Varning vid köp av CPO bil

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Petrolhead
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 03 mar 2019 21:54

Varning vid köp av CPO bil

Inlägg av Petrolhead »

Hej,

Hämtade min model s som jag köpt begagnad av Tesla häromdagen. Jag frågade om den var helförsäkrad både på telefon innan leverans samt på plats i trosta. Blev försäkrade om att den hade helförsäkring och åkte glatt därifrån.

Ringde dock trygg hansa nu på morgonen för att kolla pris efter de 14 dagarna som ingick i köpet.. och blev då upplyst av trygg hansa att bilen bara har halvförsäkring.

Så summa kardemumma.. lita aldrig på vad Tesla säger.

/Oscar
Användarvisningsbild
Daven
Teslaägare
Inlägg: 469
Blev medlem: 12 mar 2019 08:44

Re: Varning vid köp av CPO bil

Inlägg av Daven »

Det är inte så att bilen har vagnskadegaranti fortfarande? då behövs bara halvörsäkring för att ha fullt skydd.
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Re: Varning vid köp av CPO bil

Inlägg av GreenMachine »

Om bilen inte varit registrerad längre än tre år så har du VSG och således helförsäkring på din bil. Har ju varit norm i Sverige för bilar under de senaste trettio åren.
Fredrik j
Inlägg: 11104
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Varning vid köp av CPO bil

Inlägg av Fredrik j »

Vilket för sällan ifrågasätts. Vagnskadegarantierna har ju inte sällan svindyra självrisker och kostnaden för dessa "försäkringar" är inte deklarerade. Givetvis är det köparen som betalar i slutändan.
Det gäller ju givetvis inte bara tesla utan som sagt, dom flesta nya bilar på svenska marknaden. Vill vi ha det så egentligen? Det är ju marknaden som kräver det?
Användarvisningsbild
Petrolhead
Teslaägare
Inlägg: 36
Blev medlem: 03 mar 2019 21:54

Re: Varning vid köp av CPO bil

Inlägg av Petrolhead »

Hej,

Missade att skriva det.. men bilen har ingen vagnskadegaranti kvar

/Oscar
Skriv svar