Har beställt en MY för leverans mitten/slutet av Mars (räknar med slutet )
Nu till funderingen, fick direkt bud på min M3LR - 20 som gått drygt 2k mil på 525k vilket jag är ok med, men de vill plocka bilen ASAP. Föredrar att hålla på den tills min nya är levererad. Om man ska spekulera finns det risk för prisdrop vid slutet av Mars med tanke på att en massa av de första M3 från -19 löper ut på leasingen och läggs ut? Eller ska man snarare tänka att volymerna första halvåret -19 var låga och de flesta redan sålts? Det kommer ju inga nya M3 förrän Q3-Q4 så från det perspektivet borde efterfrågan gå upp...
Släng gärna ut era spekulationer och rekommendationer, vill hellst inte vara utan bil...
Som du är inne på - de årsm. 2019 som rullar av leasing, vad skall de ägarna/förarna köra till dess de nya förmånsvärdesreglerna är på plats, och det levereras nya model 3/model Y?
Tror absolut inte på någon massiv våg av model 3 som dumpar begpriserna inom en snar framtid. "Min" 2019 kommer jag iaf att behålla till dess jag ser hur de nya reglerna slår, och om det kommer en Model Y med LFP-batterier och pris under 700' eller inte.
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Jag hade skickat bilen så snabbt jag kunnat om jag fick ett bud jag var nöjd med, för mycket att förlora och för lite att vinna med att dra ut på det enligt mig.
I alla affärer så är det pengarna i handen som räknas till syvende och sist.
Vidare så är världens ekonomier och politiker i obalans! så det kan hända mycket konstigt på någon vecka.
MY RWD 2023
Seat Mii Electric 2021
Såld; M3 LR 2022
Var det verkligen en massleverans av m3? Eller pytsades de ut liksom de gör nu?
Sen håller jag med föregående talare. Är du nöjd så släpp bilen. Om du inte har en andrabil…hyr en bil en månad. Det finns långtidshyr, som inte är så himla dyrt.
-21 Model 3LR
- 22 BMW i3
-16 Model S85D - borta
BMW i3S - borta
Har beställt en MY för leverans mitten/slutet av Mars (räknar med slutet )
Nu till funderingen, fick direkt bud på min M3LR - 20 som gått drygt 2k mil på 525k vilket jag är ok med, men de vill plocka bilen ASAP. Föredrar att hålla på den tills min nya är levererad. Om man ska spekulera finns det risk för prisdrop vid slutet av Mars med tanke på att en massa av de första M3 från -19 löper ut på leasingen och läggs ut? Eller ska man snarare tänka att volymerna första halvåret -19 var låga och de flesta redan sålts? Det kommer ju inga nya M3 förrän Q3-Q4 så från det perspektivet borde efterfrågan gå upp...
Släng gärna ut era spekulationer och rekommendationer, vill hellst inte vara utan bil...
Vadå inte kommer bilar förrän Q3/Q4??
Det kommer bilar till Q2, varför skulle det inte göra det?
Vi fick också ett bra bud ca 1 månad innan förväntad leverans av vår Y (början av mars). Vi sålde direkt och har just nu korttidsleasat en VW e-Up från Europcar för 4000kr en månad. Tycker det är en smidig och prisvärd lösning för att säkra ett bra inbytespris. Dessutom blir det en roligare övergång från e-Up till model Y än om vi hade gått direkt från vår 3:a.
Har också fått ett erbjudande på min aktuella bil som verkar bra och funderar på att beställa ny.
Tycker dock det där med klimatbonusen och nya regler till förmånsvärdet gör det så sjukt oklart över vad som ska gälla framöver....
Model 3 LR AWD Solid Black AP 2019
Model Y LR AWD Solid Black AP 2022
Det kommer Lite i Q2 dock är alla slutsålda.
Tesla har helt enkelt fyllt båtarna med mestadels Y.
Jag la in en beställning på en M3 LR utan tillval den 8/2, leveransen beräknas till mellan den 14:e och 28:e mars så det verkar gå bra att få Model 3 snabbt. På hemsidan stod det augusti när jag beställde.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Det kommer Lite i Q2 dock är alla slutsålda.
Tesla har helt enkelt fyllt båtarna med mestadels Y.
Jag la in en beställning på en M3 LR utan tillval den 8/2, leveransen beräknas till mellan den 14:e och 28:e mars så det verkar gå bra att få Model 3 snabbt. På hemsidan stod det augusti när jag beställde.
Går inte fort om man lägger till dragkrog, beställde 10/2. Uppskattad lev. Augusti. Hade behövt bilen snabbare än så, nästan så jag funderar på en Y...
Var det verkligen en massleverans av m3? Eller pytsades de ut liksom de gör nu?
Sen håller jag med föregående talare. Är du nöjd så släpp bilen. Om du inte har en andrabil…hyr en bil en månad. Det finns långtidshyr, som inte är så himla dyrt.
Ja det vräktes ut bilar första tiden! Tibor skrev flera artiklar om det under den perioden
525k för en M3LR från 2020 – riktigt bra pris. Från bilhandlare dessutom.
Ser ditt inlägg som lätt skryt och att du redan tackat ja till den dealen
Har drag på bilen med vilket kanske hjälpte priset!?
Var inte min mening att skryta. Fick flera handlarbud på 520k och lyckades pruta upp ett av dom till 525. Sitter med avtalet nu och tänkte krita på under helgen. Tror jag fick ett förhållandevis bra pris tack vare det låga miltalet. Tesla själva och KVD gav absolut lägst bud, 500 resp 490k om jag minns rätt.
525k för en M3LR från 2020 – riktigt bra pris. Från bilhandlare dessutom.
Ser ditt inlägg som lätt skryt och att du redan tackat ja till den dealen
Har drag på bilen med vilket kanske hjälpte priset!?
Var inte min mening att skryta. Fick flera handlarbud på 520k och lyckades pruta upp ett av dom till 525. Sitter med avtalet nu och tänkte krita på under helgen. Tror jag fick ett förhållandevis bra pris tack vare det låga miltalet. Tesla själva och KVD gav absolut lägst bud, 500 resp 490k om jag minns rätt.
Vilka handlare gav bra bud?
Med vänlig hälsning, Henric
Tesla model 3 LR+ AWD, FSD (HW3), midnight silver metallic, svart interiör, 18 tum hjul. Uttagen 2019-05-24. Såld 2022-08-09
Tesla Model 3 Performance, röd, vit interiör. Beställd 2022-04-04, Levererad 2022-08-31
Jag sålde min för typ 2 veckor sedan för ca 520 till handlare och han hade kvar bilen i mindre än en vecka innan den var såld till en kund, vet inte slutpriset men den låg ute för 570 tkr.
Så det känns ju som att det skulle gå fort att sälja den för typ 550 om man fixar det själv. Min hade gått 5000 mil och har dragkrok men det var väl allt, inga vinterfälgar men däck.
Min gissning är att det inte är någon stor risk med att vänta.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jag sålde min M3LR -20, vit ext, svart int. Hade rullat ca 2,5k mil för 525k. Vinterdäck från 3e part och EAP. Detta till bilhandlare som kom och hämtade bilen på plats. Väldigt smidigt.
Jag sålde precis min Model 3 2019 med 14600 mil till https://www.toppskick.se. Väldigt nöjd med hela processen och kommer förmodligen sälja nuvarande Model Y till dem om några år också.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Till vilka handlare har ni sålt era bilar? Har en blå LR -20 med drag och 6100 mil som ska säljas iväg i väntan på MYP.
Sålde min till Tenn bil, dock via en auktion men dom kan du säkert kontakta direkt om du vill. Dom fick ju sålt min bil på mindre än en vecka så dom vill säkert köpa fler och jag tror dom fick nära 570 tkr för min.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.