Överkänsligt vaktläge

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Marcus_ne
Teslaägare

Överkänsligt vaktläge

Inlägg av Marcus_ne »

Kom ut till bilen (M3LR) här om morgonen och hade 303(!) händelser detekterade på vaktläge... Gick igenom dom första 20 som registrerats i kamerorna sen gav jag upp, var inte ens en katt i närheten av bilen. Tidigare har den gått igång av att grannens häck kanske blåst till men det var helt vindstilla den natten i stort sett. Någon som upplevt samma någon gång?
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Re: Överkänsligt vaktläge

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Marcus_ne skrev:
Kom ut till bilen (M3LR) här om morgonen och hade 303(!) händelser detekterade på vaktläge... Gick igenom dom första 20 som registrerats i kamerorna sen gav jag upp, var inte ens en katt i närheten av bilen. Tidigare har den gått igång av att grannens häck kanske blåst till men det var helt vindstilla den natten i stort sett. Någon som upplevt samma någon gång?
Regn eller snö?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
Marcus_ne
Teslaägare

Inlägg av Marcus_ne »

Nicke Nyfiken skrev:
Marcus_ne skrev:
Regn eller snö?

Inget av dom, helt kav lugnt och noll nederbörd. Kan inte påstå att bilen är nytvättad men inte heller riktigt skitig heller, funderar på om det kan ha suttit något på någon av kamerorna som gjort att det reagerat så.
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Referralkod: ts.la/niklas60543

Inlägg av NiklasTesla »

Marcus_ne skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Marcus_ne skrev:
Regn eller snö?

Inget av dom, helt kav lugnt och noll nederbörd. Kan inte påstå att bilen är nytvättad men inte heller riktigt skitig heller, funderar på om det kan ha suttit något på någon av kamerorna som gjort att det reagerat så.
Kan förutom snö/regn vara någon buske/träd som står nära bilen i kombination med vind.

MVH
Skriv svar