Någon som känner till hudway hud?
De ska tydligen släppa Head up display anpassad tesla 3 o y men det står inte hur man ansluter den etc
https://store.hudway.co/products/hudway ... ition.html
Är det någon som funderat på en sån?
Hudway?
Moderator: Redaktion
Re: Hudway?
Det är ju en medlem här på TCS som håller på och tar fram en HUD som väl ska passa alla tre modellerna. Jag skulle vilja se den först innan jag tänker på att skaffa en HUD. (Inte säker på att jag vill ha en, men lite intresserad är jag.)
Jag har beställt en nu. Är lite tekniknörd som tycker att det är kul med såna grejor.
Det kommer en night vision kamera till den senare.

- metchristian
- Teslaägare
Då är vi 2 (tekniknörd) Men förstår inte hur man ska koppla in denna då vad jag förstått så har inte model 3 någon obd uttag? Så är det via sin mobil den skall kopplas in via? Men den tcs som håller på å fixa hud nu, när kommer den? Är väldigt intresserad av den..chevnanne skrev:Jag har beställt en nu. Är lite tekniknörd som tycker att det är kul med såna grejor.
-
Det står ju i produktbeskrivningen i din länk:
"Basically, it consists of a body with a built-in projector, a transparent lens where the projection is taken to, and an operation engine that processes the data it wirelessly receives from the smartphone to further visualise them in front of the driver's eyes.
— Keeps you connected in a less-distracting way: directions, calls, notifications, or music info brought to HUD over Bluetooth while your phone stays in your pocket.
— Works with your favorite apps: Google Maps, Waze, or any other app you want to use behind the wheel.
— One-time quick setup: as easy as pairing a smartphone with earphones."
Det här är alltså inte en pryl som kopplar in sig i Teslan, utan den pratar med din telefon. Så du behöver starta exempelvis Google Maps på din telefon (antar jag) om du vill ha vägbeskrivning i HUDen.
"Basically, it consists of a body with a built-in projector, a transparent lens where the projection is taken to, and an operation engine that processes the data it wirelessly receives from the smartphone to further visualise them in front of the driver's eyes.
— Keeps you connected in a less-distracting way: directions, calls, notifications, or music info brought to HUD over Bluetooth while your phone stays in your pocket.
— Works with your favorite apps: Google Maps, Waze, or any other app you want to use behind the wheel.
Det här är alltså inte en pryl som kopplar in sig i Teslan, utan den pratar med din telefon. Så du behöver starta exempelvis Google Maps på din telefon (antar jag) om du vill ha vägbeskrivning i HUDen.
Ja, du det återstår att se.
Jag har en förgrening som man kopplar in vid bakdelen på mittpanelen, man måste ta
bort bakstycket där för att koppla in den.
Aha jag såg One-time quick setup: as easy as pairing a smartphone with earphones.
men jag läste inte jättenoga. Jag tänkte att den måste väl kopplas in men som du säger
så är det en app i telefonen som sköter det mesta tror jag.
Tack Ove Sundberg..

Jag har en förgrening som man kopplar in vid bakdelen på mittpanelen, man måste ta
bort bakstycket där för att koppla in den.

Aha jag såg One-time quick setup: as easy as pairing a smartphone with earphones.
men jag läste inte jättenoga. Jag tänkte att den måste väl kopplas in men som du säger
så är det en app i telefonen som sköter det mesta tror jag.
Tack Ove Sundberg..
- metchristian
- Teslaägare
Tänkte snarare på för strömmen... hur i vägen sladden kommer bli etc..OveSundberg skrev:Det står ju i produktbeskrivningen i din länk: