Varför så Otydliga Tesla Operations Sweden??
Moderator: Redaktion
- Patrick2020
- Teslaägare
Alla vet att hybrider o El-bilar är på mkt stark tillväxt. Volvo, Mercedes, Toyota, Audi mfl. De visar en mkt tydlig o lätt begriplig Marknadsplan o utvecklingsplan...Tesla började mkt bra, men verkar Tappat Stinget av någon knepig anledning. De bör väl kunna vara mer förtroende tongivande till den allmänna marknaden o inte uppträda som ett ambivalent spöke? Jag tänker både på Sc stationer samt verkstäder. Det är ju en kritisk /avgörande del i ett beslut PM man ska köpa Hybrid eller sätta sin största till tro till en Tesla 

Du har nog sugit åt dig för mkt av det som står på forumet och fått hjärnspöken.
Gå in på vilket märkesforum som helst så kommer du hitta enormt med gnäll om allsköns problem.
Problemet med märkesforum är just att de samlar allt gnäll på ett och samma ställe. Att det går tusentals nöjda ägare som INTE har problem syns inte, för de skriver enkelt inte så mkt.
Gå in på vilket märkesforum som helst så kommer du hitta enormt med gnäll om allsköns problem.
Problemet med märkesforum är just att de samlar allt gnäll på ett och samma ställe. Att det går tusentals nöjda ägare som INTE har problem syns inte, för de skriver enkelt inte så mkt.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- Patrick2020
- Teslaägare
Re: Varför så Otydliga Tesla Operations Sweden??
Du har kanske rätt med "hjärnspöken ", Dock så bor jag i Norrland (Umeå) & det
känns lite omständigt att behöva åka till Sthlm för att avhjälpa evt mekaniska fel.
Det finns faktiskt rätt många Tesla bilar även i Norrland..
Jag vet att De markerat ut på kartan om framtida verkstad. Amore bra om De ville vara mer specifik.

känns lite omständigt att behöva åka till Sthlm för att avhjälpa evt mekaniska fel.
Jag vet att De markerat ut på kartan om framtida verkstad. Amore bra om De ville vara mer specifik.

Du säger själv att det finns rätt många Tesla även i Norrland.
Vad tror du det betyder?
Vad tror du det betyder?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Menar du Superchargers och verkstäder eller servicecenter och verkstäder? För jag trodde att ServiceCenter var Teslas verkstäder.Patrick2020 skrev:Jag tänker både på Sc stationer samt verkstäder.
Enligt tidigare vittnesmål i forumet så kör Tesla upp Rangers till Umeå då och då för att reparera bilar på plats.Patrick2020 skrev:Du har kanske rätt med "hjärnspöken ", Dock så bor jag i Norrland (Umeå) & det
På vilket sätt har Toyota en tydlig elbilsplan menar du? De är väl ambivalenta om några? Elbilar, phevs, och bränsleceller.
För min del har Teslas service fungerat utmärkt, och gällande laddning så har ingen något som ens kommer nära, varken idag eller planerat.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Det kommer säkert ServiceCenter i andra delar av landet om det finns bilar och kunder där. Men någon måste ju gå före och köpa bilarna och visa intresse. Men ja det kräver nog en speciell typ för att våga gå före.