Internetradio. Sämre...
Moderator: Redaktion
Internetradio. Sämre...
Efter senaste uppdateringen så ser jag inte längre artist och låtnamn när jag spelar internetradio.... Ogillas skarpt!!!
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Re: Internetradio. Sämre...
Jag har problem med Rdio, om jag sparar en sökning som favorit hänger den sig efter ett par dagar så att jag måste söka en gång till och spara som favorit.
Förra bilen funkade Rdio klockrent på......
Förra bilen funkade Rdio klockrent på......
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Har fått samma problem med internet radio på senaste tiden.
Favoriter som försvinner, går inte att spela. Bandbredden räcker inte heller till.
Bilen vill att jag ansluter till wifi för att lyssna.
Favoriter som försvinner, går inte att spela. Bandbredden räcker inte heller till.
Har ärligt talat aldrig ens använt internetradion...
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Den loggar ut sig för mig också - det har den inte gjort tidigare.dstr skrev:Rdio loggar ut sig självt rätt ofta (sen senaste uppdateringen).
Att spela från sökhistoriken har aldrig fungerat något bra för mig - den spelar aldrig den låt jag vill höra utan alltid något helt annat. Måste alltid göra en ny sökning för att den ska spela låten jag vill höra.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Det är en "feature" i Rdio-klienten som Teslan har - Rdio är helt enkelt en radio - inte en "spotify-konkurent" i den bemärkelsen.Herr X skrev:Den loggar ut sig för mig också - det har den inte gjort tidigare.dstr skrev:Rdio loggar ut sig självt rätt ofta (sen senaste uppdateringen).
Att spela från sökhistoriken har aldrig fungerat något bra för mig - den spelar aldrig den låt jag vill höra utan alltid något helt annat. Måste alltid göra en ny sökning för att den ska spela låten jag vill höra.
Den var riktigt frän att ha i Polen - kunna lyssna på Bandit, till och med i hotellets p-garage med perfekt ljud.Kilowatt skrev:Har ärligt talat aldrig ens använt internetradion...
Är det så även om bilen har bra 3G täckning? Kan det vara så att senaste uppgraderingen ökande bitrate inställningen för att få bättre ljud-kvalité och att Telia har begränsat bandbredden så kraftigt på m2m abonnemangen så att audio streaming inte längre fungerar?Pasi skrev:Har fått samma problem med internet radio på senaste tiden.
Model 3 Performance 2022
Körde från Malmö till Öland häromdagen och hade strul med internetradion som tystnade då och då. Det berodde dock på dålig eller ingen 3G-mottagning och bilen slog inte om till EDGE heller. Satt då och funderade på vilken operatör Tesla samarbetar med. Är det, som nämns i denna tråd, Telia så borde det inte vara fläckar i 3G-täckning längs E22. Har märkt på andra ställen att 3G-signalen varit låg. Om jag delar ut internetanslutningen från min iPhone (Telenor med 4g) via WiFi till bilen så funkar det bättre. (Kan göra så i Sverige men annars ogärna.)
Lite OT men är det någon som vet var WiFi-antennen sitter? Har rätt så svag WiFi hemma på uppfarten och funderar på att utöka med en WiFi-router i garaget.
Lite OT men är det någon som vet var WiFi-antennen sitter? Har rätt så svag WiFi hemma på uppfarten och funderar på att utöka med en WiFi-router i garaget.
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
bladh skrev:Körde från Malmö till Öland häromdagen och hade strul med internetradion som tystnade då och då. Det berodde dock på dålig eller ingen 3G-mottagning och bilen slog inte om till EDGE heller. Satt då och funderade på vilken operatör Tesla samarbetar med. Är det, som nämns i denna tråd, Telia så borde det inte vara fläckar i 3G-täckning längs E22. Har märkt på andra ställen att 3G-signalen varit låg. Om jag delar ut internetanslutningen från min iPhone (Telenor med 4g) via WiFi till bilen så funkar det bättre. (Kan göra så i Sverige men annars ogärna.)
Jag har sedan tidigare en 4G mobile router hemma som reserv när vi har strömavbrott eller måste dra ut alla sladdar vid åskväder (som t ex igår och i förrgår). Den är stor som en liten mobiltelefon och ligger numera alltid uppkopplad i bilen. Funkar klockrent och jag har inte kommit i närheten av att förbruka de 10 GB som ingår i månadsabonnemanget.
Installerat 13,2 kWp solceller
Använder internetradio hela tiden tillsammans med musik från mobilen via BT. Har inga problem med täckningen. Men efter uppdateringen ser jag inte lämgre artist och låtnamn via internetradion. Jag pratar inte om Rsioskiten utan om att lyssna på P1-P3, bandit, rixfm etc etc via internetradion..,
Nämnde det för SC i förrgår och det la in en notering av detta och ska kolla det vid fixen av mina baklampor. Tyckte att det vart sämre efter 251. Men idag har det inte varit något problem.hybris skrev:Använder internetradio hela tiden tillsammans med musik från mobilen via BT. Har inga problem med täckningen. Men efter uppdateringen ser jag inte lämgre artist och låtnamn via internetradion. Jag pratar inte om Rsioskiten utan om att lyssna på P1-P3, bandit, rixfm etc etc via internetradion..,
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Ser su artister och låtnamn när du lyssnar? Inte fungerat sedan uppdateringen för mig...
- Thunderace
- Teslaägare
Var hittar du P1 och P3 i internetradion...
Har hittat P3 star men inte P1...
Har hittat P3 star men inte P1...
Ja första låten sedan uppdateras det inte. Ska kolla mer på det närmsta dagarna.hybris skrev:Ser su artister och låtnamn när du lyssnar? Inte fungerat sedan uppdateringen för mig...
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Prova tex Bandit eller Rix FM
Will dohybris skrev:Prova tex Bandit eller Rix FM
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Slutade fungera för en vecka sedan ungefär.
Detta slutade fungera innan min senaste uppdatering (.251) som jag fick i onsdags.
Detta slutade fungera innan min senaste uppdatering (.251) som jag fick i onsdags.
Har bra täckning och har haft hela tiden så det är inte problemet. Bitrate inställningen gör ingen skillnad.Reddy skrev:Är det så även om bilen har bra 3G täckning? Kan det vara så att senaste uppgraderingen ökande bitrate inställningen för att få bättre ljud-kvalité och att Telia har begränsat bandbredden så kraftigt på m2m abonnemangen så att audio streaming inte längre fungerar?Pasi skrev:Har fått samma problem med internet radio på senaste tiden.
Tror det är så att kostnaden för Tesla blivit för stor så att dom nu börjat begränsa bandbredden.
Har själv börjat dela ut internet på min telefon istället, då slipper man snåla Elons sunkiga internet.
Även fått buggar med tanklocket som inte öppnar sig och höger bak fastnar handtaget. Allt detta efter uppdateringen. Fungerat helt klanderfritt innan...
Min laddlucka har åxå strulat. Man hör att den låter upp, men öppnar inte.
Det galna är att jag tror det är uppdateringen och inget mekaniskt...
Jag hade min bil inlämnad förra veckan för att fixa bla luckan. De hävdade att det var ett problem de visste om och ofta drabbade bilar som stod mycket i solen. De arbetade på en uppdatering för att lösa det problemet (de uppdaterade även min bil men jag har .250) och har sen dess inte haft något problem med luckan.hybris skrev:Det galna är att jag tror det är uppdateringen och inget mekaniskt...
Så uppdateringen löste det för de som hade mitt problem men skapade problem för er som inte hade det problemet? Oväntat isf..

För övrigt så får inte jag heller någon info om låtar osv via internetradion, jag tycker även FM-mottagningen blivit sämre.