Veckan som gått är i kontrast till de heta sommardagarna för några veckor sedan med 32 grader på flera håll i landet, raka motsatsen med de nu rådande vår och höst temperaturerna. Lägsta observerade temperatur under resan var plus fen grader.
Tack TESLA för Camp Mode!
Behovet att se något annat än hemmaplan växte sig alltför starkt så vi styrde kosan mot våra barndoms minnen, med målet Njupeskärs Vattenfall.
I ärlighetens namn så var själva körupplevelsen det mest lockande och att för första gången prova på att campa i bilen.
Som före detta fossilbilist med 42 års erfarenhet av illaluktande avgaser och alla andra negativa upplevelser såsom svindyra kam-kedje-byten etc etc, har alltid målet med resan varit prioritet ett. Detta har inneburit att alla hastighetsbegränsningar har haft ett inbyggt +30 i min ryggmärg, oavsett semester eller inte. F-n vad dumt.
Nu är saken den motsatta, sjutton också, är vi redan framme. Vill ha fler mil av njutning...
Bestämde oss för att använda APn så mycket som möjligt och därmed var hastighetsöverträdelserna ett minne blott. Också då intressant att följa snittförbrukningen över tid. Och jag är mäkta imponerad av vad M3 presterar.
Camp Mode Ready Nostalgi Imponerande låg förbrukning På hemväg från Fulufjället mot Mora för laddstopp i 8 till 14 grader med tidvis regn och vindstilla gav ändå dessa låga värden innan jag förvärmde batteriet. Väl i Mora var förbrukningen 120 Wh/km. Hela resan var på 112 mil och snittförbrukningen på endast 137 Wh/km.
...vildmarkstripp i lågskor, kräver en förklaring. Jag har ett antal bilder där det skulle ha framgått vad jag menade, men är uppenbarligen begränsad till att endast ladda upp 3 bilder, av utrymmesskäl antar jag.

Enjoy your summer!