Gungande körning med AP

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Gimbo
Teslaägare
Inlägg: 143
Blev medlem: 03 nov 2018 19:14

Gungande körning med AP

Inlägg av Gimbo »

Någon annan här än mig som tycker att nya uppdateringen har gjort AP skrot? När jag kör på E4an så gungar bilen i filen den kan inte hålla ratten stadigt man blir ju nästan illamående
Användarvisningsbild
Gimbo
Teslaägare
Inlägg: 143
Blev medlem: 03 nov 2018 19:14

Re: Gungande körning med AP

Inlägg av Gimbo »

Ingen annan som upplever detta?
Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare
Inlägg: 502
Blev medlem: 28 nov 2018 21:03

Re: Gungande körning med AP

Inlägg av thedude »

Jag upplever att bilen kan svaja pytteliten och framförallt så drar den vänster när man kör om ett stort fordon med det är en feature och inget fel. Dock skulle jag inte säga att det är så mycket att jag måre dåligt, det går knappt att märkai mitt fall.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10944
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Gungande körning med AP

Inlägg av Jerker »

Jo, jag upplever detta också. I svaga långdragna svängar så gör den så, däremot inte på raksträckor.
Användarvisningsbild
Bo G
Teslaägare
Inlägg: 61
Blev medlem: 02 sep 2019 13:59
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Gungande körning med AP

Inlägg av Bo G »

Min svajar höger/vänster och tar kurvor i korta lite tvära svängar istället för en lång mjuk sväng.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Gungande körning med AP

Inlägg av LarsL »

Jag har haft ett svajande beteende på vissa motorvägssträckor. Bilen vinglar alltså fram ch tillbaka mellan sträcken. Det var likadant innan som efter uppdateringen, tyvärr.
Användarvisningsbild
GreenMachine
Teslaägare
Inlägg: 838
Blev medlem: 10 jun 2019 13:11

Re: Gungande körning med AP

Inlägg av GreenMachine »

På E4 norr om Uppsala så märks det ibland på vissa partier, men bara om man ligger i högerfilen. Upplever att det endast händer när det är spåriga körbanor eller om man lagat spår med sådana remsor för att fylla eller bygga upp spår eller vad man nu ska kalla det.
Användarvisningsbild
renes
Teslaägare
Inlägg: 1608
Blev medlem: 24 apr 2019 15:24
Ort: Uppsala

Re: Gungande körning med AP

Inlägg av renes »

GreenMachine skrev:
På E4 norr om Uppsala så märks det ibland på vissa partier, men bara om man ligger i högerfilen. Upplever att det endast händer när det är spåriga körbanor eller om man lagat spår med sådana remsor för att fylla eller bygga upp spår eller vad man nu ska kalla det.
Jag har märkt det tydligast på lagade sträckor med spår i motljus. Verkar som bilen inte känner igen vita linjen på höger sida så väl, i synnerhet om den är räfflad.
M3 SR+ 2019 FSD, HW 2.5, HW 3, 18"
MS LR 2023 FSD, HW 4, 19"
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare
Inlägg: 1928
Blev medlem: 11 jun 2015 10:25
Ort: Upplands Väsby

Re: Gungande körning med AP

Inlägg av chpaulin »

thedude skrev:
Jag upplever att bilen kan svaja pytteliten och framförallt så drar den vänster när man kör om ett stort fordon med det är en feature och inget fel. Dock skulle jag inte säga att det är så mycket att jag måre dåligt, det går knappt att märkai mitt fall.
Exakt detta har jag också observerat. Känns lite nervös just nu, nästan som den är rädd för lastbilarna. Innan AP låg jag ofta lågt till vänster i filerna då man hade koll på den sidan. Tre år med AP så vill jag ligga dead center i filen.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Skriv svar