Långvarig reparation
Moderator: Redaktion
Långvarig reparation
Nu har min M3P-21, som jag hämtade ut i slutet av mars, stått på SC sedan den 14/4. Fel uppstod under natten till den 14/4, och bilen gick inte att köra med.
När man ringer Tesla så ser dem till att SC hör av sig(besvärligt att inte kunna ringa service på SC direkt, utan man måste gå via Tesla), vilket brukar ta 3-4 timmar innan de gör det. Beskedet är varje gång att man väntar på delar och att teknikern kommer att höra av sig inom kort. Vilket aldrig har hänt....
Jag har inte fått någon som helst information om vad det är för fel på bilen, eller vad jag kan förvänta mig.
Under tiden får jag sitta och åka runt i en VW ID3, vilket absolut funkar.
Beskedet från SC var att bilen beräknades vara klar igår, vilket teknikern skulle bekräfta (om han nu hade ringt). I appen stod det att bilen skulle vara klar idag (lördag) kl 11. Men igår när jag kom hem ifrån jobbet så stod det i appen först att "bilen servas", och sedan så ändrades det till att bilen beräknas vara klar den 30/4...
Jag börjar nu bli less på att vänta. Framförallt börjar jag bli less på att åka runt i en bil som jag skulle kunnat privatleasa för 2995:- i månaden om jag velat ha en sådan. Jag har dock valt att köpa en M3P, och vill gärna ha det jag betalat för.
Varför skriver jag detta? Ingen aning, det känns bara skönt att få skriva av sig lite...
När man ringer Tesla så ser dem till att SC hör av sig(besvärligt att inte kunna ringa service på SC direkt, utan man måste gå via Tesla), vilket brukar ta 3-4 timmar innan de gör det. Beskedet är varje gång att man väntar på delar och att teknikern kommer att höra av sig inom kort. Vilket aldrig har hänt....
Jag har inte fått någon som helst information om vad det är för fel på bilen, eller vad jag kan förvänta mig.
Under tiden får jag sitta och åka runt i en VW ID3, vilket absolut funkar.
Beskedet från SC var att bilen beräknades vara klar igår, vilket teknikern skulle bekräfta (om han nu hade ringt). I appen stod det att bilen skulle vara klar idag (lördag) kl 11. Men igår när jag kom hem ifrån jobbet så stod det i appen först att "bilen servas", och sedan så ändrades det till att bilen beräknas vara klar den 30/4...
Jag börjar nu bli less på att vänta. Framförallt börjar jag bli less på att åka runt i en bil som jag skulle kunnat privatleasa för 2995:- i månaden om jag velat ha en sådan. Jag har dock valt att köpa en M3P, och vill gärna ha det jag betalat för.
Varför skriver jag detta? Ingen aning, det känns bara skönt att få skriva av sig lite...
Model 3 Performance - 21
Model Y Performance - 24
BMW M Roadster - 00
Audi A3 1.8T - 03
Model Y Performance - 24
BMW M Roadster - 00
Audi A3 1.8T - 03
Re: Långvarig reparation
Att skriva av sig och ventilera det man har inom sig är bra. Hoppas du får din bil snart och att allt funkar med den!
Ingen mening att ringa Tesla de jobbar lika mycket eller lika lite ändå. Förmodligen har de väntat på delar för att kunna fixa bilen.
Fick du en lånebil av Tesla? Borde ju vara en självklarhet att få liknande eller bättre bil som lånebil i det här läget.
Fick du en lånebil av Tesla? Borde ju vara en självklarhet att få liknande eller bättre bil som lånebil i det här läget.
Jag ringer inte Tesla för att stressa på dem, utan för att jag är tvungen då hyrbilskontraktet löper ut med jämna mellanrum och behöver förlängas. Jag skulle helst inte ringa dem överhuvudtaget, utan jag vill hellre att de uppdaterar mig på läget.LarsL skrev:Ingen mening att ringa Tesla de jobbar lika mycket eller lika lite ändå. Förmodligen har de väntat på delar för att kunna fixa bilen.
Model 3 Performance - 21
Model Y Performance - 24
BMW M Roadster - 00
Audi A3 1.8T - 03
Model Y Performance - 24
BMW M Roadster - 00
Audi A3 1.8T - 03
Du har alltså inte fått lånebil?!? Det är ju skandal! När min bil var inne förra året för byte av kontaktor till motorn hade jag en Model S Ludricus som lånebil, behövde aldrig snacka med Tesla någon gång under tiden.Beppo skrev:Jag ringer inte Tesla för att stressa på dem, utan för att jag är tvungen då hyrbilskontraktet löper ut med jämna mellanrum och behöver förlängas. Jag skulle helst inte ringa dem överhuvudtaget, utan jag vill hellre att de uppdaterar mig på läget.LarsL skrev:Ingen mening att ringa Tesla de jobbar lika mycket eller lika lite ändå. Förmodligen har de väntat på delar för att kunna fixa bilen.
För det var väl en ny bil som du tagit ut nu?
Be om lånebil. Jag fick samma deal som du initialt men när det drog ut på tiden (7 veckor till slut) så fick jag låna en M3:a.
Precis! Jag har köpt en Tesla, jag vill åka Tesla!Curik skrev:Be om lånebil. Jag fick samma deal som du initialt men när det drog ut på tiden (7 veckor till slut) så fick jag låna en M3:a.
Nej. Det var dåligt med lånebilar inne vid tillfället när bilen bärgades till SC. Dessutom var det nog smidigare för dem att ordna så att den närmaste biluthyraren ställde dit en hyrbil än att frakta ut en lånebil till mig som bor 10 mil från SC...LarsL skrev:Du har alltså inte fått lånebil?!? Det är ju skandal! När min bil var inne förra året för byte av kontaktor till motorn hade jag en Model S Ludricus som lånebil, behövde aldrig snacka med Tesla någon gång under tiden.Beppo skrev:Jag ringer inte Tesla för att stressa på dem, utan för att jag är tvungen då hyrbilskontraktet löper ut med jämna mellanrum och behöver förlängas. Jag skulle helst inte ringa dem överhuvudtaget, utan jag vill hellre att de uppdaterar mig på läget.LarsL skrev:Ingen mening att ringa Tesla de jobbar lika mycket eller lika lite ändå. Förmodligen har de väntat på delar för att kunna fixa bilen.
För det var väl en ny bil som du tagit ut nu?
Men jag vill gärna åka något som motsvarar prislappen på det jag har betalat för...Även om VWn faktiskt är ganska trevlig, så är det inte riktigt samma division (eller ens samma sport...)
Model 3 Performance - 21
Model Y Performance - 24
BMW M Roadster - 00
Audi A3 1.8T - 03
Model Y Performance - 24
BMW M Roadster - 00
Audi A3 1.8T - 03
Okej!
Att förlänga hyres tiden på bilen borde ju helt klart vara Teslas bekymmer. Du kan ju vara hygglig och påminna dem men annars är det väl bara att köra vidare.
Att förlänga hyres tiden på bilen borde ju helt klart vara Teslas bekymmer. Du kan ju vara hygglig och påminna dem men annars är det väl bara att köra vidare.
Dåligt som i.. inga bilar? Låter mer som att det var det smidigaste alternativet för dom. Jag tycker du ska ligga på.Beppo skrev:Det var dåligt med lånebilar inne vid tillfället när bilen bärgades till SC. Dessutom var det nog smidigare för dem att ordna så att den närmaste biluthyraren ställde dit en hyrbil än att frakta ut en lånebil till mig som bor 10 mil från SC...
Men jag vill gärna åka något som motsvarar prislappen på det jag har betalat för...Även om VWn faktiskt är ganska trevlig, så är det inte riktigt samma division (eller ens samma sport...)
Kan du inte be någon att skjutsa ut dig? Även om det känns okej nu så kan det dra ut på tiden (som i mitt fall) och då lessnar man rätt fort på att inte köra bilen man köpte.