Autoparkering MY ?
Moderator: Redaktion
Autoparkering MY ?
Jag har en MY sedan en månad. Jag har "Full självkörning" och Autopilot och allt är "påslaget" men jag får inte Autoparkering att fungera. Har nu krypkört runt på gator och parkeringsplatser men det dyker aldrig upp något "P" i skärmen oavsett vilka P-fickor jag testar. ÄR det någon som har något bra förslag? Är det något jag missat i inställningarna?
Re: Autoparkering MY ?
Sett denna?
https://www.youtube.com/watch?v=unHJI_u ... terGadgets
"bilen hittar bara utrymmen mellan bilar, inte mellan linjer" kanske där det går fel?
"bilen hittar bara utrymmen mellan bilar, inte mellan linjer" kanske där det går fel?

Upplever samma sak, har försökt några gånger på en större allmän parkering utan framgång. Hur har det gåt för dig?ETS skrev:Jag har en MY sedan en månad. Jag har "Full självkörning" och Autopilot och allt är "påslaget" men jag får inte Autoparkering att fungera. Har nu krypkört runt på gator och parkeringsplatser men det dyker aldrig upp något "P" i skärmen oavsett vilka P-fickor jag testar. ÄR det någon som har något bra förslag? Är det något jag missat i inställningarna?
Hej
Jag köpte bilen med utökad autopilot, men parkeringshjälpen fungerar inte. Har gjort två felanmälningar. Tesla försökte ringa upp mig, men
jag hade inte möjlighet att svara. Fick ett sms om att min bil inte har det. Har inte fått nått svar på min andra felanmälning.
Jag köpte bilen med utökad autopilot, men parkeringshjälpen fungerar inte. Har gjort två felanmälningar. Tesla försökte ringa upp mig, men
jag hade inte möjlighet att svara. Fick ett sms om att min bil inte har det. Har inte fått nått svar på min andra felanmälning.
"samma" här, men med Model 3.ETS skrev:Jag har en MY sedan en månad. Jag har "Full självkörning" och Autopilot och allt är "påslaget" men jag får inte Autoparkering att fungera. Har nu krypkört runt på gator och parkeringsplatser men det dyker aldrig upp något "P" i skärmen oavsett vilka P-fickor jag testar. ÄR det någon som har något bra förslag? Är det något jag missat i inställningarna?
Skulle visa för en kompis på lunchen idag. Glider förbi en ruta och letar efter P'et - men jag ser det aldrig. Irriterat lägger jag i backen för att parkera själv, och då dyker "starta..."-vad det nu står upp på skärmen, och jag kunde få den att parkera själv.
Bugg? Eller var kommer P'et på 3/Y?
Större parkering? Det måste vara en "liten" (normal) p-ficka. Den behöver alltså bilar att backa in mellan. Enbart rutor grejjar den inte.Anders_M skrev:Upplever samma sak, har försökt några gånger på en större allmän parkering utan framgång. Hur har det gåt för dig?ETS skrev:Jag har en MY sedan en månad. Jag har "Full självkörning" och Autopilot och allt är "påslaget" men jag får inte Autoparkering att fungera. Har nu krypkört runt på gator och parkeringsplatser men det dyker aldrig upp något "P" i skärmen oavsett vilka P-fickor jag testar. ÄR det någon som har något bra förslag? Är det något jag missat i inställningarna?
tslaqqq skrev:Sett denna?
Fick svar ifrån Tesla
Hej Peter, och tack för er bokning hos oss på Tesla service.
Vi är nu klara med fördiagnosen på er bil och har kunnat bekräfta att problemet ni upplever
är ett mjukvarurelaterat problem som drabbat bilar som nyligen levererats.
Problemet förväntas lösas inom snar framtid med en kommande uppdatering som
kommer att skickas ut till er bil per automatik. Eftersom att detta i nuläget
inte har en permanent lösning kommer ert ärende att stängas, men ni är varmt
välkommna att boka in en ny tid om det skulle vara något annat ni önskar få hjälp med.
Mvh
Tesla service
Hej Peter, och tack för er bokning hos oss på Tesla service.
Vi är nu klara med fördiagnosen på er bil och har kunnat bekräfta att problemet ni upplever
är ett mjukvarurelaterat problem som drabbat bilar som nyligen levererats.
Problemet förväntas lösas inom snar framtid med en kommande uppdatering som
kommer att skickas ut till er bil per automatik. Eftersom att detta i nuläget
inte har en permanent lösning kommer ert ärende att stängas, men ni är varmt
välkommna att boka in en ny tid om det skulle vara något annat ni önskar få hjälp med.
Mvh
Tesla service
”Inom snar framtid” - fick min Y i December och autopark-funktionen verkar inte alls fungera - trots uppdatering till senaste versionen av mjukvaran.
Gäller felet alla nya model Y eller är det bara vissa köpare som drabbas?

https://www.notateslaapp.com/software-u ... ease-notes
Autopark now identifies perpendicular parking spots using painted markings and road edges.
Autopark now identifies perpendicular parking spots using painted markings and road edges.