Överkänsligt vaktläge
Moderator: Redaktion
Överkänsligt vaktläge
Kom ut till bilen (M3LR) här om morgonen och hade 303(!) händelser detekterade på vaktläge... Gick igenom dom första 20 som registrerats i kamerorna sen gav jag upp, var inte ens en katt i närheten av bilen. Tidigare har den gått igång av att grannens häck kanske blåst till men det var helt vindstilla den natten i stort sett. Någon som upplevt samma någon gång?
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Överkänsligt vaktläge
Regn eller snö?Marcus_ne skrev:Kom ut till bilen (M3LR) här om morgonen och hade 303(!) händelser detekterade på vaktläge... Gick igenom dom första 20 som registrerats i kamerorna sen gav jag upp, var inte ens en katt i närheten av bilen. Tidigare har den gått igång av att grannens häck kanske blåst till men det var helt vindstilla den natten i stort sett. Någon som upplevt samma någon gång?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Nicke Nyfiken skrev:Regn eller snö?Marcus_ne skrev:Kom ut till bilen (M3LR) här om morgonen och hade 303(!) händelser detekterade på vaktläge... Gick igenom dom första 20 som registrerats i kamerorna sen gav jag upp, var inte ens en katt i närheten av bilen. Tidigare har den gått igång av att grannens häck kanske blåst till men det var helt vindstilla den natten i stort sett. Någon som upplevt samma någon gång?
Inget av dom, helt kav lugnt och noll nederbörd. Kan inte påstå att bilen är nytvättad men inte heller riktigt skitig heller, funderar på om det kan ha suttit något på någon av kamerorna som gjort att det reagerat så.
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Kan förutom snö/regn vara någon buske/träd som står nära bilen i kombination med vind.Marcus_ne skrev:Nicke Nyfiken skrev:Regn eller snö?Marcus_ne skrev:Kom ut till bilen (M3LR) här om morgonen och hade 303(!) händelser detekterade på vaktläge... Gick igenom dom första 20 som registrerats i kamerorna sen gav jag upp, var inte ens en katt i närheten av bilen. Tidigare har den gått igång av att grannens häck kanske blåst till men det var helt vindstilla den natten i stort sett. Någon som upplevt samma någon gång?
Inget av dom, helt kav lugnt och noll nederbörd. Kan inte påstå att bilen är nytvättad men inte heller riktigt skitig heller, funderar på om det kan ha suttit något på någon av kamerorna som gjort att det reagerat så.
MVH