Daoops skrev:
Bär mig mycket emot att säga det men jag hade mycket hellre sett att X:en sett ut som XC90:n. Med en drag coefficient på .30 på Volvon hade den väl gått rätt långt på en laddning också? Nån som vågar gissa vad den kanske lite ökade vikten och lufrmotståndet skulle ge? 40 mil istället för 45? Hade vart lätt värt det tycker jag, både så den inte behöver se ut som en gravid prius men också helsike vad utrymme man haft innuti.
Många gillar säkert det kantiga feta/svullna utseendet på XC90'n, Volvo är inte direkt ensamma om det utseendet heller. Nya Tiguan, nya Q7 osv. Tiguan gillar jag iofs, Q7 och XC90 är lite för feta för min smak, Q7:an har dessutom en fasansfullt ful front. Jag är nog mer åt gravida hållet då
Men visst får man mer utrymme i en kantigare bil. Samtidigt så tycker jag att Tesla ska sticka ut lite, inte bara ska utan kanske måste. Men det ska bli intressant att se vad man gör med Model Y, jag är inte så säker på att det blir snyggt med en kortare bil med samma utseende som Model X. Det som de som inte gillar Model X ogillar utseendemässigt lär accentueras ännu mer i en kortare bil. Samtidigt som man in en kortare bil också måste hushålla bättre med utrymmet.
Nya Tiguan är som ex 4.5m lång och jag gissar på att det är den klassen man siktar på med Model Y:
Jag skulle inte gråta om Tesla går åt det hållet med Model Y, om än då med falkvingedörrarna och kanske lite mer avrundat, behålla Tesla stilen om man så vill.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd