Efterlyser köpråd beg Model S 60
Moderator: Redaktion
Efterlyser köpråd beg Model S 60
Hej,
en god vän flyttar till USA för jobb och ska därför sälja sin Tesla, en model S med 60 kWh. Mätarställning 2000 mil och ganska sparsamt utrustad(Supercharger aktiverad, dubbelladdare och teknikpaket). Om jag har förstått det rätt så finns inte denna modell längre, åtminstone inte på hemsidan? Tvekar därför en aning. Risk för barnsjukdomar då det är en tidig modell? Kommer jag sakna någon utrustning? Annat?
Tacksam för er input ang detta ev köp.
en god vän flyttar till USA för jobb och ska därför sälja sin Tesla, en model S med 60 kWh. Mätarställning 2000 mil och ganska sparsamt utrustad(Supercharger aktiverad, dubbelladdare och teknikpaket). Om jag har förstått det rätt så finns inte denna modell längre, åtminstone inte på hemsidan? Tvekar därför en aning. Risk för barnsjukdomar då det är en tidig modell? Kommer jag sakna någon utrustning? Annat?
Re: Efterlyser köpråd beg Model S 60
Vilken månad är den uttagen?
I övrigt skulle jag kolla lacken noga och om den är lackbehandlad med opticoat, Ceramic pro eller liknande. Vad gäller utrustning så är ju interiör m m en smaksak. Har själv inte köldpaket men har aldrig saknat det. Du värmer upp bilen via appen innan du kör
I övrigt skulle jag kolla lacken noga och om den är lackbehandlad med opticoat, Ceramic pro eller liknande. Vad gäller utrustning så är ju interiör m m en smaksak. Har själv inte köldpaket men har aldrig saknat det. Du värmer upp bilen via appen innan du kör

- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Är det rätt pris så köp! Alla Teslor är bra!
Tesla Motors är ganska duktiga på att ta hand om barnsjukdomar, de har bytt delar på de tidiga bilarna.
Utrustningsmässigt är det framför allt radarn och sensorerna som saknas på bilar byggda innan September i fjol (dvs levererade innan typ November i fjol). De bilarna kan inte få adaptiv farthållare, parkeringshjälp, autopilot, etc.

Tesla Motors är ganska duktiga på att ta hand om barnsjukdomar, de har bytt delar på de tidiga bilarna.
Utrustningsmässigt är det framför allt radarn och sensorerna som saknas på bilar byggda innan September i fjol (dvs levererade innan typ November i fjol). De bilarna kan inte få adaptiv farthållare, parkeringshjälp, autopilot, etc.
Framförallt är det väl räckvidden som är något lägre på en 60 modell men för under 600k är det ett bra köp tycker jag.
S60 bör inte vara jättegammal. Tror inte det kom bilar så tidigt till Sverige?
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Den kostade väl precis över 600k som ny? Alla de här prishöjningarna har varit bra för andrahandsvärdet på lite äldre bilarapkungen skrev:Framförallt är det väl räckvidden som är något lägre på en 60 modell men för under 600k är det ett bra köp tycker jag.

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Cornelis skrev:Hej,
Startpriset utan vagnskadegaranti var 627kkr. 655kkr med när den kom och priset ökade. Kolla vad den bilen har. Sc kostade väl 20k, Dubbelladdare typ 15 och teknikpaket 33k? Det blir 695kkr.
Som sagt har priserna gått upp också så andrahandsvärdet är förhållandevis högt samtidigt som model d utvecklas för varje dag vilket sänker andrahandsvärdet. De som håller värdet bäst är nog just de snikutrustade teslorna för de som vill ha dem bryr sig mindre om att ha "det senaste".
Ok, tack för alla svar och input.
Gällande vagnskadegarantin; hur ska man tänka där? Hur funkar den? Kan man köpa till den separat i efterhand?
Gällande vagnskadegarantin; hur ska man tänka där? Hur funkar den? Kan man köpa till den separat i efterhand?
Som för vilken bil som helst som är äldre än 3 år, genom ett försäkringsbolag.Cornelis skrev:Ok, tack för alla svar och input.
Om vagnskadegaranti ingår så får man en helförsäkrad bil genom att köpa en halvförsäkring hos försäkringsbolaget. Om den inte ingår så får man köpa en helförsäkring direkt av försäkringsbolaget.
Jag tror inte 60 modellen omfattas av Teslas "Infinite Mile Warranty" som senare modeller har.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model 3 Performance 2022
Nej den är begränsad, men till hur mycket kommer jag inte ihåg.
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
20000 mil/8 år för Model S 60.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jag har en sådan 60 (med samma setup som den du kikar på plus skinn) och kört 6000 mil på lite mer än ett år. Inga problem med räckvidd eller något annat för den delen heller, går som en klocka kan varmt rekommendera den. ( dubbelladdaren var onödig men det visste man inte då och idag levereras alla med enkel laddare ).
Har även köpt en 70D som snart gått 1000 mil och inget fel på den heller förutom priset kanske.
Har även köpt en 70D som snart gått 1000 mil och inget fel på den heller förutom priset kanske.