Kan man på något sätt dra ström från huvudbatteriet till bagaget?
Vill kunna ladda min "räckviddsförlängare" Segway ninbot pro".

Moderator: Redaktion
Köp en Tesla Cybertruck istället. Den har 230V, 10A uttag som standard.Dompan skrev:Kan man få 230 v i bagaget?
Finns ju 12V till 230V omformare som du kan köra från cigarettuttaget.Dompan skrev:Kan man få 230 v i bagaget?
Ja*Dompan skrev:Kan man få 230 v i bagaget?
En DC-DC är i själva verket en DC-AC - AC-DC. Det går inte att transformera DC spänningJonasPersson skrev:Vad har den för inspänning? Kan ju vara bättre att köra DC-DC omvandling. Dvs 12V till vad din cykel nu har för inspänning.
Switched capacitors funkar ju förvisso men normalt krävs ACFlyingBlue skrev:En DC-DC är i själva verket en DC-AC - AC-DC. Det går inte att transformera DC spänningJonasPersson skrev:Vad har den för inspänning? Kan ju vara bättre att köra DC-DC omvandling. Dvs 12V till vad din cykel nu har för inspänning.
Om vi nu ska vara petiga så kan man inte konvertera en DC till en högre DC utan att switcha via AC.FlyingBlue skrev:En DC-DC är i själva verket en DC-AC - AC-DC. Det går inte att transformera DC spänningJonasPersson skrev:Vad har den för inspänning? Kan ju vara bättre att köra DC-DC omvandling. Dvs 12V till vad din cykel nu har för inspänning.
Men om det nu inte finns en enkel lösning så är väl lite kreativt tänkande en bra hjälp för att åtminstone förklara problematiken.Dompan skrev:At: Zalman3. Tack för en tråkig kommentar, kul.... verkligen....
At: JM: Ja, jag vet men som nämns senare forumet av [Teslaspolen]så käkar det 12 v batteri som frukost.
+
At: JonasPersson, FlyingBlue, Bjelke och (JM... igen...): Alla som har en Tesla är inte elektriker. Snacka svenska.
Jag var mer ute efter en lösning, inte hur många som ser det som en OMÖJLIGHET.
Lägger ner tråden.
En snabb koll på segway laddaren så kan man konstatera att de verkar vara på ca 120W.Dompan skrev:At: JM: Ja, jag vet men som nämns senare forumet av [Teslaspolen]så käkar det 12 v batteri som frukost.