E-tron 55 eller Model 3
Moderator: Redaktion
E-tron 55 eller Model 3
Har fått erbjudande på E-tron 55 och månadskostnaden blir väldigt lika som på den Model 3 LR som jag beställt och planerat hämta i slutet av December.
Jag förstår inte inte riktigt hur Audi kan erbjuda E-tron 55 till samma pris. Det är en större bil där man sitter väldigt bra och den är knäpptyst till skillnad den Model 3. Interiören är klockren och dessutom laddar den i 150kw ända upp till 80% och får dra 1800kg.
Börjar få kalla fötter över Model 3 då jag läser om problem, framför allt problem som Tesla inte kan eller vill lösa. Det jag tänker på är att lacken lossnat för vissa vid tvätt, att man bara får varm luft där bak, att man bara för varm luft vid fötterna med mera. Såg nu också att flera haft problem med värmepumpen att värmen bara fungerar sporadiskt. Pratade även med en Teslaägare som haft över 15 fel på sin Model 3.
Vidare måste jag lägga cirka 5000:- direkt på Teslan för att byta ut stänkskydden till mer funktionella samt sätta skyddsfilm på både trösklar och bakre hjulhus. Såg en annons på blocket bilen hade gått 2000 mil såg hemsk ut, väldigt blästrad.
Hur hade ni gjort? Tysk pansarvagn eller amerikanskt teknikpaket? Tänkte köra bilen i 25 månader kör cirka 3500 mil per år.
Jag förstår inte inte riktigt hur Audi kan erbjuda E-tron 55 till samma pris. Det är en större bil där man sitter väldigt bra och den är knäpptyst till skillnad den Model 3. Interiören är klockren och dessutom laddar den i 150kw ända upp till 80% och får dra 1800kg.
Börjar få kalla fötter över Model 3 då jag läser om problem, framför allt problem som Tesla inte kan eller vill lösa. Det jag tänker på är att lacken lossnat för vissa vid tvätt, att man bara får varm luft där bak, att man bara för varm luft vid fötterna med mera. Såg nu också att flera haft problem med värmepumpen att värmen bara fungerar sporadiskt. Pratade även med en Teslaägare som haft över 15 fel på sin Model 3.
Vidare måste jag lägga cirka 5000:- direkt på Teslan för att byta ut stänkskydden till mer funktionella samt sätta skyddsfilm på både trösklar och bakre hjulhus. Såg en annons på blocket bilen hade gått 2000 mil såg hemsk ut, väldigt blästrad.
Hur hade ni gjort? Tysk pansarvagn eller amerikanskt teknikpaket? Tänkte köra bilen i 25 månader kör cirka 3500 mil per år.
Model 3 Highland 2024 - Tjänstebil
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Re: E-tron 55 eller Model 3
Men Current, kör du inte en Tesla sedan februari?
Citat från dig.
Citat från dig.
Trodde aldrig jag skulle skaffa en Tesla men min Model 3 anländer i Februari. Laddning är så otroligt viktig och det är bara Tesla som levererar.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Audi om du klarar dig utan laddnätverket, annars är Model 3 given.
Elbilist sedan 2014
Avbokade på grund av kvalitetsproblem men den smidiga laddningen lockar igen. Så pass mycket att jag gjorde en ny beställning.
Verkar dock som att det är fortsatta kvalitets-problem vilket gör mig osäker.
Speciellt eftersom att Audi kontaktade mig med erbjudandet på E-tron 55.
GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Men får du beställa en Tesla igen inom 12 månader om du avbokat?current skrev:Avbokade på grund av kvalitetsproblem men den smidiga laddningen lockar igen. Så pass mycket att jag gjorde en ny beställning.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Ja, alltså där jag kör finns det Ionity. Så jag är inte beroende av nätverket men Teslas nätverk är en extremt stor fördel. Gillar inte prismodellen på Ionity heller att man ska betala varje månad.Klintan skrev:Audi om du klarar dig utan laddnätverket, annars är Model 3 given.
Med Tesla kan man välja att hoppa över laddare, sånt fungerar inte med Ionity.
GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Ja, det gick bra.Zalman3 skrev:Men får du beställa en Tesla igen inom 12 månader om du avbokat?current skrev:Avbokade på grund av kvalitetsproblem men den smidiga laddningen lockar igen. Så pass mycket att jag gjorde en ny beställning.
GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Vad är det för utrustning på e-tronen? Jag hade definitivt valt den om det ingick helläder och matrix ljus.
Angående kvalitetsproblem så får du inte glömma att Audi har haft en hel del problem också. Läckage är ju tex något som Tesla hade problem med förut men som verkar drabba en del e-tron-ägare.
Angående kvalitetsproblem så får du inte glömma att Audi har haft en hel del problem också. Läckage är ju tex något som Tesla hade problem med förut men som verkar drabba en del e-tron-ägare.
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Lätt Model 3! Kört över 7500mil hårdkörda (ingen skyddsfilm på bilen samt parkerar utomhus och kör mycket Autobahn samt grusväg) nu med LR AWD och bilen är underbar (bara går och går samt själv inga problem med lack vilket jag dock haft tidigare med bil från VAG-gruppen) och billig i drift (max 2000sek i el kostnad och 500sek i servicekostnad). Service är minimal och garanti påverkas inte av service vilket lär göra kalkylen bättre för Model 3 istället för Audi.current skrev:Har fått erbjudande på E-tron 55 och månadskostnaden blir väldigt lika som på den Model 3 LR som jag beställt och planerat hämta i slutet av December.
Model 3 laddar med 250kw peak och drar mindre el/mil än E-tron vilket medför längre räckvidd och kortare restider samt billigare resor. Dessutom har du tillgång till teslas nätverk med Superchargers vilket medför billiga och smidiga resor runt i Europa.
Sedan blir bilen bättre och bättre med varje mjukvaruuppgraderingar. Mjukvaran och den digitala upplevesen är bättre i Model 3 än Audi.
Acceleration är även bättre för Model 3 LR än Audin.
Drag går att få med Model 3. Varm luft bak samt vid fötterna är inget fel utan bara inställning man gör i bilen på skärmen (man stänger av värmen bak samt ner till fötterna om det är för varmt sedan har man kvar värme mot framrutan och sidorutorna så är det perfekt).
Enda fördelen med Audi vad jag kan se är väl att den går att få som kombi (dock är lastvolymen i liter toppen på Model 3) vilket är skönt om man skall köra skrymmande last samt detaljfinisch kan kanske vara lite bättre.
Glömt inte Referrel (finns i våra profiler) så får du och den du väljer 1500km gratis supercharging.
MVH
Senast redigerad av NiklasTesla, redigerad totalt 5 gång.
Vill du köra bil, eller vill du åka bil?
Båda kan drabbas av problem. I Teslas fall skrivs de om överallt, medan Audis inte är så intressanta eftersom de inte generar så många klick.
Men läs i facebook-grupper och sök på youtube osv så skall du nog hitta att Audi tex har problem med läckage från takluckan, ledramper som slutar funka, massvis med olika felmeddelanden osv.
För Model 3 är det mest kosmetiskt som man kan se vid leverans i många fall, väl i drift är det bland de mest driftsäkra bilarna på marknaden.
Båda kan drabbas av problem. I Teslas fall skrivs de om överallt, medan Audis inte är så intressanta eftersom de inte generar så många klick.
Men läs i facebook-grupper och sök på youtube osv så skall du nog hitta att Audi tex har problem med läckage från takluckan, ledramper som slutar funka, massvis med olika felmeddelanden osv.
För Model 3 är det mest kosmetiskt som man kan se vid leverans i många fall, väl i drift är det bland de mest driftsäkra bilarna på marknaden.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- Off Grid Byggaren
Kan Mercedes EQC vara ett alternativ?
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
Proline, sportstolar / skinn alcantara, backkamera, drag, assistanspaket och lite annat. Vill ej ha hel-skinn gillar skinn / alcantara. Vill inte ha så mycket utrustning heller på grund av förmånsvärdet. Matrix går att köpa OTA.Anderzzon skrev:Vad är det för utrustning på e-tronen? Jag hade definitivt valt den om det ingick helläder och matrix ljus.
Jag är med på att E-tron kan ha problem men jag ser inte riktigt samma kaliber på dom problemen som på Model 3. Lacken sitter fast, klimatanläggningen fungerar, man behöver inte montera egna stänkskydd sätta plastfilm osv.
Däremot är Tesla är dubbelt så rolig att köra och enkel och billig att ladda på långresa vilket gör den väldigt attraktiv.
GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Jag tror den blir dyr, får känslan av att den är ännu tråkigare än Audin att köra men jag kan ha fel.Off Grid Byggaren skrev:Kan Mercedes EQC vara ett alternativ?
GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
-
En enligt denna ska den vara lite roligare att köra än e-tron:current skrev:Jag tror den blir dyr, får känslan av att den är ännu tråkigare än Audin att köra men jag kan ha fel.Off Grid Byggaren skrev:Kan Mercedes EQC vara ett alternativ?
https://youtu.be/nfjhOiqrAdU?t=233
Senast redigerad av Anonymous FTW, redigerad totalt 2 gång.
Så du menar att vatten in i kupén i Audin inte är ngt stort problem?current skrev:Jag är med på att E-tron kan ha problem men jag ser inte riktigt samma kaliber på dom problemen som på Model 3. Lacken sitter fast, klimatanläggningen fungerar, man behöver inte montera egna stänkskydd sätta plastfilm osv.
Lacken på min Model 3 var bättre än på min Volvo V60. Fronten på Volvon var helt sönderskjuten av stenskott. På Teslan fick jag ett enda litet på 3600 mil.
Klimatanläggningen är sinnesjukt bra, man kan bokstavligen använda bilen som kylskåp på sommaren, och den blir varm mkt snabbare än avgasbilar på vintern.
Stänkskydd ingår också numera. Jag hade ingen plastfilm på min men den såg ändå fin ut vid hjulhusen efter 3600 mil.
Kort sagt, det finns problem och måndagsexemplar bland alla bilar och det är de som tenderar att publiceras. I Teslas fall blåser man upp dem till proportioner som aldrig tidigare skådats just pga att de är en ny spelare i branschen.
Mitt råd är att provköra båda bilarna, välj den du gillar bäst helt enkelt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
- metchristian
- Teslaägare
Hur är ditt körmönster? Ska du åka ofta runt 20-25mil eller? Räcker model 3 i storlek? Jag åker 99% ensam i bilen men de gånger min sambo o barnen vill me så tycker de är den är för trång.. 2vuxna o 3barn. Då hade jag hellre haft en större bil. Men då kan jag ta min seeeeeeeeeeega fossila vw sharan istället.
Pratat med flera Audi ägare (50modellen) o de gillar inte räckvidden.. besvärande jobbigt att hitta bra laddställen, dels (de påstår) att GPS inte hittar till laddställen per automatiskt som tex tesla kan (när man lägger waypoint)
(Vet inget om va Audi GPS klarar) men flera beställt o är på väg att byta till tesla pga det. Sen när det gäller kvalitet på tesla, jag har endast haft ett enda garantiåtaganden o det va plastlisten under tröskeln där 2 clips hade lossnat. Ville ha fukt i baklysen på garanti men tesla sa nej, har lyckas få bort fukten själv. Haft min snart ett år och kört 37870km o aldrig varit så nöjd med en bil som denna. Se. Skulle jag nog vilja påstå att tesla ägare(inte meningen att förnärma någon) är sjukligt mycket petigare o till den graden lite att det går till överdrift.
Pratat med flera Audi ägare (50modellen) o de gillar inte räckvidden.. besvärande jobbigt att hitta bra laddställen, dels (de påstår) att GPS inte hittar till laddställen per automatiskt som tex tesla kan (när man lägger waypoint)
(Vet inget om va Audi GPS klarar) men flera beställt o är på väg att byta till tesla pga det. Sen när det gäller kvalitet på tesla, jag har endast haft ett enda garantiåtaganden o det va plastlisten under tröskeln där 2 clips hade lossnat. Ville ha fukt i baklysen på garanti men tesla sa nej, har lyckas få bort fukten själv. Haft min snart ett år och kört 37870km o aldrig varit så nöjd med en bil som denna. Se. Skulle jag nog vilja påstå att tesla ägare(inte meningen att förnärma någon) är sjukligt mycket petigare o till den graden lite att det går till överdrift.
-
- elbilist
Tänk Taliz att du skulle komma med en sån objektiv synvinkel om E-tron vs en Tesla.taliz skrev:Vill du köra bil, eller vill du åka bil?

Två helt olika bilar. En gokart mot total komfort. Och håller med till fullo. Tror inte Tesla dras med mer fel än andra tillverkare.
Sen till frågan vilken bil TS bör välja. Är det en familjebil TS vill ha och man får en 55:a för samma pris som en M3. Då är det en no-brainer.
Är det inte en familjebil så är det mer tycke och smak. Vad det gäller laddnätverk så är ju Tesla före och det i kombination med längre räckvidd blir en synergieffekt. E-tron kräver helt klart lite planering. Det går även att klara sig utan Ionity många ggr. Ska man inte längre en 45 mil går det utmärkt att toppa upp på en 50kW-laddare. (Skulle den vara ur funktion så kommer E-tron nu med 22kW ombordladdare som tillval)
Andrahandsvärde kan man ju bara spekulera i. Men en lyxig SUV som är hyfsat billig i drift borde ju stå sig något bättre. Det låga nybilspriset på MS borde trycka ner värdet på M3.(Tesla kommer dock med gratis uppdateringar men jag säger som Barnie Stinson "new is always better")
Tillgängligheten till verkstad är ju beroende av vart man bor och bör tas med i beräkningen.
Om jag inte var beroende av dragkrok skulle jag valt en MS alla dagar i veckan.
-
- elbilist
Åker man E-tron så vet man vart man ska ladda innan man åker. Man måste helt enkelt ha lite koll. (Vilka appar är bra, vart laddar man gratis osv)metchristian skrev:Hur är ditt körmönster? Ska du åka ofta runt 20-25mil eller? Räcker model 3 i storlek? Jag åker 99% ensam i bilen men de gånger min sambo o barnen vill me så tycker de är den är för trång.. 2vuxna o 3barn. Då hade jag hellre haft en större bil. Men då kan jag ta min seeeeeeeeeeega fossila vw sharan istället.
- metchristian
- Teslaägare
Robertrimmevik skrev:Åker man E-tron så vet man vart man ska ladda innan man åker. Man måste helt enkelt ha lite koll. (Vilka appar är bra, vart laddar man gratis osv)metchristian skrev:Hur är ditt körmönster? Ska du åka ofta runt 20-25mil eller? Räcker model 3 i storlek? Jag åker 99% ensam i bilen men de gånger min sambo o barnen vill me så tycker de är den är för trång.. 2vuxna o 3barn. Då hade jag hellre haft en större bil. Men då kan jag ta min seeeeeeeeeeega fossila vw sharan istället.
tydligen inte... flera som fråga mig om jag vet bra appar etc när jag stått parkerat laddstationen vid Ica gnista Uppsala. Är man första gångs elbilsägare så kanske man inte fått så jäkla bra hjälp av Audi då de säger IONITY tex som inte finns än i Uppsala (byggt men inte öppnat) och de va inte under 50 dessa herrar som jag stött på. Yngre har har koll.
-
- elbilist
Uttryckte mig lite fel. Vet man inte det jag skrev så bör man inte skaffa en e-tron. Frågan är om man bör skaffa en elbil över huvud taget om man inte har koll på laddlösningar längs vägen. Fast det är klart tids nog lär man sig.metchristian skrev:Robertrimmevik skrev:Åker man E-tron så vet man vart man ska ladda innan man åker. Man måste helt enkelt ha lite koll. (Vilka appar är bra, vart laddar man gratis osv)metchristian skrev:Hur är ditt körmönster? Ska du åka ofta runt 20-25mil eller? Räcker model 3 i storlek? Jag åker 99% ensam i bilen men de gånger min sambo o barnen vill me så tycker de är den är för trång.. 2vuxna o 3barn. Då hade jag hellre haft en större bil. Men då kan jag ta min seeeeeeeeeeega fossila vw sharan istället.
tydligen inte... flera som fråga mig om jag vet bra appar etc när jag stått parkerat laddstationen vid Ica gnista Uppsala. Är man första gångs elbilsägare så kanske man inte fått så jäkla bra hjälp av Audi då de säger IONITY tex som inte finns än i Uppsala (byggt men inte öppnat) och de va inte under 50 dessa herrar som jag stött på. Yngre har har koll.
Det jag egentligen vill säga är nog att med lite planering reser man än så länge ganska sömlöst med en e-tron. Kommer ju aldrig bli lika bra som Tesla då de har ett eget nätverk plus tillgång till alla andra.
Fast skulle jag nån gång åka på en Europa semester, skulle jag nog verkligen sakna ett Tesla SuC-nätverk. Måste ju vara galet enkelt jämförelsevis.(då jag förmodligen inte kommer ha Audi charging services efter mitt gratisår. F**k audi/ionity och deras prissättning) Går ju bra att leta laddlösningar som fungerar på hemmaplan. Inget jag skulle vilja pyssla med utomlands.
- metchristian
- Teslaägare
Det kan jag hålla med om men många företag börjar ju ändra på sina policys gällande tjänstebilar o då kommer det tyvärr bli såna som kommer få väldigt krånglig/negativa upplevelser gällande elbil. Tror det gäller flesta märken, mkt handlar ju om hur mkt hjälp med kunskapen man får från Resp bilhandlare.Robertrimmevik skrev:Uttryckte mig lite fel. Vet man inte det jag skrev så bör man inte skaffa en e-tron. Frågan är om man bör skaffa en elbil över huvud taget om man inte har koll på laddlösningar längs vägen. Fast det är klart tids nog lär man sig.metchristian skrev:Robertrimmevik skrev:Åker man E-tron så vet man vart man ska ladda innan man åker. Man måste helt enkelt ha lite koll. (Vilka appar är bra, vart laddar man gratis osv)metchristian skrev:Hur är ditt körmönster? Ska du åka ofta runt 20-25mil eller? Räcker model 3 i storlek? Jag åker 99% ensam i bilen men de gånger min sambo o barnen vill me så tycker de är den är för trång.. 2vuxna o 3barn. Då hade jag hellre haft en större bil. Men då kan jag ta min seeeeeeeeeeega fossila vw sharan istället.
Det jag egentligen vill säga är nog att med lite planering reser man än så länge ganska sömlöst med en e-tron. Kommer ju aldrig bli lika bra som Tesla då de har ett eget nätverk plus tillgång till alla andra.
Fast skulle jag nån gång åka på en Europa semester, skulle jag nog verkligen sakna ett Tesla SuC-nätverk. Måste ju vara galet enkelt jämförelsevis.(då jag förmodligen inte kommer ha Audi charging services efter mitt gratisår. F**k audi/ionity och deras prissättning) Går ju bra att leta laddlösningar som fungerar på hemmaplan. Inget jag skulle vilja pyssla med utomlands.
Jag har kört båda, Audin har jag kört nästan 2000 mil. Båda är bra men på olika sätt. Förstår Tesla är klickvänligt men det är väldigt mycket mer fel på Tesla än andra bilar, det är fakta men det är ändå en överlägsen elbil oavsett felfrekvensen.taliz skrev:Så du menar att vatten in i kupén i Audin inte är ngt stort problem?current skrev:Jag är med på att E-tron kan ha problem men jag ser inte riktigt samma kaliber på dom problemen som på Model 3. Lacken sitter fast, klimatanläggningen fungerar, man behöver inte montera egna stänkskydd sätta plastfilm osv.
Lacken på min Model 3 var bättre än på min Volvo V60. Fronten på Volvon var helt sönderskjuten av stenskott. På Teslan fick jag ett enda litet på 3600 mil.
Klimatanläggningen är sinnesjukt bra, man kan bokstavligen använda bilen som kylskåp på sommaren, och den blir varm mkt snabbare än avgasbilar på vintern.
Stänkskydd ingår också numera. Jag hade ingen plastfilm på min men den såg ändå fin ut vid hjulhusen efter 3600 mil.
Kort sagt, det finns problem och måndagsexemplar bland alla bilar och det är de som tenderar att publiceras. I Teslas fall blåser man upp dem till proportioner som aldrig tidigare skådats just pga att de är en ny spelare i branschen.
GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
-
- elbilist
Nu hänger jag inte riktigt med här. Om du kört e-tron i nästan 2000 mil. Men du tycker att Teslan är överlägsen oavsett felfrekvensen.current skrev:Jag har kört båda, Audin har jag kört nästan 2000 mil. Båda är bra men på olika sätt. Förstår Tesla är klickvänligt men det är väldigt mycket mer fel på Tesla än andra bilar, det är fakta men det är ändå en överlägsen elbil oavsett felfrekvensen.taliz skrev:Så du menar att vatten in i kupén i Audin inte är ngt stort problem?current skrev:Jag är med på att E-tron kan ha problem men jag ser inte riktigt samma kaliber på dom problemen som på Model 3. Lacken sitter fast, klimatanläggningen fungerar, man behöver inte montera egna stänkskydd sätta plastfilm osv.
Varför ställer du ens då frågan Model 3 eller E-tron 55.
Jag har kört E-tron 2000 mil och navigatorn är inte bra. Den föreslog inte ens Ionity på långresa utan ibland 50kw DC och ibland AC-laddning.metchristian skrev:Hur är ditt körmönster? Ska du åka ofta runt 20-25mil eller? Räcker model 3 i storlek? Jag åker 99% ensam i bilen men de gånger min sambo o barnen vill me så tycker de är den är för trång.. 2vuxna o 3barn. Då hade jag hellre haft en större bil. Men då kan jag ta min seeeeeeeeeeega fossila vw sharan istället.
99% själv i bilen, vi är en familj, men jag vill heller inte köpa E-tron bara för ett antal långresor per år. Dom där andra milen blir bra mycket tråkigare i E-tron.
Kul att höra att sin bil fungerar bra, det är precis det man hör för lite av på nätet och sånt som gör att man vill välja Tesla.
GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld