Parkeringshjälp
Moderator: Redaktion
Parkeringshjälp
Hej på er, har haft 7,0 i 4 veckor nu, dock står fortfarande parkeringshjälpen i läge kalibrering?
Har någon annan fått den att funka?
Re: Parkeringshjälp
Nix sammaCJRB skrev:Hej på er, har haft 7,0 i 4 veckor nu, dock står fortfarande parkeringshjälpen i läge kalibrering?

Ja det är nog en hel del som fått den att funka.CJRB skrev:Hej på er, har haft 7,0 i 4 veckor nu, dock står fortfarande parkeringshjälpen i läge kalibrering?
Det är även en del som den fungerar för trots att den fortfarande kalibrerar.
Har du testat att köra förbi Lite parkeringsfickor för att se ad som händer.
Det ska dyka upp ett p i displayen bredvid bilen.
Jag har nog kört förbi cirka 50 platser som borde uppfylla kraven, inget P.
Till och med försökt lära Tessie hur man gör, men ingen respons...
Hmm skummt.CJRB skrev:Jag har nog kört förbi cirka 50 platser som borde uppfylla kraven, inget P.
Kanske kan ringa Tesla och kolla.
Kanske nått som behöver återställas.
Samma här inget PCJRB skrev:Jag har nog kört förbi cirka 50 platser som borde uppfylla kraven, inget P.

Eller så är ni för dåliga på att visa hur det går till.leiflodde skrev:Samma här inget PCJRB skrev:Jag har nog kört förbi cirka 50 platser som borde uppfylla kraven, inget P.
Till och med försökt lära Tessie hur man gör, men ingen respons...Men bilen kanske lärt sig vilka som kan parkera och vi får det senare

Har haft det på mina 2 senaste bilar (dieselgate) och använde det aldrig men vill ha effekten är storMartinen skrev:Eller så är ni för dåliga på att visa hur det går till.leiflodde skrev:Samma här inget PCJRB skrev:Jag har nog kört förbi cirka 50 platser som borde uppfylla kraven, inget P.
Till och med försökt lära Tessie hur man gör, men ingen respons...Men bilen kanske lärt sig vilka som kan parkera och vi får det senare

- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Min säger att den fortfarande kalibrerar men fungerar utmärkt. Jag använde den senast idag. Så bra och snabbt som den parkerar är det mer än bara nåt man kan använda för att skryta om vad bilen kan - det är faktiskt en genuint användbar funktion.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Håller med mycket smidig särskilt när det är mörkt.
S85D Röd, Mercedes 230 SLK Gul metallic, Modell X 100D Silver en Modell 3 bokad men blir troligen avbokad
Fungerar jättebra tycker jag! Eftersom jag inte bor i en stad får jag sällan användning för funktionen, men den är cool! Här är en liten film jag lade upp på facebook:
It's better to burn out, than to fade away!
hej
våra bilar hade samma problem, ringde tesla och de satt man skulle göra en reset inte den vanliga utan en total reset. så här gör man, håller in både scrool hjul på samma gång, men släpper dem inte förrän skärmen är helt släckt och håll kvar (känns som en evighet) tills tesla märket kommer upp i skärmen, släpp dem. innan reset är gjord så kan det ta upp till 15 min innan den är klar, min blev klar på 2 min. efter det så kan det ta upp till 2 dagar innan sensorerna har kalibrerats, för min del så tog det knappt 1 timme, efter det så står det inte att auto parkeringen väntar på att kalibreras utan allt är helt normalt. så nu fungerar våra båda bilar helt perfekt och parkerar och letar parkeringsplatser hela tiden. dock så måste man köra under 20 km för att den skall hitta en plats.
en sak till som blev bättre efter total reset var att alla sensorer har blivit mer aktiva och precisionen i bilen är mycket bättre när man kör på AP, lycka till
våra bilar hade samma problem, ringde tesla och de satt man skulle göra en reset inte den vanliga utan en total reset. så här gör man, håller in både scrool hjul på samma gång, men släpper dem inte förrän skärmen är helt släckt och håll kvar (känns som en evighet) tills tesla märket kommer upp i skärmen, släpp dem. innan reset är gjord så kan det ta upp till 15 min innan den är klar, min blev klar på 2 min. efter det så kan det ta upp till 2 dagar innan sensorerna har kalibrerats, för min del så tog det knappt 1 timme, efter det så står det inte att auto parkeringen väntar på att kalibreras utan allt är helt normalt. så nu fungerar våra båda bilar helt perfekt och parkerar och letar parkeringsplatser hela tiden. dock så måste man köra under 20 km för att den skall hitta en plats.
en sak till som blev bättre efter total reset var att alla sensorer har blivit mer aktiva och precisionen i bilen är mycket bättre när man kör på AP, lycka till
nej den stora skärmen som tesla märket skall komma upp, vad som stod i den lilla vet jag inte.
Förstår inte den här p hjälpen

Edit. Nu kickade den igång. Så kul! Min hvac blev även normal och håller nu rätt temp. Bra tips!

Edit. Nu kickade den igång. Så kul! Min hvac blev även normal och håller nu rätt temp. Bra tips!

Tackar för info testar då jag har samma problemradiocity skrev:hej

ring tesla om du inte får igång den, då går de in och kollar dina sensorer på distans.