Hej,
Har nu haft min mx raven i snart 6 månader och nybilkärleken börja släppa och det börja bli dax att ta tag i alla fel.
1. Vid acceleration vibrerar frammaxel/hjul. Gäller även med stötdämpare i lågt läge.
2. hydraliken Bakluckan knarrar rejält vid öppning och stängning
3. Vibrationsljud från framrutan när man kör över 90
4. Röst-styrning registrerar bara kommandon ca varje tredje gång. Röstvolym mm, verkar ej spela roll.
5. Ventilationen blåser knappt någon luft på framruta, mot förare eller mot fötter, oavsett inställningar. Sidorutorna fram immar ofta igen nu när det är kallare
6. Tappade en nyckel från fickhöjd i asfalten, slutade då fungera.
Är det här vanliga fel? Kan jag förvänta mig få dem fixade utan strul?
Lyckas inte regga flera fel i appen på samma anmälan. Ska man göra fler separata, eller hur går man tillväga?
Vanliga fel på x raven?
Moderator: Redaktion
Re: Vanliga fel på x raven?
4. Flera som har skrivit om samma problem. Jag har till viss del haft det men för mig fungerar det ok. Verkar inte finnas någon lösning vad jag vet.
5. Ventillationen har jag också strul med. Min framruta samt sidorutor tar lång tid att få imfria med hjälp av ac. Jag tycker bästa resultat blir att värma upp kupen med hjälp av apen på högsta värme 20 innan man ska åka iväg.
Tesla ser
kan variera. Jag har inte haft min bil ett år men lämnat in den tre gånger. När du lägger ett ärende i appen så brukar de ringa upp och då kan du berätta om allt du vill få fixat. Jag brukar skriva alla fel i fritexten.
5. Ventillationen har jag också strul med. Min framruta samt sidorutor tar lång tid att få imfria med hjälp av ac. Jag tycker bästa resultat blir att värma upp kupen med hjälp av apen på högsta värme 20 innan man ska åka iväg.
Tesla ser
kan variera. Jag har inte haft min bil ett år men lämnat in den tre gånger. När du lägger ett ärende i appen så brukar de ringa upp och då kan du berätta om allt du vill få fixat. Jag brukar skriva alla fel i fritexten.
- niklasha01
- Teslaägare
Hej!Borkaxx skrev:Hej,
Har nu haft min mx raven i snart 6 månader och nybilkärleken börja släppa och det börja bli dax att ta tag i alla fel.
1. Vid acceleration vibrerar frammaxel/hjul. Gäller även med stötdämpare i lågt läge.
2. hydraliken Bakluckan knarrar rejält vid öppning och stängning
3. Vibrationsljud från framrutan när man kör över 90
4. Röst-styrning registrerar bara kommandon ca varje tredje gång. Röstvolym mm, verkar ej spela roll.
5. Ventilationen blåser knappt någon luft på framruta, mot förare eller mot fötter, oavsett inställningar. Sidorutorna fram immar ofta igen nu när det är kallare
6. Tappade en nyckel från fickhöjd i asfalten, slutade då fungera.
Är det här vanliga fel? Kan jag förvänta mig få dem fixade utan strul?
Lyckas inte regga flera fel i appen på samma anmälan. Ska man göra fler separata, eller hur går man tillväga?
Känner igen:
1. Bytt drivaxlar vi 800 mil, nu har jag åkt 1800 och det är dags igen.
2. Bytt öppningen på bakluckan vid 800 mil, men det är dags igen.
3. Känner inte igen detta.
4. Har inte använt detta, vet ej
5. Jag det är speciellt nu, tryckt på vindruteknappen defroster så går det bort.
6. Har inte lyckas med detta
Mvh
Niklas
Modell X 2020 LR, vit, 7 sits, vit klädsel. SÅLD
Polestar 2 2022, SR, svart SÅLD
Polestar 2 2023, SR, snow.
Model Y 2023, SR, vit, vit klädsel, fri laddning
Zappi v2, 3 fas, 22 kw
SolarEdge och Jinko 315W
Solis S5 och 405W Mono
Mvh
Niklas
Polestar 2 2022, SR, svart SÅLD
Polestar 2 2023, SR, snow.
Model Y 2023, SR, vit, vit klädsel, fri laddning
Zappi v2, 3 fas, 22 kw
SolarEdge och Jinko 315W
Solis S5 och 405W Mono
Mvh
Niklas
- worldcitizen
- Teslaägare
My 50 cent,
Tesla har karaktärsdrag som alla andra
1. Det gör min med men jag tror det har med vissa inställningar att göra som jag har. Orkar inte förklara i detalj. Vet om att på vissa bilar är det fel, har du tur är det inställningar.
2-3. Det har inte jag.
4. Tror den är känslig, funkar gör den.
5. Karaktär - glöm vindpinat hår i en tesla kupé speciellt X
6. tappa en pc/mobil/mikro eller tesla nyckel i backen ... elektronik gillar det sällan.
Jag tycker tesla supporten i upplands väsby ALLTID löser allt och snabbt så hoppas du får samma upplevelse
Regga allt i appen, dom läser allt det finstilta som du skriver och lägger in det
Lycka till,
-magnus
Tesla har karaktärsdrag som alla andra

1. Det gör min med men jag tror det har med vissa inställningar att göra som jag har. Orkar inte förklara i detalj. Vet om att på vissa bilar är det fel, har du tur är det inställningar.
2-3. Det har inte jag.
4. Tror den är känslig, funkar gör den.
5. Karaktär - glöm vindpinat hår i en tesla kupé speciellt X
6. tappa en pc/mobil/mikro eller tesla nyckel i backen ... elektronik gillar det sällan.
Jag tycker tesla supporten i upplands väsby ALLTID löser allt och snabbt så hoppas du får samma upplevelse

Regga allt i appen, dom läser allt det finstilta som du skriver och lägger in det

Lycka till,
-magnus
2014 Model S85d
2019 Model X Performance
2024 Model Y Performance, quicksilver.
2019 Model X Performance
2024 Model Y Performance, quicksilver.
Min bil är inne just nu för att åtgärda vibrationer... Hann köra 2000 mil innan det dök upp.
Röstkommando känner jag igen, men jag har också upptäckt att det ibland tar lång tid att tolka vad jag säger. När jag gett ett kommando kan det dröja länge innan den tolkat klart. Och många gånger har jag då kanske hunnit säga kommandot igen.
Annars kommer jag inte igen mig.
Röstkommando känner jag igen, men jag har också upptäckt att det ibland tar lång tid att tolka vad jag säger. När jag gett ett kommando kan det dröja länge innan den tolkat klart. Och många gånger har jag då kanske hunnit säga kommandot igen.
Annars kommer jag inte igen mig.
Känner inte igen mig på något, det ända jag haft problem är laddluckan som är av plast. Den fick de byta för den knäcktes vid gångjärnet. Annars inget problem alls och kört 4000 mil. Men min är ingen raven utan en bil uttagen december 2018, dvs innan prissänkningen också, gav 1,4 miljoner för den. Om bilen ska imma igen så måste jag stänga av ac. Gjorde det en gång när jag var nära att köra slut på batteriet men slog på den igen för gick nästan inte att se ut då.
Med vänlig hälsning.
Christofer
Christofer