Hyra Type 2 EVSE 16A inför bilsemester

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

gcxtirade
elbilist

Hyra Type 2 EVSE 16A inför bilsemester

Inlägg av gcxtirade »

Hej!

Kul att få vara med på forumet som en lycklig Leaf 2020 40kWh ägare sedan två månader tillbaka.

Om två veckor eller så tänkte jag bila till ett land där laddnätverket inte riktigt hänger med “modern” standard, nämligen Polen. Faktumet att jag ska till en mindre stad med noll laddstationer inom 10 mils radie (ja, inte ens 3.7kW 230AC) gör inte resan roligare, tyvärr.

Eftersom jag ska stanna där i ungefär 12 dagar så tänkte jag be en bekant elektriker att sätta upp ett vanligt schucko-uttag eller 1-fas 16A CEE vid huset där jag stannar över. "Laddaren" som följer med Leaf klarar bara 8A vilket är superslött men kommer antagligen fungera i värsta fall. Försöker dock att undvika detta plågandet till så littet pris som möjligt.

Finns det någon i närheten av Ljungby som hade kunnat tänka sig hyra ut en Typ 2 EVSE på 16A runt vecka 30 - 32?

Tack på förhand för all hjälp och eventuella tips :-)
Senast redigerad av gcxtirade, redigerad totalt 3 gång.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Re: Hyra Type 2 EVSE 16A inför bilsemester

Inlägg av Teslaspolen »

Tips! Skriv vilken Leaf du har! Leaf 24/30 kWh har Typ 1 kontakt medans Leaf 40/60 kWh har Typ 2.

Så vet folk vilken det är du behöver. :)

Jag har en Typ 2 EVSE med schuko/CEE enfas kabel som kan ge 16A som inte används i dessa tider. Meeen jag är i Dalarna så det är en bit bort.
gcxtirade
elbilist

Inlägg av gcxtirade »

Teslaspolen skrev:
Tips! Skriv vilken Leaf du har! Leaf 24/30 kWh har Typ 1 kontakt medans Leaf 40/60 kWh har Typ 2.

Så vet folk vilken det är du behöver. :)

Jag har en Typ 2 EVSE med schuko/CEE enfas kabel som kan ge 16A som inte används i dessa tider. Meeen jag är i Dalarna så det är en bit bort.
Tack för tipset! Har nu lagt till mer info i orginalposten men det handlar alltså om Typ 2 som i trådnamnet. Skickar även ett PM :-)
Användarvisningsbild
Pelle
Teslaägare

Inlägg av Pelle »

Har en Typ 2 EVSE enfas 12 A med schuko, inte exakt vad du efterfrågade men snabbare än 8 A. :)
gcxtirade
elbilist

Inlägg av gcxtirade »

Pelle skrev:
Har en Typ 2 EVSE enfas 12 A med schuko, inte exakt vad du efterfrågade men snabbare än 8 A. :)
Hej Pelle!

Tack så mycket för infon, ska ha det i åtanke!
Nissan Leaf 40kWh 2020
Skriv svar