Webläsaren
Moderator: Redaktion
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Webläsaren
Nu tänkte jag testa att titta svtplay medan jag väntar på att komma in i GDS-hallen.
Först gick det visserligen att knappa in adressen, men när jag försökte skriva i sökfönstret försvann tangentbordet.
Eftersom varken termometer eller bakrutedefroster fungerade i morse så var det nog dags att starta om systemet igen...
Nu fungerar sökningen och jag hittade rätt program. Då återstår två problem.
Både radions ljud och filmens ljud är på samtidigt..
Går det inte att få helskärm ens när man är parkerad?
Först gick det visserligen att knappa in adressen, men när jag försökte skriva i sökfönstret försvann tangentbordet.
Eftersom varken termometer eller bakrutedefroster fungerade i morse så var det nog dags att starta om systemet igen...
Nu fungerar sökningen och jag hittade rätt program. Då återstår två problem.
Både radions ljud och filmens ljud är på samtidigt..
Går det inte att få helskärm ens när man är parkerad?
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Webläsaren
Webbläsaren är rätt eftersatt och ingen direkt höjdare. Här skulle Tesla både enkelt och billigt kunnat gjort ett mycket bättre jobb (bara att ta den fria Chromium-källkoden för Linux och kompilera efter lättare anpassningar till Teslornas MCU:er).
Tyvärr heller inget fullskärmsläge. Håller med dig att det borde vara en självklarhet när man är stilla och parkerad.
Tills vidare skulle du dock kunna testa den här sajten: https://www.abettertheater.com/
Tyvärr heller inget fullskärmsläge. Håller med dig att det borde vara en självklarhet när man är stilla och parkerad.
Tills vidare skulle du dock kunna testa den här sajten: https://www.abettertheater.com/

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
- mikebike
- Teslaägare
Rätt fånigt med en 15" skärm, men det man kan utnyttja för film är marginellt större än mobiltelefonen.
Finns det åtminstone möjlighet att stänga av radioljudet medan man tittar på video?
Finns det åtminstone möjlighet att stänga av radioljudet medan man tittar på video?
mytesla.nu
Testat Viaplay och cmore via den. Funkar utmärkt i helskärm
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Snyggt!Remuz skrev:mytesla.nu

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
- mikebike
- Teslaägare
Tar den över ljudet också?Remuz skrev:mytesla.nu
Kan man lägga in den som favorit i webläsaren?
Ja x2mikebike skrev:Tar den över ljudet också?Remuz skrev:mytesla.nu
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
mytesla.nu och abettertheater.com är ju bara länkar till de olika streamingtjänster... har inte fått någon av de länkarna att streama något, kan ni streama från viaplay? Går det även då man kör?
Den använder youtube-spelaren. Du måste svara rätt på frågorna som den instruerar om. Och ja, Viaplay funkar utmärktGimbo skrev:mytesla.nu och abettertheater.com är ju bara länkar till de olika streamingtjänster... har inte fått någon av de länkarna att streama något, kan ni streama från viaplay? Går det även då man kör?
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Har du missat "Tesla theater"? De har ju byggt en hel funktion dedikerad till det som nyttjar fullskärm och surroundljudet.mikebike skrev:Rätt fånigt med en 15" skärm, men det man kan utnyttja för film är marginellt större än mobiltelefonen.
Det stödjer Netflix, youtube och hulu.
Sedan finns det tredjeparts "hacks" som nyttjar webbrowsern och också erbjuder fullscreen for diverse andra tjänster. Några av dem har länkats i tråden.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- mikebike
- Teslaägare
Vad är "Tesla theater" och var hittar man det?taliz skrev:Har du missat "Tesla theater"? De har ju byggt en hel funktion dedikerad till det som nyttjar fullskärm och surroundljudet.mikebike skrev:Rätt fånigt med en 15" skärm, men det man kan utnyttja för film är marginellt större än mobiltelefonen.
Det stödjer Netflix, youtube och hulu.
Sedan finns det tredjeparts "hacks" som nyttjar webbrowsern och också erbjuder fullscreen for diverse andra tjänster. Några av dem har länkats i tråden.
Fast nu var det varken Netflix, youtube eller hulu (vad nu det är) utan SVTPlay jag var ute efter.
Har inte använt Hulu, men det är en amerikansk film/TV-streamingtjänst.

Det är min fru som utvecklat myTesla.nu så om ni har förslag på funktionalitet eller förbättringar så får ni gärna skicka in dem

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bara så jag uppfattat det hela rätt, med tanke på att alla dessa workarounds spelas upp via YouTube så kan de inte användas under körning? I nya S/X med skärmar där bak vore det ju fantastiskt om det gick att använda denna även under färd.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Ja, det stämmer, du kan inte streama video under färd! Blir mycket intressant att se hur den bakre skärmen kommer fungera.
Grymt!Thjac skrev:Det är min fru som utvecklat myTesla.nu så om ni har förslag på funktionalitet eller förbättringar så får ni gärna skicka in dem

Thjac skrev:Det är min fru som utvecklat myTesla.nu så om ni har förslag på funktionalitet eller förbättringar så får ni gärna skicka in dem
Youtube?????
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Youtube finns i Tesla Theater och vi valde bort det men vi tänker nog lägga till det så man slipper hoppa mellan. Tack för påminnelsen!
Ahhhh Ok....
Blev bara förvånad att det inte var med.
Jättebra "sida"!
Hälsa frugan!!!!!
Blev bara förvånad att det inte var med.
Jättebra "sida"!
Hälsa frugan!!!!!

Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
- mikebike
- Teslaägare
Får man ljudet åtminstone?Thjac skrev:Ja, det stämmer, du kan inte streama video under färd! Blir mycket intressant att se hur den bakre skärmen kommer fungera.
Nej, vilket är lite märkligt.mikebike skrev:Får man ljudet åtminstone?Thjac skrev:Ja, det stämmer, du kan inte streama video under färd! Blir mycket intressant att se hur den bakre skärmen kommer fungera.
Jag kan förstå att Tesla stänger av streaming av film av säkerhetsskäl när man kör (vore helt galet om de tillät det), men borde ju varit OK att stream radio via webben (precis som via Spotify och TuneIn)?

- mikebike
- Teslaägare
Ja, i gamla bilen kunde man spela DVD, och bilden försvann när man körde men ljudet var kvar.martinot skrev:Nej, vilket är lite märkligt.mikebike skrev:Får man ljudet åtminstone?Thjac skrev:Ja, det stämmer, du kan inte streama video under färd! Blir mycket intressant att se hur den bakre skärmen kommer fungera.
Jag kan förstå att Tesla stänger av streaming av film av säkerhetsskäl när man kör (vore helt galet om de tillät det), men borde ju varit OK att stream radio via webben (precis som via Spotify och TuneIn)?
- mikebike
- Teslaägare
Hur?Remuz skrev:Ja x2mikebike skrev:Tar den över ljudet också?Remuz skrev:mytesla.nu
Nu har jag testat mytesla.nu
Jag ser (och hör) ingen skillnad alls mot att knappa in svtplay direkt.
Skillnaden är att du kan köra den i Theatermode/fullscreen i Teslan. Längst upp till höger finns valet.mikebike skrev:Hur?Remuz skrev:Ja x2mikebike skrev:Tar den över ljudet också?Remuz skrev:mytesla.nu
Nu har jag testat mytesla.nu
Jag ser (och hör) ingen skillnad alls mot att knappa in svtplay direkt.