Laddproblem i Tystberga
Moderator: Redaktion
Laddproblem i Tystberga
Jag misslyckades med att ladda min model 3 i Tystberga igår. Mycket andra bilar (uteslutande model S och X, om det spelar nån roll), och jag provade tre olika platser. Samma fel varje gång - redo att ladda men laddning startade inte. En model S-ägare nämnde att det inte var helt ovanligt just på Tystberga, men är det ett normalt beteende för en v2 (som tystberga är?), eller finns det något tips för nästa gång? Lite pinsamt att behöva ladda ett par kWh på laddaren vid macken en bit bort...
Model 3 LR 2020
Re: Laddproblem i Tystberga
Tyvärr, jag slogs inte ens av tanken. Totalt hjärnsläpp, men jag kommer åka förbi imorgon påväg hem igen och se om det fortfarande är lurt. DÅ ringer jag om det strular...
Model 3 LR 2020
- Trean
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tony98579
Tog du rätt laddsladd? Det finns två laddsladdar på varje stolpe. Den ena för S och X som ser ut som en vanlig typ 2. Den andra för 3 och Y med CCS-kontakt.
Jadå, riktigt så lost är jag inte, men en bra sak att dubbelkolla ändå 

Model 3 LR 2020
teslalex skrev:Jadå, riktigt så lost är jag inte, men en bra sak att dubbelkolla ändå

Jag hjälpte en riktigt vilsen person i Kungälv som stod där och undrade vilken sladd som skulle användas… så man vet aldrig.
Jag laddade där den 8 februari min model 3 och det fungerade alldeles utmärkt.
Kan det vara bankkort-relaterat?
Kan det vara bankkort-relaterat?
Nissan Leaf 40kWh 2018
Tesla Model 3 LR AWD 2020
Tesla Model 3 LR AWD 2023
Wokeswagen ID.5 GTX 2023
Jag har laddat där två gånger senaste veckan, har inte upplevt något problem
Jag har laddat där många gånger tidigare och aldrig upplevt problem, men det har å andra sidan aldrig varit i närheten så många andra som laddade samtidigt.
Man ska ju aldrig säga aldrig med kopplat kort, men sist som det bråkade med mig så fick jag ett tydligt fel som nämnde just kort. Mysko, vi får se hur det blir imorgon!
Man ska ju aldrig säga aldrig med kopplat kort, men sist som det bråkade med mig så fick jag ett tydligt fel som nämnde just kort. Mysko, vi får se hur det blir imorgon!
Model 3 LR 2020
Kanske inte helt självklart eftersom Teslas personal inte nämner det när du hämtar din bil så lär hända ganska ofta för nya Tesla ägareLarsL skrev:teslalex skrev:Jadå, riktigt så lost är jag inte, men en bra sak att dubbelkolla ändå![]()
Jag hjälpte en riktigt vilsen person i Kungälv som stod där och undrade vilken sladd som skulle användas… så man vet aldrig.