Har tråkigt i väntan på min Tesla och såg precis ett klipp på en kille som hämtade upp sin Tesla. Han skrev på papperen med vänster hand och den Teslaanställda nämner då en - i mina öron - märklig sak. Han tyckte att de flesta han såg som hämtade Teslabilar var vänsterhänta.
Så jag skulle vilja utföra en högst ovetenskaplig undersökning på detta.
Jag antar att de som hänger på detta forum är eller har varit Teslaägare (om inte så får du inte svara )
Om jag får gissa.. av alla som köper en Tesla så är troligtvis ~90% högerhänta.
Inte bara säljare. När jag fortfarande gick i skolan fick veta i en läkarundersökning att jag aldrig kommer att kunna plugga till nåt naturvetenskapligt eftersom jag måste vara dålig på matte och saknar förmågan att tänka logiskt, vänsterhänt som jag är.
Konstigt att jag bara nåt år senare ändå började plugga till dataingenjör. Och det gick väldigt bra dessutom. Men jag är nog ett undantag då. Eller så hade det gått ännu bättre om jag hade varit högerhänt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Om jag får gissa.. av alla som köper en Tesla så är troligtvis ~90% högerhänta.
Inte bara säljare. När jag fortfarande gick i skolan fick veta i en läkarundersökning att jag aldrig kommer att kunna plugga till nåt naturvetenskapligt eftersom jag måste vara dålig på matte och saknar förmågan att tänka logiskt, vänsterhänt som jag är.
Konstigt att jag bara nåt år senare ändå började plugga till dataingenjör. Och det gick väldigt bra dessutom. Men jag är nog ett undantag då. Eller så hade det gått ännu bättre om jag hade varit högerhänt.
Tänk vilken enorm förmåga kulturvärlden gick miste om...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Tänk vilken enorm förmåga kulturvärlden gick miste om...
Ja verkligen. Jag är visserligen ganska bra på att spela piano och måla tavlor, men det känns ändå som att jag gör ett bättre jobb som utvecklingsingenjör. Men vem vet. Jag kanske håller på med helt fel saker utan att veta om det.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Jag är extremt vänsterhänt utom när det gäller att hantera en mus och att spela golf. Musen låg alltid till höger i skolan och vänsterklubbor var inte jättevanliga förr
Bilar: Tesla model 3 LR 2023
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh
Sålda: Opel Corsa E 2021, MG ZS EV 2021, Tesla M3 LR 2021, Renault Zoe 2020 52kwh Edition One