vill ju inte göra nått dumt direkt :D tacksam för svar

Mvh Thomas
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Kontakt:

Re: Nybörjar fråga :)

Inlägg av bjelkeman »

Om du handtvättar den så går det bra att bara parkera den.

Om det är en Model S med handtag som poppar ut när du närmar dig den kan det vara irriterande när man springer runt och tvättar, det var ett tag sedan, men jag tror jag slog av den funktionen då.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Referralkod: ts.la/gustav72756

Inlägg av Dinsdale »

Är det en model 3 så öppnar sig gärna laddluckan när jag kör med högtryckstvätten i det området, det slipper jag om jag startar biltvättsläge.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael72656

Inlägg av mikebike »

Dinsdale skrev:
Är det en model 3 så öppnar sig gärna laddluckan när jag kör med högtryckstvätten i det området, det slipper jag om jag startar biltvättsläge.
Det har aldrig hänt mig. Bilen är ju låst och då öppnas inte luckan av att man trycker på den
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
thorin
Teslaägare

Inlägg av thorin »

Ok cool tack för svaren kommer tvätta på clean car eller glimra som det heter nu mer så är bara högtryck hoppar borste helt mest damm har inte varit så blött här än så länge.
Skriv svar