Jag brukar öppna laddluckan genom ett lätt tryck på den, då jag inte har Tesla Wallconnector hemma. Sen nån vecka tillbaka funkar det inte längre, kanske försvann vid senaste mjukvaruuppdateringen till 2021.36.5.5. Någon annan som märkt av samma?
Det går bra att öppna via appen eller skärmen i bilen.
Öppna laddluckan med tryck, trasigt?
Moderator: Redaktion
Re: Öppna laddluckan med tryck, trasigt?
Jag hade exakt det problemet 1 vecka efter leverans av bilen.SkipperO skrev:Jag brukar öppna laddluckan genom ett lätt tryck på den, då jag inte har Tesla Wallconnector hemma. Sen nån vecka tillbaka funkar det inte längre, kanske försvann vid senaste mjukvaruuppdateringen till 2021.36.5.5. Någon annan som märkt av samma?
Jag felanmälde problemet och det kom en Ranger och bytte laddluckan.
Men han var tvungen att justera vilket tryck som behövs för att öppna luckan ändå.
Så jag tror att det inte var fel på orginaluckan egentligen utan bara behov av justering vilken kraft som behövs.
Rangern bytte den nog för säkerhets skull.
Justeringen vet jag inte om den var mjukvarumässig eller hårdvarumässig hann inte kolla.
Gör en felanmälan så fixar de det ganska enkelt.
- ChristerSjo
- Teslaägare
Har du provat att starta om bilens mjukvara?
M3 LR Drag 2019 Såld
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
M3 LR Drag 2023 feb
Zoe 2019 41 kWh
21 kWp solceller.
5 st vakuum solfångare 500L Ack.
Mitsubishi (13 A x 3) Luft-Vatten
Pelletskamin på 5kW. Effektivitet >93%.
Vedinsats 6-8 kW Effektivitete <75%
Japp, omstartat med båda knapparna och bromsen. Ingen förbättring. Det får bli ett serviceärende.ChristerSjo skrev:Har du provat att starta om bilens mjukvara?
M3 LR -20 vit/vit, 18”
Jag har upplevt samma, fast bara med ett försök igår, men jag har samma programvara som dig, så det kanske är nåt med den?SkipperO skrev:Jag brukar öppna laddluckan genom ett lätt tryck på den, då jag inte har Tesla Wallconnector hemma. Sen nån vecka tillbaka funkar det inte längre, kanske försvann vid senaste mjukvaruuppdateringen till 2021.36.5.5. Någon annan som märkt av samma?
Tesla M3 LR..
- plutomanen
- Teslaägare
Jag har råkat ut för det vid några tillfällen. Det har kommit som ett meddelande på skärmen att luckan inte går att öppna med ett tryck.
Efter några dagar har meddelandet dock försvunnit och luckan går att öppna igen. Det har som sagt hänt några gånger sedan typ början av september. Jag har dock inte hittat någon minsta gemensamma nämnare för när det sker.
Nu har det gått några dagar sedan du gjorde inlägget. Hur har det gått?
Efter några dagar har meddelandet dock försvunnit och luckan går att öppna igen. Det har som sagt hänt några gånger sedan typ början av september. Jag har dock inte hittat någon minsta gemensamma nämnare för när det sker.
Nu har det gått några dagar sedan du gjorde inlägget. Hur har det gått?
Tesla Modell Y LR -22
Luckan funkar fortfarande inte. Har provat lite småsaker utan framgång. Skall anmäla till servicecentret, men drar mig lite för det då det är 15 mil till centret om det inte går att lösa med den mobila servicen.
M3 LR -20 vit/vit, 18”