Metuzela skrev:Niklas Z skrev:Metuzela skrev:Remuz skrev:- Tekniknörden 50%
- Miljökämpen 0%
- Design/image intresserade 0%
- Snåljåpen 0%
- Fartdåren 40%
- Penisförlängaren 10%
Äntligen någon som är helt ärlig

. Är miljön nummer ett så borde de flesta köpa nån av de andra elbilarna som i mina ögon är riktigt tråkiga muppbilar. Det ELon gjorde, som är hans framgång är, han gjorde elbilen cool, snabb, snygg och byggde ett nät av laddare.
På vilket sätt mår miljön bättre av att bilen är en tråkig muppbil?
På inget sätt alls givetvis, Det jag menar är att det finns betydligt flera billiga elbilar som nu finns att tillgå, vilket skulle innebära att om miljön vore Nummer 1, skulle några av dessa bilar väljas före Tesla. Jag har jobbat med försäljning i nästan hela mitt liv och vi kan tro att vi är rationella när vi väljer saker att köpa, men 80%är känsla ch 20 % fakta. Det Elon har gjort är fantastisk. Han omvandlade något som ansågs och som fortfarande i många ögon anses var "muppbilar" till något coolt och häftigt. Att det gynnar miljön är fantastiskt, men jag tror inte att det är huvudanledningen för de flesta, men jag kan ha fel

Det du säger är inte alls logiskt. Bara för att miljön är nummer ett betyder det inte att miljön är det
enda kriteriet. Således följer inte slutsatsen man skulle välja en billigare bil av premissen att miljön är nummer ett. En bil ska uppfylla flera kriterier och blir därför alltid en kompromiss.
Sedan tror jag inte ett ögonblick att det skulle vara någon generell lag att 80 % är känsla och 20 % är fakta. Balansen mellan dessa varierar nog en hel del beroende på konsumentgrupp och produktkategorier.
För mig var ett oeftergivligt krav när jag beställde ny bil att den inte har avgasrör. Men jag vill också kunna åka långt på ett smidigt sätt, vilket gör att Teslas superchargernät är en viktig faktor i sammanhanget.
Sen erkänner jag villigt att känsla är en viktig faktor i sammanhanget, men för mig främst på så sätt att det är känslan som gör att jag över huvud taget har bil. Rent krasst ekonomiskt hade det kanske varit billigast och enklast för mig att åka taxi, samt ibland hyra bil, i stället för att äga bil. Men det är en skön känsla att äga sin egen bil.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.