Sixt Leasing

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jonas H
Teslaägare
Kontakt:

Sixt Leasing

Inlägg av Jonas H »

Hej,

Håller på och vrider och vänder på detta med leasing finansiering av en Tesla. Ända sedan Mattias (jtesla) här från forumet var så vänlig och visade upp sin bil och lät mig åka med i Umeå så har manin över dessa bilar bara blivit värre och värre. Nu drömmer jag ju Tesla också. Jag måste göra slut på lidandet :)

Jag vill helst inte lägga någon kontantinsats då jag tycker det naggar för mycket på min likviditet i firman som är relativt nystartad.

Jag har nu en färdig beviljad operationell leasing från Sixt med följande villkor.

85D. Metallic, nextgen, ultra hifi, köldpaket, extrasäte. Summa 1 069 000 kr.

Leasing på 5 år med 2500 mil per år. Ingen kontantinsats. Service, försäkring och däck ingår. Kostnad 11 100 kr exklusiv moms efter utbetald supermiljöbilspremie. Garanterat restvärde.

Har även för att kunna jämföra fått offert på bakhjulsdriven 70 med exakt samma utrustning i övrigt för 9436 kr exklusive moms. Denna har dock 100 kr högre förmånsvärde per månad :roll:

Hur låter dessa förslag spontant? Någon som har åsikt?
solid svart 90D med panorama och bakåtvända säten (levererad 8/12 2016) SÅLD
Obsidian Black X75D, 5-sits,Ultra White klädsel, Premiumpaket, köldpaket, dragpaket (levererad 31/7 2017)

Värvningskod:http://---
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Re: Sixt Leasing

Inlägg av chpaulin »

Vad blir det för restvärde på den?
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare

Inlägg av drakbane »

Här är den offerten jag fick från DNB, så kan du jämföra.

Se nedan för nya kalkyler.

Model S 85D med 0% insats ger en månadskostnad på 13 424 kr ex moms.

Model S 85D med 10% (86 072 kr) insats ger en månadskostnad på 10 936 kr ex moms.

Model S P85D med 0% insats ger en månadskostnad på 16 533 kr ex moms.

Model S P85D med 10% (106 008 kr) insats ger en månadskostnad på 13 469 kr ex moms.

I övrigt gäller samma förutsättningar och avgifter som i förslaget i mitt förra mail.

...............................
Model S 85D:

Bilens pris är 860 720 kr, om du lägger 172 144 kr (20%) i kontantinsats blir din månadskostnad 8448 kr/mån i 36 månader med en ränta på 2,75 %

Admistrationsavgiften är 55 kr och uppläggningsavgift är 595 kr .

När dessa 36 månader gått finns en kvarvarande skuld om 430 360 kronor (50%).

Samtliga belopp är exklusive moms.”

Model S P85D:

Bilens pris är 1 060 080 kr, om du lägger 212 016 kr (20%) i kontantinsats blir din månadskostnad 8448 kr/mån i 36 månader med en ränta på 2,75 %

När dessa 36 månader gått finns en kvarvarande skuld om 530 040 kronor (50%).

..................
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
Jonas H
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Jonas H »

Är detta för finansiell leasing där du själv står kostnader för service, försäkring, däck e.t.c eller ingår det i dessa kostnader?
drakbane skrev:
Här är den offerten jag fick från DNB, så kan du jämföra.

Se nedan för nya kalkyler.

Model S 85D med 0% insats ger en månadskostnad på 13 424 kr ex moms.

Model S 85D med 10% (86 072 kr) insats ger en månadskostnad på 10 936 kr ex moms.

Model S P85D med 0% insats ger en månadskostnad på 16 533 kr ex moms.

Model S P85D med 10% (106 008 kr) insats ger en månadskostnad på 13 469 kr ex moms.

I övrigt gäller samma förutsättningar och avgifter som i förslaget i mitt förra mail.

...............................
Model S 85D:

Bilens pris är 860 720 kr, om du lägger 172 144 kr (20%) i kontantinsats blir din månadskostnad 8448 kr/mån i 36 månader med en ränta på 2,75 %

När dessa 36 månader gått finns en kvarvarande skuld om 430 360 kronor (50%).

Model S P85D:

Bilens pris är 1 060 080 kr, om du lägger 212 016 kr (20%) i kontantinsats blir din månadskostnad 8448 kr/mån i 36 månader med en ränta på 2,75 %

När dessa 36 månader gått finns en kvarvarande skuld om 530 040 kronor (50%).

..................
solid svart 90D med panorama och bakåtvända säten (levererad 8/12 2016) SÅLD
Obsidian Black X75D, 5-sits,Ultra White klädsel, Premiumpaket, köldpaket, dragpaket (levererad 31/7 2017)

Värvningskod:http://---
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare

Inlägg av drakbane »

Det är "vanlig" leasing, där jag står för det mesta, alltså bara en finansiering av köpet.
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
JorgenM
Teslaägare

Inlägg av JorgenM »

Jag har precis valt Sixt leasing, mest för att de väldigt trevliga att ha och göra med sen är det är skönt att själv slippa fixa service och försäkring ;).

Bilen(S85D) kostar 1 042 650(inkl moms) och med operationell leasing i 36 månader blir det:
Första förhöjd: 166 824 (exkl moms)
Månadskostnad: 8 366 (exkl moms, inkl supermiljöbilspremien)

Nu håller jag bara tummarna att den verkligen hinner tillverkas under 2015...

/Jörgen
mgm3

Inlägg av mgm3 »

13 000:- i månaden exkl. moms för en bil man hyr och där inte däck ingår fast det är operationell leasing.

Är inte helt 100 på att Sixt är den bästa vägen att gå direkt.
Användarvisningsbild
JorgenM
Teslaägare

Inlägg av JorgenM »

Allt beror väl på hur man prioriterar och vad man tycker det är värt att minimera antal fakturor man behöver pyssla med)... Tyckte det var intressant i jmf med dnb ovan när det var så liknande förutsättningar!

Blir det inte bra gör jag på något annat sätt om tre år!

/Jörgen

Skickat från min telefon med Tapatalk
mgm3

Inlägg av mgm3 »

JorgenM skrev:
Allt beror väl på hur man prioriterar och vad man tycker det är värt att minimera antal fakturor man behöver pyssla med)... Tyckte det var intressant i jmf med dnb ovan när det var så liknande förutsättningar!

Blir det inte bra gör jag på något annat sätt om tre år!

/Jörgen

Skickat från min telefon med Tapatalk
Det var det absolut. Den största skillnaden är väl iofs att man genom Sixt bara hyr bilen men betalar lika mycket för den som i finansiell leasing men då med uppsidan att man kan få tillbaka en del när man säljer den.

Fakturorna är väl inte något speciellt jobbigt? Försäkringen tar man på helår sedan är det samma sak som hos Sixt. Däcken står nämligen inte Sixt för och servicen ingår såvitt jag vet i kostnaden för bilen.

Men var och en får sköta sitt. Det var ändå intressant att se siffror på Sixts leasing på 36 månader.

Fick du några siffror utan ff också?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
JorgenM
Teslaägare

Inlägg av JorgenM »

mgm3 skrev:

Det var det absolut. Den största skillnaden är väl iofs att man genom Sixt bara hyr bilen men betalar lika mycket för den som i finansiell leasing men då med uppsidan att man kan få tillbaka en del när man säljer den.

Fakturorna är väl inte något speciellt jobbigt? Försäkringen tar man på helår sedan är det samma sak som hos Sixt. Däcken står nämligen inte Sixt för och servicen ingår såvitt jag vet i kostnaden för bilen.

Men var och en får sköta sitt. Det var ändå intressant att se siffror på Sixts leasing på 36 månader.

Helt sant, man hyr bara bilen och måste lämna tillbaks den efter tre år, så där beror det på vad man tror om andrahandsvärdet om tre år, jag hoppas att utvecklingen går tokfort och det finns massor av roliga bilar att välja på då och tror därför att restvärdet om tre år kommer att motsvara marknadsvärdet(imho).

Servicepaketet som ingår hos sixt är 4 besök och kostar 21kkr, helst sant att däck inte ingår (så jag slipper inte alla fakturor ;( ).

Oj, jag vet tyvärr inte vad ff betyder :(.
Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare

Inlägg av Kirre »

JorgenM skrev:
mgm3 skrev:

Helt sant, man hyr bara bilen och måste lämna tillbaks den efter tre år, så där beror det på vad man tror om andrahandsvärdet om tre år, jag hoppas att utvecklingen går tokfort och det finns massor av roliga bilar att välja på då och tror därför att restvärdet om tre år kommer att motsvara marknadsvärdet(imho).

Servicepaketet som ingår hos sixt är 4 besök och kostar 21kkr, helst sant att däck inte ingår (så jag slipper inte alla fakturor ;( ).

Oj, jag vet tyvärr inte vad ff betyder :(.

Finns det någon begränsning mil/år i förslaget från Sixt?
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar.
M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Användarvisningsbild
drakbane
Teslaägare

Inlägg av drakbane »

Här är de jag fick från sixt.
10% ff = Första Förhöjd = Kontantinsats

I deras priser ingår försäkring a 6500.-/år samt den årliga kontrollen, som man kan köpa till för 21000.- för 4 år.

På 36 mån ligger de totalt ca 22 000.- dyrare än DNB.
48 månader
48 månader
36 månader
36 månader
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
Användarvisningsbild
Martinen
Teslaägare

Inlägg av Martinen »

drakbane skrev:
Här är de jag fick från sixt.
10% ff = Första Förhöjd = Kontantinsats

I deras priser ingår försäkring a 6500.-/år samt den årliga kontrollen, som man kan köpa till för 21000.- för 4 år.

På 36 mån ligger de totalt ca 22 000.- dyrare än DNB.

Haha. Igen med dom jävla förkortningarna. :lol:
Användarvisningsbild
JorgenM
Teslaägare

Inlägg av JorgenM »

Kirre skrev:
Finns det någon begränsning mil/år i förslaget från Sixt?
Jag kör inte så långt så jag hade 60 000km/3år, km över debiteras med 1,28kr (teslas återköpsgaranti är 75 000 km/3år och 1,6kr dras av per km över).

Frågade inte om pris utan första förhöjd, känns bra med ett framtungt avtal, så hinner man glömma bort vad det egentligen kostar ;)
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare

Inlägg av grenhall »

Inget dåligt förmånsvärde på den bilen. 11 900:- och 15K exkl. moms i månaden. För hyra. Är det inte billigare att hyra bilen av Sixt istället? Vanliga bilhyra dvs.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Skriv svar