Jag skulle inte våga lita på det pris du får.
Jag gjorde samma grej i november med ett färskt SR+ reg nummer från augusti samt ett AWD reg från augusti för att jämföra.
Jag fick min SR+ levererad för ca en vecka sedan och kollade försäkringar idag med mitt reg nummer.
Endast trygg handa var likvärdigt, både LF och IF har i stort sett dubblat sina Premier för mig så jag kunde lika gärna valt en AWD.
TH har också blivit dyrare men eftersom min Zoe var dags att försäkra om så fick jag 5% rabatt till och då blev ungefär som innan.
Är lite av ett lotteri när det kommer till Tesla och försäkring.
Min vän som har en AWD betalar runt 500:- månaden, min SR+ kostar runt 600:- månaden men när jag kollar hans regnummer på mig så kostar hans bil nästan 1300:- månaden.
Renault Zoe Intens 41kWh -17 Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Det är ett lotteri. Men jag fick bra pris från både Länsförsäkringar och TryggHansa. Det blev tillslut TryggHansa då de hade en rabatt för första året som sänkte priset en bit under Lönsförsäkringars nivå. Andra bolag verkade lite halvt ointresserade, typ.
Jag skulle inte välja mellan LR och SR+ pga försäkring, så avgörande är det inte. Preformance kanske blir dyrare däremot.
Det är ett lotteri. Men jag fick bra pris från både Länsförsäkringar och TryggHansa. Det blev tillslut TryggHansa då de hade en rabatt för första året som sänkte priset en bit under Lönsförsäkringars nivå. Andra bolag verkade lite halvt ointresserade, typ.
Jag skulle inte välja mellan LR och SR+ pga försäkring, så avgörande är det inte. Preformance kanske blir dyrare däremot.
Tvärt om för mig LR och Performance kostar typ 1200+ i månaden dvs samma premie för dem två. Sr+ kostar lite under 600:- i månaden.
Renault Zoe Intens 41kWh -17 Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Fungerar de inte att kolla via trygghansa? Provat med flera regnummer men står bara kontakta kundservice. Även provat med anhörigas personnummer.
Fungerar inte att kolla själv på min nya LR som hämtades den 26:e. Den är fortfarande inte registrerad hos transportstyrelsen enligt försäkringsbolagen. Måste vara att dom inte har fått den senaste datan bara....
För övrigt betalar jag 300 per månad för min LR AWD. 2500 mil per år. Boende ett par mil utanför Umeå i en villa. 37 år. Man.
jag har precis fått försäkringserbjudande på min Model 3 Performance.
40år / Villa / Stockholmsförort / 1500 Mil
Trygg-hansa: 13 402kr inkl rabatt (mistänker inkl. 25% första året rabatt) endast halvförsäkring utan tillägg (en varning som jag höll på att missa var att min faktura från trygghansa var på 6månader, så jag tyckte det såg billigt ut först) Water circles: 8 899kr Halv+"Superbil" vagnskada ner till 3500kr tex. IF: 18 453kr Halv+Storbil (20% Rabatt för att jag har alla andra försäkringar här)
Model Y Performance (2023, Pearl White) [Beställd RN11801xxxx][Lev. Bokad 22/6-23]
Model 3 Performance (2020, Pearl White) [SÅLD]
Fungerar de inte att kolla via trygghansa? Provat med flera regnummer men står bara kontakta kundservice. Även provat med anhörigas personnummer.
Fungerar inte att kolla själv på min nya LR som hämtades den 26:e. Den är fortfarande inte registrerad hos transportstyrelsen enligt försäkringsbolagen. Måste vara att dom inte har fått den senaste datan bara....
För övrigt betalar jag 300 per månad för min LR AWD. 2500 mil per år. Boende ett par mil utanför Umeå i en villa. 37 år. Man.
Aa tack har provat med bilnumner jag vet är registrerade msn går inte ändå.
Men har räknat på runt 400-500 i månaden.
Bor också några mil utanför en stad och är 34 men har dock delad parkering de höjer priset lite.
Var de 2 veckor gratis fsk man fick via trygghansa?
Tänker att de borde ha bra rabatt efter om de samarbetar med tesla.
jag har precis fått försäkringserbjudande på min Model 3 Performance.
40år / Villa / Stockholmsförort / 1500 Mil
Trygg-hansa: 13 402kr inkl rabatt (mistänker inkl. 25% första året rabatt) endast halvförsäkring utan tillägg (en varning som jag höll på att missa var att min faktura från trygghansa var på 6månader, så jag tyckte det såg billigt ut först) Water circles: 8 899kr Halv+"Superbil" vagnskada ner till 3500kr tex. IF: 18 453kr Halv+Storbil (20% Rabatt för att jag har alla andra försäkringar här)
Hmm.. för mig, Model 3 Performance
29 år, Kungsbacka (2 mil söder om GBG)
2-3 år gammalt företag
1500mil /år
det känns verkligen som ett lotteri med försäkringspriserna på tesla, vart lätt val för mig då water circles var så mycket billigare än de andra jag kollade.
Model Y Performance (2023, Pearl White) [Beställd RN11801xxxx][Lev. Bokad 22/6-23]
Model 3 Performance (2020, Pearl White) [SÅLD]
Aa tack har provat med bilnumner jag vet är registrerade msn går inte ändå.
Men har räknat på runt 400-500 i månaden.
Bor också några mil utanför en stad och är 34 men har dock delad parkering de höjer priset lite.
Var de 2 veckor gratis fsk man fick via trygghansa?
Tänker att de borde ha bra rabatt efter om de samarbetar med tesla.
Sjukt svårt att få tag på försäkringskostnader på SR+ då bolagen inte är sugen på att ge prisuppgift utan regnummer på en icke-avställd bil... Knepigt.
Detta första inlägg är från en som ser över möjligheterna till nästa bilinköp, och planerna är elbil. Men ligger försäkringskostnaden på en femtedels Opel Corsa per år så vete fan, alltså..