Hej,
har tittat på en Model S 2016 med 10.000 mil på nacken. Enligt säljaren finns fortfarande nybilsgaranti från Tesla på bilen, trots ålder och körsträcka. Låter det rimligt, och kan jag verifiera direkt med Tesla någonstans att detta verkligen stämmer? Tack på förhand!
//P
Kolla garantistatus?
Moderator: Redaktion
- lator
- Teslaägare
Re: Kolla garantistatus?
Om bilen är såld begagnad av Tesla (CPO) så kan den ha garanti men det finns en massa villkor även då... Bekräftelse från Tesla behövs.Flyhalf skrev:Hej,
har tittat på en Model S 2016 med 10.000 mil på nacken. Enligt säljaren finns fortfarande nybilsgaranti från Tesla på bilen, trots ålder och körsträcka. Låter det rimligt, och kan jag verifiera direkt med Tesla någonstans att detta verkligen stämmer? Tack på förhand!
//P
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Tack för svar! Hur får jag en bekräftelse från Tesla? Finns det en tjänst för det någonstans, eller är det mail som gäller?lator skrev:Om bilen är såld begagnad av Tesla (CPO) så kan den ha garanti men det finns en massa villkor även då... Bekräftelse från Tesla behövs.Flyhalf skrev:Hej,
//P
//P
- lator
- Teslaägare
Det enklaste är antagligen att ägaren lägger en fråga i appen...Flyhalf skrev:
Tack för svar! Hur får jag en bekräftelse från Tesla? Finns det en tjänst för det någonstans, eller är det mail som gäller?
//P
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.