Jag och frugan är ute efter en elbil som skulle passa oss som familj, vi är 2 vuxna och 2 st snart 2 åringar
Jag har spanat en hel del på bl a ID.4 och Enyaq, dock inte provkört något ännu.
Vi känner att vi vill ha en bil med bra utrymme, dvs bagageutrymme som passar en familj på 4 och gärna utrymme där bak då vi har 2 bakåtvända barnstolar i ett par år till.
Vi kör väl mest bara korta sträckor, till och från åker vi till större städer då pratar vi kanske 20 mil tur/retur och några gånger om året bär det av till svärmor och stuga då är det 25 mil enkel resa.
Budget? Runt 550,000 är vad jag siktar in mig på... vill ju gärna köpa en bil som kan ha ett bra andrahandsvärde med utrustning och dylikt. Dragkrok är ju nästan ett måste.
Något som skrämmer mig lite är det där med de flesta nya bilar har bakhjulsdrift, jag vet det är inte en Volvo 740 som sladdar åt skogen men ser att vissa bilar har större däck bak vilket i sin tur borde leda till sämre förhållanden även på vintern

Bomba på mig med förslag! Vill ni så bygg gärna en bil på diverse märken och länka