Idag på väg hem från Malmö är det de sedvanliga köerna vid Sege avfarten och hastigheten är bitvis ca 20-30 km och körde med TACC och AP inkopplad och i alla fall TACC är perfekt i köer. Använder den nästan alltid och har senaste veckorna kanske kört 250-300 mil med dessa funktioner inkopplat så man har nästan vant sig.
Man slipper som många här vet att bilen sköter nästan allt och man kan då mer var uppmärksammad framåt och åt sidorna.
Fungerade precis samma idag framförvarande bil stannade och Teslas TACC gjorde sitt jobb och stannade också så långt inga problem.
MEN sen bra smällde det till PÅKÖRD bakifrån

Men som sagt inga personskador och hen (körkort i 1,5 månader) som körde på sa fan jag körde på min favoritbil och var naturligtvis ledsen och ångerfull.
Men min egna personliga slutsats är att bilar idag inte borde få säljas om de inte har någon form av kollisionsvarnare likt Teslan (mfl) utan borde diskrimineras och ha ett högre förmånsvärde eller högre fordonsskatt då kunde många av dessa påkörningar bakifrån undvikas.
Men (igen) funderade på om jag blivit påkörd i ex 50-60 vilket har hänt en gång skulle Teslan då fortfarande stretat emot med alla 4 hjulen låsta och skulle isåfall skadorna på mig blivit värre än om det varit en vanlig bil som åkt iväg framåt?
Mest orolig är jag nu att få en fossilbil när Teslan väl repareras