PPF/Stenskottsfilm
Moderator: Redaktion
PPF/Stenskottsfilm
Min M3P har rullat ca 25 mil nu..
Står i valet och kvalet om man ska sätta dit Stenskottsfilm eller inte, eller snarare hur mycket..
Ni som har, har ni kört hela bilen eller bara ”nospaket” ? Bilen är svart..
Vad rekommenderar ni?
Alx
Står i valet och kvalet om man ska sätta dit Stenskottsfilm eller inte, eller snarare hur mycket..
Ni som har, har ni kört hela bilen eller bara ”nospaket” ? Bilen är svart..
Vad rekommenderar ni?
Alx
//
Alx
Alx
Re: PPF/Stenskottsfilm
Har Hexis Bodyfence Matte på hela. Känns bra med lite skydd och ger cool, unik look.
Man får ställa priset mot värdet av lack och eventuell omlackering.
Man får ställa priset mot värdet av lack och eventuell omlackering.
Model S Plaid 2023 Black/Black
- OfarligTesla
- Teslaägare
Hade Hexis Bodyfence på min förra, skall mycket till för att jag skulle lägga det igen. Dels blev det för många synliga kanter som samlade smuts och dels behövdes det oavsett en keramisk behandling för att få den lätt att tvätta. Egentligen gjorde stenskottsfolien den svårare att tvätta eftersom man behövde vara försiktig med högtrycket. Den nya bilen fick Opti-Coat och bara stenskottsfolie längs sidan istället.
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Min är folierad med full PPF matt och ser inte en enda kant, lider med er som betalar fullpris och de lägger synliga kanter, det är tyvärr ett dåligt gjort jobb.OfarligTesla skrev:Hade Hexis Bodyfence på min förra, skall mycket till för att jag skulle lägga det igen. Dels blev det för många synliga kanter som samlade smuts och dels behövdes det oavsett en keramisk behandling för att få den lätt att tvätta. Egentligen gjorde stenskottsfolien den svårare att tvätta eftersom man behövde vara försiktig med högtrycket. Den nya bilen fick Opti-Coat och bara stenskottsfolie längs sidan istället.
Till trådskaparen, gå för matt PPF då får du det bästa av två världar: skydd och en snyggare look än bara genomskinligt. Kika erbjudandet JW ger oss forumsmedlemmar i låsta delen av forumet så kan du se resultatet. Han och hans kollegor är sjuuukt duktiga på kantjobb.
- tobias_rullar
- Teslaägare
Det beror på hur länge du ska ha bilen och hur noggrann du vill vara med lacken. Just svart ser bättre ut än andra färger men det är betydligt mycket mer jobb med att hålla efter.
För egen del köpte jag bilen och planerar att ha den länge. Jag ville ha PPF på front, huv, framskärmar, a-stolpar, trösklar samt bakkofångaren. Iom att bakskärmarna är samma del som trösklarna så är det bara dörrarna och bakluckan kvar som inte är PPFad. Samtidigt, när jag såg priserna för att PPFa bilen så beslutade jag mig för att göra det själv. Snål som jag är.
Jag köpte en rulle PPF och gjorde hela bilen själv. Fördelen med att göra det själv är att jag kan vika in kanterna och få det som jag vill. Nackdelen med att göra det själv är att det tar otroligt med tid och för egen del, jag hade ingen aning om vad jag gett mig in på. För mig var det kanterna som tog mest tid, samt att jag är usel på att skära rakt. Dessutom blev inte fronten OK, så den måste jag göra om.
Jag skulle tro att ber man inte specifikt om det, så kör alla firmor med färdigskuret och viker inte in kanterna. Inget fel med färdigskuret egentligen men det måste finnas material nog att vika in kanterna. Just att vika in kanterna är viktigt då det fastnar smuts där direkt och man blir tvungen att torka kanterna med isopropanol för att det ska se bra ut igen.
För egen del köpte jag bilen och planerar att ha den länge. Jag ville ha PPF på front, huv, framskärmar, a-stolpar, trösklar samt bakkofångaren. Iom att bakskärmarna är samma del som trösklarna så är det bara dörrarna och bakluckan kvar som inte är PPFad. Samtidigt, när jag såg priserna för att PPFa bilen så beslutade jag mig för att göra det själv. Snål som jag är.
Jag köpte en rulle PPF och gjorde hela bilen själv. Fördelen med att göra det själv är att jag kan vika in kanterna och få det som jag vill. Nackdelen med att göra det själv är att det tar otroligt med tid och för egen del, jag hade ingen aning om vad jag gett mig in på. För mig var det kanterna som tog mest tid, samt att jag är usel på att skära rakt. Dessutom blev inte fronten OK, så den måste jag göra om.
Jag skulle tro att ber man inte specifikt om det, så kör alla firmor med färdigskuret och viker inte in kanterna. Inget fel med färdigskuret egentligen men det måste finnas material nog att vika in kanterna. Just att vika in kanterna är viktigt då det fastnar smuts där direkt och man blir tvungen att torka kanterna med isopropanol för att det ska se bra ut igen.
Syns det inget blankt alls? Har hört att det är på några få ställen det inte går att vika helt. Men ska bara synas på riktigt nära hållNEO skrev:Min är folierad med full PPF matt och ser inte en enda kant, lider med er som betalar fullpris och de lägger synliga kanter, det är tyvärr ett dåligt gjort jobb.OfarligTesla skrev:Hade Hexis Bodyfence på min förra, skall mycket till för att jag skulle lägga det igen. Dels blev det för många synliga kanter som samlade smuts och dels behövdes det oavsett en keramisk behandling för att få den lätt att tvätta. Egentligen gjorde stenskottsfolien den svårare att tvätta eftersom man behövde vara försiktig med högtrycket. Den nya bilen fick Opti-Coat och bara stenskottsfolie längs sidan istället.
Till trådskaparen, gå för matt PPF då får du det bästa av två världar: skydd och en snyggare look än bara genomskinligt. Kika erbjudandet JW ger oss forumsmedlemmar i låsta delen av forumet så kan du se resultatet. Han och hans kollegor är sjuuukt duktiga på kantjobb.
//
Alx
Alx
Jag har beställt tid hos Wrapzone i Stockholm för att sätta PPF på hela fronten (kofångare, huv, framskärmar) plus A-stolpar, sparklådorna inkl ”hundbenet” innan bakhjulhusen och ca 15 cm upp på dörrarna och ilastningsskydd på kofångaren bak. Wrapzone viker in kanterna så de formskär så stort so. Behövs i maskin så att det går att vika in filmen. Välj firma med omsorg så kommer du bli nöjd det är jag övertygad om.
- OfarligTesla
- Teslaägare
Hur gör de för att inte få några synliga kanter då? Det krävs t.ex. att man plockar bort lampor, laddport med mera för att kunna vika in folien helt. Plockar de verkligen bort delar från bilen? För om man sätter folien kant i kant med panelen så är det fortfarande en kant där.NEO skrev:
Min är folierad med full PPF matt och ser inte en enda kant, lider med er som betalar fullpris och de lägger synliga kanter, det är tyvärr ett dåligt gjort jobb.
Nej det gör de inte, jag gjorde min hos Wrapzone och det var kanter överallt. Vilket inte är så konstigt eftersom det är omöjligt att vika in kanterna överallt utan att ta av delar från bilen vilket de inte verkar göra.Simba skrev:Jag har beställt tid hos Wrapzone i Stockholm för att sätta PPF på hela fronten (kofångare, huv, framskärmar) plus A-stolpar, sparklådorna inkl ”hundbenet” innan bakhjulhusen och ca 15 cm upp på dörrarna och ilastningsskydd på kofångaren bak. Wrapzone viker in kanterna så de formskär så stort so. Behövs i maskin så att det går att vika in filmen. Välj firma med omsorg så kommer du bli nöjd det är jag övertygad om.
Jobbet var inte direkt bra gjort heller och filmen släppte på något ställe som en effekt av det vilket de såklart tog på sig att åtgärda men det blev onödiga inlämningar, ett halvår efter jobbet var utfört så skulle jag äntligen få lämna in bilen på fix av det sista men då var jag rätt less så jag struntade i det.
OfarligTesla skrev:Hur gör de för att inte få några synliga kanter då? Det krävs t.ex. att man plockar bort lampor, laddport med mera för att kunna vika in folien helt. Plockar de verkligen bort delar från bilen? För om man sätter folien kant i kant med panelen så är det fortfarande en kant där.NEO skrev:
Min är folierad med full PPF matt och ser inte en enda kant, lider med er som betalar fullpris och de lägger synliga kanter, det är tyvärr ett dåligt gjort jobb.
Nej det gör de inte, jag gjorde min hos Wrapzone och det var kanter överallt. Vilket inte är så konstigt eftersom det är omöjligt att vika in kanterna överallt utan att ta av delar från bilen vilket de inte verkar göra.Simba skrev:Jag har beställt tid hos Wrapzone i Stockholm för att sätta PPF på hela fronten (kofångare, huv, framskärmar) plus A-stolpar, sparklådorna inkl ”hundbenet” innan bakhjulhusen och ca 15 cm upp på dörrarna och ilastningsskydd på kofångaren bak. Wrapzone viker in kanterna så de formskär så stort so. Behövs i maskin så att det går att vika in filmen. Välj firma med omsorg så kommer du bli nöjd det är jag övertygad om.
Jobbet var inte direkt bra gjort heller och filmen släppte på något ställe som en effekt av det vilket de såklart tog på sig att åtgärda men det blev onödiga inlämningar, ett halvår efter jobbet var utfört så skulle jag äntligen få lämna in bilen på fix av det sista men då var jag rätt less så jag struntade i det.
Pratat med JWSR i Västerås där NEO gjort sin bil. Dem demonterar kameror, lampor, handtag osv för att vika in och täcka överallt där det går.
Har fått pris på 40500:-
Hel bil PPF Matt hexis bodyfence
Tonade rutor
Keramisk coating
Folierade emblem
//
Alx
Alx
- OfarligTesla
- Teslaägare
Teslalx skrev:
Pratat med JWSR i Västerås där NEO gjort sin bil. Dem demonterar kameror, lampor, handtag osv för att vika in och täcka överallt där det går.
Har fått pris på 40500:-
Hel bil PPF Matt hexis bodyfence
Tonade rutor
Keramisk coating
Folierade emblem
Ja det låter i så fall väldigt bra och hade nog gärna betalat för det, bra mycket bättre än hur min tidigare blev i var fall.
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Japp JWSR demonterar allt, som sagt. Betala 50-60k hos wrapzone med fula kanter är rip off.
Kan någon rekommendera ett bra ställe i Sthlm? Har fått offert från en firma i innerstan och jag tycker det låter lite dyrt med standardpaket (huv, skärmar, kofångare, speglar) för 16 700 kr, utökat paket som kostar 26 000 kr eller heltäckt bil för 55 000 kr.. TACK!
www.bilglasdesign.se kan du kolla medSwedius skrev:Kan någon rekommendera ett bra ställe i Sthlm? Har fått offert från en firma i innerstan och jag tycker det låter lite dyrt med standardpaket (huv, skärmar, kofångare, speglar) för 16 700 kr, utökat paket som kostar 26 000 kr eller heltäckt bil för 55 000 kr.. TACK!
Glad för att jag sålt min Tesla