Köp begagnad model S genom Tesla
Moderator: Redaktion
Köp begagnad model S genom Tesla
Nu verkar CPO-programmet finnas även i Sverige. I nuläget 2 st i lager.
Prisbilden ligger ganska högt tycker jag.
http://www.teslamotors.com/sv_SE/models/preowned
915.000kr för en P85+ som gått längre än min, hmmm...
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Re: Köp begagnad model S genom Tesla
Häftigt, men aa, högt pris. De har sålt demobilar för lägre priser...
Båda står i Göteborg, undrar om de lämnats in där, eller att det är där de har plats för begagnade bilar? Det verkar lite trångt i Infra City.
Lite tråkigt att det bara är standardbilder på bilarna, och inte bilder på de bilar som faktiskt säljs.
Höga priser, med dessa är rätt välutrustade, och med 4 års garanti (det gäller förvisso demobilar också). De lär väl gå ner om de inte går att sälja för dessa priser.
Lite tråkigt att det bara är standardbilder på bilarna, och inte bilder på de bilar som faktiskt säljs.
Höga priser, med dessa är rätt välutrustade, och med 4 års garanti (det gäller förvisso demobilar också). De lär väl gå ner om de inte går att sälja för dessa priser.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Det står flera i Norge att välja mellan: http://www.teslamotors.com/no_NO/models/preowned.
Moms tillkommer visserligen på de norska, men totalpriset blir ju ändå väsentligt lägre än de två i Göteborg.
Moms tillkommer visserligen på de norska, men totalpriset blir ju ändå väsentligt lägre än de två i Göteborg.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Ja, 25 % moms och även 10 % tull plus runt 2000 kr för ursprungskontroll och registreringsbesiktning. Det är också lite mer pappersarbete att importera än att köpa i Sverige. Men man ska absolut titta på dessa också om man är intresserad av genomgångna begagnade bilar.Herr X skrev:Det står flera i Norge att välja mellan: http://www.teslamotors.com/no_NO/models/preowned.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jävligt smart ändå med restvärdesgarantin som Tesla har. Detta gör ju att dom får tillbaka många av sina bila och har full kontroll på andrahandsmarknaden, och kan styra priserna mycket lättare.
Norgepriserna verkar attraktiva om man lägger på 10% tull och 25% moms.
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tyckte det är ganska prisvärt; min förra Tesla S85 (3300mil)såldes avLeasingbolaget för 795t i början av augusti. Nu, en prishöjning senare, säljs en P85 för 804t.Niclas skrev:Nu verkar CPO-programmet finnas även i Sverige. I nuläget 2 st i lager.
Tesla model S 85-14 såld
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
Tesla model S 85D-15 såld
Tesla model S LR-19
- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Jag antar att 8 års garantin på batteri och drivlina gäller fortsatt. De borde nämna det med.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Fast varför står det "Vitt alcantarainnertak" på båda? Det fanns väl inte när VIN P3xxxx producerades? Jag har en P4xxxx och kan inte minnas att det fanns att välja då. Men jag kan ju minnas fel...
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Det gröna P85+ har jag kört för ett par veckor sedan som lånebil, när min P85 (utan +) var inne och byta en säkring. Körde den till Danmark då jag skulle hälsa på min mamma, så det blev en del mil och det är en mysig bil helt klart! Väghållningen är märkbart bättre när det svänger, men 21" bullrar en del (men snygga!) och jag misstänker även sämre ljudisolering på de äldre bilarna. Denna bil hade också utökat läder, vilket är trevligt, men inte värt priset vid nyinköp enl. min mening (men inte dumt att få med vid begagnatköp). Sedan att blinkers/farthållare är tvärt om på de äldre bilarna måste man också vänja sig vid - och avsaknaden av både hastighetsvisning och TACC saknade jag också. Det är lätt att bli bortskämd, men har man inte vant sig vid en nyare modell är detta en mycket trevlig bil!
It's better to burn out, than to fade away!
- lator
- Teslaägare
Den gröna P85+ verkar ha blivit såld men istället har det dykt upp en svart P85+ med lite flera mil på mätaren. Priset 750 000 (avrundat) tycker jag verkar väldigt attraktivt. Står i Stockholm och har avdragbar moms. Kanske dags att slå till... 

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Ja den svarta är ett fynd. Dock har den rullat långt, tidig VIN från 2013, borde vara intressant att se vilken iteration av batteripacket den har (A?)
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Det är en signature så troligtvis batteripack A som bara klarar max 90 kw laddning
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Vad skulle 90kw/h-uppgraderingen kosta? Bilen kan ju bli "rätt" ändå, såvida det inte tar 1-2år (som autopiloten) innan uppgraderingen faktiskt finns på riktigt.Niclas skrev:Det är en signature så troligtvis batteripack A som bara klarar max 90 kw laddning
Du menar byta batteriet? Skulle gissa 200kkr.
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Uppdateringen till 90kWh lär ju kosta bort åt 270 000kr om man ska gå efter vad powerpacken kostar.
Batteribyte på roadstern kostar ju ca 200k. Då är batteriet handbyggt pga liten upplaga. Till model s borde fet bli billigare. Kanske 150kkr?
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Du lär ju vilja byta in ditt gamla batteripack också vilket lär ha ett rätt stort värde. Installationen på Model S är ju rätt lätt gjort också så arbetskostnaden lär bli mycket mindre än på Roadster.Niclas skrev:Batteribyte på roadstern kostar ju ca 200k. Då är batteriet handbyggt pga liten upplaga. Till model s borde fet bli billigare. Kanske 150kkr?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Möjligt jag har missförstått något, men skulle det inte kosta ca 30k för alla 85-bilar att få ett 90-batteri?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
HelectriC skrev:Möjligt jag har missförstått något, men skulle det inte kosta ca 30k för alla 85-bilar att få ett 90-batteri?
Ja men detta är väl vid nybeställning. Svårt att tänka mig att det gäller för oss som redan kört. Tror däremot att man kan räkna med att få tillbaka en del för sitt gamla batteri, så kan dom sätta det i en model 3 sen

- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag kan aldrig i livet tänka mig att de låter dig byta ut ett begagnat batteripack mot ett nytt för det priset, ens om det skulle vara samma storlek på dem.HelectriC skrev:Möjligt jag har missförstått något, men skulle det inte kosta ca 30k för alla 85-bilar att få ett 90-batteri?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
30k plus arbete för att byta 85 kWh batteripack mot ett 90 kWh batteripack vilket blir 5 kWh + degraderingen av 85 kWh som kanske kan vara uppåt 10% för de äldsta modellerna. Det blir alltså ca 2 kr per Wh för detta men att att köpa nytt 90 kWh utan byte skulle säkert kosta 150 tkr eller strax under 2 kr per Wh. Oftast har man dock ett batteripack att byta ut.HelectriC skrev:Möjligt jag har missförstått något, men skulle det inte kosta ca 30k för alla 85-bilar att få ett 90-batteri?
EDIT.
Ser att kostnaden är 5k dollar vilket blir ca 50k kronor. Tror inte priset är satt ännu.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
De får ju å andra sidan tillbaka de gamla batterierna, som fortfarande fungerar utmärkt som mindre krävande energilagring. Dessa kan de sedan sälja som Powerwall och därmed få tillbaka en del på de gamla batterierna.danni skrev:Jag kan aldrig i livet tänka mig att de låter dig byta ut ett begagnat batteripack mot ett nytt för det priset, ens om det skulle vara samma storlek på dem.HelectriC skrev:Möjligt jag har missförstått något, men skulle det inte kosta ca 30k för alla 85-bilar att få ett 90-batteri?
Tesladrömmare från Linköping, pluggar i Göteborg
Referrallänkar:
Få 25kr att åka VOI elscootrar för! De finns i 5 svenska städer!
Köp nya OnePlus 6T, få 200 kr att handla tillbehör för
Referrallänkar:
Få 25kr att åka VOI elscootrar för! De finns i 5 svenska städer!

Köp nya OnePlus 6T, få 200 kr att handla tillbehör för
Har aldrig varit snack om några 30kkr för att få ett nytt batteri. Om det hade varit så hade elbil revolutionen varit här på allvar eftersom det är ungefär vad jag bränner olja för varje år.
Det som kostade $5k var att byta ut säkringen till den digitala varianten...
Det som kostade $5k var att byta ut säkringen till den digitala varianten...