Hämtade min MY härom veckan och är nöjd, kul bil att köra och än sålänge ok gällande laddningen som jag varit orolig över då jag inte kan ladda hemma men dock på jobbet.
Men, upptäckte idag att det inte kommer ut luft/blåser ur mittkonsolen för bakre passagerare.
Jag har testat manual, auto, biohazard, olika fläkthastighetet, värme upp o ned men ingen luft blåser ut.
Är det någon inställning man ska/kan göra som någon kan ge tips om eller blir det mitt första serviceärende? Åker till fjällen snart så lite värme vore trevligt..
Mvh
AQ
Ingen fläkt/värme bak
Moderator: Redaktion
- slugger75
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/per28997
Re: Ingen fläkt/värme bak
Borde väl vara som på Model 3 antar jag. Sätt en person i baksätet så börjar det blåsa. Bilen känner alltså om det finns en passagerare bak, och då aktiveras ventilationen där.AstonQuaston skrev:Hämtade min MY härom veckan och är nöjd, kul bil att köra och än sålänge ok gällande laddningen som jag varit orolig över då jag inte kan ladda hemma men dock på jobbet.
Men, upptäckte idag att det inte kommer ut luft/blåser ur mittkonsolen för bakre passagerare.
Jag har testat manual, auto, biohazard, olika fläkthastighetet, värme upp o ned men ingen luft blåser ut.
Är det någon inställning man ska/kan göra som någon kan ge tips om eller blir det mitt första serviceärende? Åker till fjällen snart så lite värme vore trevligt..
Mvh
AQ
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
-
Kan det vara så att du bara har glömt att aktivera den på fläktmenyn? *Knappen" finns längst ned till höger och den skall bli blå för att vara aktiverad 

-
Jo jag förstår det men jag undrade om det var för att han hade glömt sätta på den på skärmen (som jag tipsade om) eller om det var för att någon behöver sitt i baksätet.hanseman skrev:Står i tråden.Narnell skrev:Vad var "felet"?