På McDonalds Ö-vik.
Moderator: Redaktion
-
- elbilist
- bjornnilsson
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
Re: På McDonalds Ö-vik.
Otroligt provocerande. Jag har sett laddplatserna när jag kört förbi på håll men ännu inte kikat närmare. Vad är det, ett par laddstolpar typ? Hoppas beslutsfattaren snart förstår hur illa budskapet är och att den skickas till återvinningen snarast möjligt.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
Hur många laddplatser är det? Gissar på två? Helt sjukt att några enstaka extra platser kan vara värt för att sabba för elbilister...
(försökte kolla på google maps men kartorna var ej uppdaterade)
(försökte kolla på google maps men kartorna var ej uppdaterade)
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
VW e-UP! 36,8kWh MY20
IONIQ 5 RWD 72,6 kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
Hade jag och bilen kommit dit hungrig för att sedan se platsen blockerad av fossiler, så hade jag kanske fifflat fram verktyg och skruvat ner skiten själv.bjornnilsson skrev:Otroligt provocerande. Jag har sett laddplatserna när jag kört förbi på håll men ännu inte kikat närmare. Vad är det, ett par laddstolpar typ? Hoppas beslutsfattaren snart förstår hur illa budskapet är och att den skickas till återvinningen snarast möjligt.

IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
Bra att du belyser detta!Robertrimmevik skrev:Efter en dag med totalt laddkaos var ju detta det sista man behövde se.
Tyvärr kommer ju fossilfordon som parkerar där kunna hävda att det "var fullt" just vid det tillfället när de ställde sig där. Kommer i praktiken bli fritt fram att blockera de få platserna.
Ren idioti av McD att göra så här. De hånar verkligen sina kunder med elbilar rakt upp i ansiktet.
Detta är verkligen en orsak att inte ta McD seriöst, utan att man nu får man se vad deras få, klena och dåligt underhållna laddpunkter är till för; ren och skär greenwashing som har väldigt lite med omställningen till elfordon att göra.

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Det är väl en franchise? Betyder inte det att det är restaurangägarens egna beslut och inte McDonald's själva?martinot skrev:Ren idioti av McD att göra så här. De hånar verkligen sina kunder med elbilar rakt upp i ansiktet.
Detta är verkligen en orsak att inte ta McD seriöst, utan att man nu får man se vad deras få, klena och dåligt underhållna laddpunkter är till för; ren och skär greenwashing som har väldigt lite med omställningen till elfordon att göra.
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
De har ändå lanserat möjligheten till den fantastiska elbilsladdning på sina restauranger central med massiva reklamkampanjer för några år sedan. Både för att gynna miljön och att underlätta för besök av kunder med behov för laddning.DanneLKPG skrev:Det är väl en franchise? Betyder inte det att det är restaurangägarens egna beslut och inte McDonald's själva?martinot skrev:Ren idioti av McD att göra så här. De hånar verkligen sina kunder med elbilar rakt upp i ansiktet.
Om McD centralt brister i regler och kommunikation med sina franchisetagare så är det ju främst ett internt organisatoriskt problem för McD. Det är ju inget som kunderna skall behöva drabbas av och behöva ta hänsyn till?

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
-
- elbilist
För ett par månader sedan när jag var där så belyste jag problemet med ICE:ade laddplatser på deras parkering. Det här var tydligen deras sätt att lösa problemet...
Det finns 2 laddstationer på 150 kW på McD (förutom några långsammare). De är de snabbaste laddarna i Ö-vik för icke-Teslaägare just nu (enligt Chargefinder). Det är självklart att dessa platser ska fredas och reserveras för folk som väljer fossilfritt. Vi kanske får maila in och föreslå vad det ska stå på skylten 

Har de samma skylt på handikapplatsen?
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Sicket hycklande dj-vla greenwashingföretag McD är. Mest PR och ytligt snack, men uppenbarligen extremt lite substans och intresse för det i verkligheten när det kommer till kritan. Bojkotta skiten!
https://www.mcdonalds.com/se/sv-se/hall ... miljo.html

Redan 2009 installerade vi vår första laddstation för elbilar vid restaurangen Lindvreten i Skärholmen. 2012 installerade vi den första snabbladdaren och tillsammans med Fortum Charge & Drive har vi fortsatt att bygga ut laddmöjligheter på våra restauranger.
Idag har vi över 100 laddstolpar på över 70 restauranger varav de flesta har snabbladdare och fler ska det bli! 2021 kommer det att laddas el för att köra motsvarande ca 200 varv runt jorden! Det är glädjande och inspirerar oss till att fortsätta att bygga ut laddmöjligheter runt om i Sverige. Vårt mål är att alla våra McDrive-restauranger ska ha laddstolpe. Här kan du se aktuell laddstatistik från våra restauranger.
https://www.mcdonalds.com/se/sv-se/hall ... bilen.html
För att minska våra utsläpp använder McDonald’s logistikpartner, HAVI, energieffektiva bilar och planerar transporterna smart genom att köra så fullastat som möjligt. Idag körs ca 80 % av transporterna med det förnyelsebart bränsle. I Stockholm levereras varorna till ett antal restauranger med en lastbil som körs på el i innerstan.

Troligen inte!frippan skrev:Har de samma skylt på handikapplatsen?

Tävling; spot the difference! 
Hemsidan hos McD:

Verkligheten hos McD:

Hemsidan hos McD:

Verkligheten hos McD:

Hoppas inte det där är McDonalds mall att följa efter. Otroligt usel placering.martinot skrev:
1. Laddarna ska placeras med gott om plats
2. Helst inte nära entrén för att slippa bjuda in fossilbilar som "bara" skulle in och hämta något snabbt
3. Ej precis bredvid handikapp och cykelställ! Blir lätt trångt!
4. Varför laddstolpe och snabbladdare som delar på EN parkering?
Vad kommer härnäst? En skylt där det står att elbilar får stå och ladda på handikapp om det är fullt?

IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
Många företag kör greenwashing för deras kunder är rätt så lättlurade att de tror företagen gör det för miljöns skull och inte bara lite billig prmartinot skrev:Sicket hycklande dj-vla greenwashingföretag McD är. Mest PR och ytligt snack, men uppenbarligen extremt lite substans och intresse för det i verkligheten när det kommer till kritan. Bojkotta skiten!![]()
Redan 2009 installerade vi vår första laddstation för elbilar vid restaurangen Lindvreten i Skärholmen. 2012 installerade vi den första snabbladdaren och tillsammans med Fortum Charge & Drive har vi fortsatt att bygga ut laddmöjligheter på våra restauranger.
Idag har vi över 100 laddstolpar på över 70 restauranger varav de flesta har snabbladdare och fler ska det bli! 2021 kommer det att laddas el för att köra motsvarande ca 200 varv runt jorden! Det är glädjande och inspirerar oss till att fortsätta att bygga ut laddmöjligheter runt om i Sverige. Vårt mål är att alla våra McDrive-restauranger ska ha laddstolpe. Här kan du se aktuell laddstatistik från våra restauranger.
https://www.mcdonalds.com/se/sv-se/hall ... bilen.htmlFör att minska våra utsläpp använder McDonald’s logistikpartner, HAVI, energieffektiva bilar och planerar transporterna smart genom att köra så fullastat som möjligt. Idag körs ca 80 % av transporterna med det förnyelsebart bränsle. I Stockholm levereras varorna till ett antal restauranger med en lastbil som körs på el i innerstan.
- bjornnilsson
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/bjrn91016
Har kontaktat McDonalds via mail med referens till denna tråden. Återkommer vid svar.
MS Plaid HW4 2023, svart, svarta säten, FSD
MS Performance HW3 2021
MS90D HW1 2016
MS90D HW1 2016
Jag med. Mailade media@se.mcd.com, men har inte fått svar ännu.bjornnilsson skrev:Har kontaktat McDonalds via mail med referens till denna tråden. Återkommer vid svar.
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
Även jag...DanneLKPG skrev:Jag med. Mailade media@se.mcd.com, men har inte fått svar ännu.bjornnilsson skrev:Har kontaktat McDonalds via mail med referens till denna tråden. Återkommer vid svar.
- Elbilisten
En eloge till ni som mailar! Om jag kom dit och inte kunde kombinera mat och laddning skulle jag kanske gå in och påpeka det i kassan. Jag skulle kanske visa dem min plånbok innan jag stoppar den tillbaka i fickan utan att köpa något. Om hen i kassan berättar för chefen att några i en elbil åkte igen utan att köpa något för att det står avgasbilar på laddplatsen ligger skylten nog snart i containern för metallåtervinning.
Svar:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
Elbilisten skrev:En eloge till ni som mailar! Om jag kom dit och inte kunde kombinera mat och laddning skulle jag kanske gå in och påpeka det i kassan. Jag skulle kanske visa dem min plånbok innan jag stoppar den tillbaka i fickan utan att köpa något. Om hen i kassan berättar för chefen att några i en elbil åkte igen utan att köpa något för att det står avgasbilar på laddplatsen ligger skylten nog snart i containern för metallåtervinning.
Åh nej, ungdomarna i kassan skulle nog börja gråta om de inte får dig som kund.

Fast det är ju ett töntigt icke-svar som faktiskt understryker att de ser kundparkeringen som viktigare än tillgängliga laddare. Och ja, varför inte? Antalet elbilister är inte så många så det gör någon skillnad. Än.DanneLKPG skrev:Svar:
-
- elbilist
Vad är det för fel på den där stan egentligen?