Provkörning Tesla Model 3 - Kalmar

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

JohnBlund

Provkörning Tesla Model 3 - Kalmar

Inlägg av JohnBlund »

Hej,

Jag kör idag en fossilbil, men inser att framtiden är el.
Jag tycker att de flesta märken har allt för fjantig räckvidd och att Tesla mer eller mindre har de enda bilarna med acceptabel räckvidd.

Jag är nästan 100% säker att min nästa bil kommer vara en elbil och mycket troligt en tesla, men man vill ju inte köpa grisen i säcken och bara handla innan man har testat.
Jag skickade därför ett mail till tesla för att fråga var jag kan testköra en Tesla Model 3 och fick till svar att jag måste ta mig till Malmö eller Stockholm, men jag bor i Kalmar.

Skrev om samma sak i ett annat forum och där rekommenderades jag att fråga här eftersom den som har en tesla kan få bonus om jag köper en Tesla genom er länk eller kod eller hur det nu fungerar.
Därför undrar jag om det finns någon i Kalmar eller närheten som har lust att låta mig provköra en Model 3 och om jag köper den så kommer jag självklart använda er länk som tack.
Senast redigerad av JohnBlund, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Olof Borjesson
Teslaägare

Re: Provkörning Tesla Model 3

Inlägg av Olof Borjesson »

Ändra rubriken till ”Jag vill provköra en Model 3 i Kalmar” eller nåt i den stilen så ökar nog sannolikheten att du får hjälp.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Vi har väl några snälla medlemmar i Kalmar. Om inte annat är jag i Västervik (en bit bort) om 3 helger tror jag.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
zyax
Teslaägare

Inlägg av zyax »

I Växjö finns vi några stycken. Är du här någon gång snart så kan vi absolut ordna provkörning. Jag är inte på väg åt Kalmarhållet annars hade vi ordnat det där också. Du hittar säkert någon här snart, lycka till!
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
JohnBlund

Inlägg av JohnBlund »

Inte säker hur jag ändrar rubriken på mitt inlägg till att ha Kalmar i rubriken, men jag är i alla fall seriös till Tesla intresset.

Jag är helt 100% säker att min nästa bil ska bli en elbil och efter att ha sett massor av videos om elbilar, Bland annat Tesla Björn så är jag övertygad om att Tesla är det bästa alternativet.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Provkörning Tesla Model 3 - Kalmar

Inlägg av LarsL »

Tänk på att du som konsument har 14 dagar ångerrätt vid distansköp och annars 7 dagar och 1600 km från Tesla. Det är alltså inte jättefarligt att slå till osett. Jag hade inte kört Model 3 en meter innan jag satt i min egen bil.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

JohnBlund skrev:
Inte säker hur jag ändrar rubriken på mitt inlägg till att ha Kalmar i rubriken, men jag är i alla fall seriös till Tesla intresset.
Redigera första inlägget så ändras trådnamnet.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
JohnBlund

Inlägg av JohnBlund »

Jag lyckades till slut hitta hur man ändrade rubriken.
Skulle vara väldigt tacksam om någon i Kalmar kunde ge mig chansen till en provkörning.
Användarvisningsbild
Max79
Teslaägare

Inlägg av Max79 »

Jag är i Kalmar ibland (oftast runt helgerna) så har du inte fått möjlighet av någon annan här på forumet så kan vi förmodligen lösa något.
Jag kollar denna tråden efter status och hojtar till om jag är på väg till Kalmar :)
Kör Model 3 LR AWD+, 19" Sport-fälgar, Pearlwhite med vit interiör, EAP + FSD.
Användarvisningsbild
maccis
Teslaägare

Inlägg av maccis »

Bor i Kalmar och har en LR med 18". Messa om du vill prova.
JohnBlund

Inlägg av JohnBlund »

maccis skrev:
Bor i Kalmar och har en LR med 18". Messa om du vill prova.
Jag tackar maccis som har låtit mig få köra hans bil. Det var en trevlig upplevelse för någon som mig som inte hade kört någon elbil alls innnan detta.
Det är en imponerande bil att köra :)
Skriv svar