Solfilm - Stockholm

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

b0urne

Solfilm - Stockholm

Inlägg av b0urne »

Fick mail från företaget som sätter film på firman bilar.
Han vågade sig inte på M3 då han har kollegor i USA som säger att rutorna spricker??

Så villet företag i Stockholm rekomenderar ni för solfilm från B stolpen och bakrutan?
- Hur lång tid tog det? Fick du lånebil?
- när gjorde du det och hur håller sig filmen idag?
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare

Solfilm - Stockholm

Inlägg av themax »

Bil & Glasdesign gjorde min Model 3 (den första Model 3 de gjorde) med heltäckande film på bakrutan 2019 och har satt ppf på trösklarna 2020. Mycket nöjd efter 9300 mil.

https://www.bilglasdesign.se
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Användarvisningsbild
McFace
Teslaägare

Re: Solfilm - Stockholm

Inlägg av McFace »

themax skrev:
Bil & Glasdesign gjorde min Model 3 (den första Model 3 de gjorde) med heltäckande film på bakrutan 2019 och har satt ppf på trösklarna 2020. Mycket nöjd efter 9300 mil.

Gott att höra. Jag väntar på att min ska bli färdig där idag med heltäckande suntek.

Det är värt att notera att de tar emot bilar även när de vet att de inte har film inne och det kan med andra ord bli förseningar ("tisdag kanske onsdag" blev till torsdag eftermiddag) så den som väljer dem bör ställa kontrollfråga.

De erbjuder lånebil i mån av tillgång.
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare

Inlägg av themax »

McFace skrev:
themax skrev:

Gott att höra. Jag väntar på att min ska bli färdig där idag med heltäckande suntek.

Det är värt att notera att de tar emot bilar även när de vet att de inte har film inne och det kan med andra ord bli förseningar ("tisdag kanske onsdag" blev till torsdag eftermiddag) så den som väljer dem bör ställa kontrollfråga.

Ja, det var ju en miss från deras sida, det håller jag med om. Jag har fått lånebil de gånger det behövts i alla fall. När jag satte ppf tog jag en promenad under tiden de jobbade … :-)
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Användarvisningsbild
pejvic
Teslaägare

Inlägg av pejvic »

Bil Glas design länna
Användarvisningsbild
McFace
Teslaägare

Inlägg av McFace »

themax skrev:
McFace skrev:
themax skrev:

Ja, det var ju en miss från deras sida, det håller jag med om. Jag har fått lånebil de gånger det behövts i alla fall. När jag satte ppf tog jag en promenad under tiden de jobbade … :-)
Till deras försvar blev slutresultatet mycket bra, och de slog av lite på priset på solfilmen i tillägg. Jag ska inte klaga allt för mycket. Tummen upp är helhetsintrycket.
seekwi

Inlägg av seekwi »

https://solfilmcenter.se/

Använde dem för min model 3. Blev mkt bra, tog cirka 5h. Ingick lånebil om man vill,
b0urne

Inlägg av b0urne »

Tack alla för tipsen.
Vart dom i Länna.
Fick bra tid, låne bil och kunde halvt prioritera bilen så jag får den klar tidigare.
Användarvisningsbild
PapaM
Teslaägare
Referralkod: ts.la/kristofer87983

Inlägg av PapaM »

b0urne skrev:
Tack alla för tipsen.
Vart dom i Länna.
Fick bra tid, låne bil och kunde halvt prioritera bilen så jag får den klar tidigare.
Får man fråga vad kalaset gick på?
MYP svart/svart -23
b0urne

Inlägg av b0urne »

PapaM skrev:
b0urne skrev:
Tack alla för tipsen.
Vart dom i Länna.
Fick ett pris direkt tror han sa 3700 kr.
Känns lite lite, så får se när de är klart.
Användarvisningsbild
PapaM
Teslaägare
Referralkod: ts.la/kristofer87983

Inlägg av PapaM »

b0urne skrev:
PapaM skrev:
b0urne skrev:
Tack alla för tipsen.
Vart dom i Länna.
Bra pris isf. Solfilmcenter verkar ta 5500 kr. Meddela gärna vad slutpriset blev!
MYP svart/svart -23
Användarvisningsbild
McFace
Teslaägare

Inlägg av McFace »

b0urne skrev:
PapaM skrev:
b0urne skrev:
Tack alla för tipsen.
Vart dom i Länna.
Nej, det priset är ganska snarlikt det jag fick, så det lär stå.
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare

Inlägg av themax »

McFace skrev:

Nej, det priset är ganska snarlikt det jag fick, så det lär stå.
Samma här med skillnad på några hundralappar – jag var deras första Model 3 så de har i så fall legat stabilt sedan våren 2019.

Tryggt inför den dag jag bestämmer mig för att byta till Model Y. Fast på den tvivlar jag på att solfilm behövs men PPF blir ett måste åtminstone på trösklarna på den.
b0urne

Inlägg av b0urne »

PapaM skrev:
b0urne skrev:
PapaM skrev:
b0urne skrev:
Tack alla för tipsen.
Vart dom i Länna.
Bra pris isf. Solfilmcenter verkar ta 5500 kr. Meddela gärna vad slutpriset blev!
Ska göra!
Användarvisningsbild
Arn
Teslaägare

Inlägg av Arn »

Vilken toningsgrad rekommenderar ni på solfilm? Kan man fortfarande se utåt genom backspegeln om man väljer 95 % toning eller är det alldeles för mycket?

Är det stor risk att det blir fult och misslyckats om man monterar själv och inte är allt för händig av sig? Ser att det finns solfilm med färdigskuren att köpa för cirka 700 kr.

Hur mycket kostar det om man istället låter en firma montera på skyddet?
Användarvisningsbild
Jedis
Teslaägare

Inlägg av Jedis »

Arn skrev: 19 maj 2023 12:43
Är det stor risk att det blir fult och misslyckats om man monterar själv och inte är allt för händig av sig? Ser att det finns solfilm med färdigskuren att köpa för cirka 700 kr.
Det är en sak att montera solfilm på plana rutor som man har bra åtkomst till, betydligt svårare när rutorna inte är plana och åtkomsten är begränsad. Med rutor som inte är plana så använder man värmepistol för att forma filmen mot fönsterrutans utsida innan man kan kan applicera filmen. Det är lätt att orsaka veck på filmen när man gör detta, och blir formningen inte bra så är det svårt att få det bra när man monterar.
Jesper 1873

Inlägg av Jesper 1873 »

Hej

Jag har lagt på solfilm på rutorna bak, ej bakrutan. Valde 20% för att det skall gå att se ut när man backar.
Ser bra ut med lagom "factorylook". 5% på sidorna bak blir bäcksvart både ut och in.

Jag valde Team1 i Västberga/Stockholm eftersom jag anlitat dem förut både för solfilm, lackbehandlingar och tvättar.

//Jesper
Skriv svar