v10 gjorde bakluckan "blind"

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

v10 gjorde bakluckan "blind"

Inlägg av Teslaspolen »

Japp. Fick v10 här om dagen, och sedan dess så ignorerar bakluckan alla hinder. Upptäckte det när den plötsligt smällde rätt in i garageporten tidigare och det verkar inte vara en engångsföreteelse heller.

Visst kan man hålla in knappen på bakluckan tills den ger ifrån sig ett långt pip... Men då stannar den alldeles för långt ned på alla andra platser. :roll:

Någon annan med samma fel?
Användarvisningsbild
tek
Teslaägare

Re: v10 gjorde bakluckan "blind"

Inlägg av tek »

En bekant till mig hade ett liknande fel - iofs inte kopplat till v10. Den gången var det avståndssensorn på taket som lagt av, den fick bytas av SC.

När du parkerar med låg takhöjd så indikeras detta på den stora skärmen med små "vågor" ovanför bilen, samma indikation som du får när du i sidled står trångt. Indikering i höjdled saknades för min bekant.

Saknar bilen höjduppfattning skulle jag vara försiktig med falkvingarna.
Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Re: v10 gjorde bakluckan "blind"

Inlägg av Teslaspolen »

tek skrev:
En bekant till mig hade ett liknande fel - iofs inte kopplat till v10. Den gången var det avståndssensorn på taket som lagt av, den fick bytas av SC.

När du parkerar med låg takhöjd så indikeras detta på den stora skärmen med små "vågor" ovanför bilen, samma indikation som du får när du i sidled står trångt. Indikering i höjdled saknades för min bekant.

Saknar bilen höjduppfattning skulle jag vara försiktig med falkvingarna.
Hm den biten fungerar. Och dessutom... Bakluckan reagerar åter igen på hinder ovanför sig, men är väldigt rädd av sig och stannar inte ens halvvägs upp ibland. :?:
Skriv svar