Köp av MX & råd
Moderator: Redaktion
Köp av MX & råd
Nära inköp av en model X till mitt företag. Den fundering jag har är kring laddning och om man som köpare ska avvakta till att Model X kan ta samma laddning/batteri teknik som Model 3. Kommer en MX kännas ”off” och är det en teknisk skillnad mellan dagens teknik och en uppgradering senare till den teknik som Model 3 har idag som Ni ser skulle innebära att avvakta? Ny teknik kommer hela tiden, hur brådis får man ha egentligen etc etc... Hur skulle du som har erfarenhet resonera?
Re: Köp av MX & råd
MX och MS har precis fått en uppdatering. Tesla valde att inte uppgradera batterierna.
Lär nog ta ett tag till innan så sker.
Batterierna är ju byggda för att " enkelt" kunna bytas ut dessutom om Tesla i framtiden kommer erbjuda uppgraderade prestanda.
En Tesla känns ju knappast "Off" när du sitter bakom ratten. Om du jämför med andra bilar dvs.
MX är väl Teslas mest tekniskt avancerade bil idag även om M3 har nyare batterier som gör att du kan köra Nürburgring utan överhettning. Hur ofta kommer du ha behov av det med din MX?
Jag valde att ta en X100D lagerbil i Maj i stället för att vänta på en raven LR som skulle levererats i Aug.
Fick den 120kkr billigare men fick då avstå nyheterna som raven uppdateringen medförde.
Bättre luftfjädring hade varit najs men inte värt 120kkr extra. Sen får vi se hur det slår på andrahandsvärdet om några år.
Har bara hunnit med en kortare bilsemester i sommar men kan inte påstå att jag stått å väntat på att laddningen ska bli klar.
Man hinner knappt med att äta innan appen börjar hota om trängselavgifter pga att laddningen snart är klar.
Lär nog ta ett tag till innan så sker.
Batterierna är ju byggda för att " enkelt" kunna bytas ut dessutom om Tesla i framtiden kommer erbjuda uppgraderade prestanda.
En Tesla känns ju knappast "Off" när du sitter bakom ratten. Om du jämför med andra bilar dvs.
MX är väl Teslas mest tekniskt avancerade bil idag även om M3 har nyare batterier som gör att du kan köra Nürburgring utan överhettning. Hur ofta kommer du ha behov av det med din MX?
Jag valde att ta en X100D lagerbil i Maj i stället för att vänta på en raven LR som skulle levererats i Aug.
Fick den 120kkr billigare men fick då avstå nyheterna som raven uppdateringen medförde.
Bättre luftfjädring hade varit najs men inte värt 120kkr extra. Sen får vi se hur det slår på andrahandsvärdet om några år.
Har bara hunnit med en kortare bilsemester i sommar men kan inte påstå att jag stått å väntat på att laddningen ska bli klar.
Man hinner knappt med att äta innan appen börjar hota om trängselavgifter pga att laddningen snart är klar.
Du kan simulera dina typiska resor här:
https://abetterrouteplanner.com/
Så ser du hur mkt tid det tar vid laddningarna.
https://abetterrouteplanner.com/
Så ser du hur mkt tid det tar vid laddningarna.
Om du beskriver ditt typiska körmönster och vad du ska ha bilen till så kommer du säker få en skrälldus med argumet åt olika håll. 

- GreenMachine
- Teslaägare
Funderade själv i samma banor tidigare i höstas men insåg att jag i sådana fall skulle behöva vänta i kanske flera år, och ändå inte veta hur priser etc ser ut. Ska hämta ut min MXLR i nästa vecka. MX aldrig varit bättre än vad den är just nu så det var bara att slå till. Kommer säkert en ännu bättre version igen, men om man ska resonera så så blir man ju knäpp.Tintin skrev:Nära inköp av en model X till mitt företag. Den fundering jag har är kring laddning och om man som köpare ska avvakta till att Model X kan ta samma laddning/batteri teknik som Model 3. Kommer en MX kännas ”off” och är det en teknisk skillnad mellan dagens teknik och en uppgradering senare till den teknik som Model 3 har idag som Ni ser skulle innebära att avvakta? Ny teknik kommer hela tiden, hur brådis får man ha egentligen etc etc... Hur skulle du som har erfarenhet resonera?
Är man intresserad av en X kan man nog köpa loss Tars bil om någon vecka.
Han tog leverans igår, så innan oktober är slut är den nog till salu.

eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Walker skrev:Är man intresserad av en X kan man nog köpa loss Tars bil om någon vecka.

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning