Hej!
Jag uppgraderade min iPhone för några månader sen till en iPhone 11 PRO (från en X). Efter det så vill bilen inte synka kontakterna längre (sms funkar). Jag har dubbel och trippelkollat och inställningen är att den ska synka. Bilen har senaste uppdateringen (som finns 20200923) och jag har resetat bilen ett antal gånger.
Någon som känner igen och kanske har en lösning/workaround för detta?
Mobilsynk har slutat fungera
Moderator: Redaktion
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Re: Mobilsynk har slutat fungera
För mej är det tvärtom, kontakterna synkar men får inga SMS i bilen 
Jag har inte brytt mej om det, men ser fram emot om någon hittar en lösning. Från Apples sida brukar det vara att logga ut från allt (t ex iCloud), men det är inte så kul, alla kort från ApplePay plockas bort och måste läggas in igen

Jag har inte brytt mej om det, men ser fram emot om någon hittar en lösning. Från Apples sida brukar det vara att logga ut från allt (t ex iCloud), men det är inte så kul, alla kort från ApplePay plockas bort och måste läggas in igen

Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Har du kollat om inställningen i din iPhone är som det ska? Dvs Settings > Bluetooth > My devices - Tesla Model 3 (klick på "i") > Enable "Sync Contacts".
M3 Long Range 2020 - Midnight Silver - Helsvart interiör - 18" Aero-fälgar
Tack men ja jag har gjort det och inget händer... min iPhone X funkade fint men 11pro verkar inte synka...
Ta bort kopplingen till telefonen från bilen och bilen från telefonen. Para sedan om telefonen till bilen. Fungerade för mig i alla fall.