Garanti CPO

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
grimboso
Teslaägare

Garanti CPO

Inlägg av grimboso »

Hej!

Köpte min Model S våren -19 och då hade den gått 6105 mil.

Vid köptillfället hade Tesla sin gamla CPO garanti (4 år / 8000 mil). Nu har 2 handtag slutat presentera sig och tidigare är handtag bytta på garanti, men nu hävdar Tesla att garantin gick ut vid 11 793 mil, vilket då dels inte stämmer med något mil-tal och dels inte stämmer med garantivillkoren.

Jag har en gammal kopia i pappersform på garantivillkoren men jag kan inte hitta deras cpo-garanti som den var -19. Numera är ju garantin sämre på beg. Bilar.

Har ni tips på hur jag driver mitt case eller om ni har kvar de gamla garantivillkoren i digitalt format?

tack på förhand!
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare

Re: Garanti CPO

Inlägg av Klintan »

Du har ingen skärmdump från köpet? Jag fick problem med min förra CPO som jag köpte 2021 där de hävdade att den köptes helt utan garanti! Fanns mycket riktigt ingen garanti i köpeavtalet, men på sidan där jag beställde var det 1 års garanti. Blev mycket strul vid varje garantiservice, fick till sist skriftligt från AccountSupportEMEA snabela tesla.com de rätta garantivillkoren. Kolla med dem om du inte gjort det.
Denna borde varit den som gällde när du köpte:
https://docplayer.se/138010058-Model-s- ... ordon.html
Elbilist sedan 2014
Användarvisningsbild
grimboso
Teslaägare

Re: Garanti CPO

Inlägg av grimboso »

Åh tack!

Precis den ja. Det står på kvitto och köpeavtal att jag har garanti men sidan som man hänvisas till på Tesla.com har endast de nya villkoren:

Jag har skickat lite skärmdumpar och sådant så får vi se vad de säger.

Tack för länken och info!
Skriv svar