Tesla Webshop - Ingen respons

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
AndreasF
Teslaägare
Inlägg: 97
Blev medlem: 13 mar 2019 19:57
Ort: Göteborg

Tesla Webshop - Ingen respons

Inlägg av AndreasF »

Jag beställde mattor i Teslas Webshop i början på augusti och fick grymt snabb leverans men tyvärr fel prylar. Jag mailade såklart onlineordersEMEA@tesla.com direkt om problemet och därefter är det knäpptyst från Tesla, och jag börjar bli inte så lite irriterad. Har påminnt dem ett gäng gånger men utan resultat. "Min" säljare på Tesla säger att han inte kan göra något, SC svär sig fria... osv.
Finns det fler som upplevt samma? Någon som sitter och ruvar på en patentlösning för att få någon slags respons?

Som det funkar nu kan jag inte rekommendera någon att handla av Teslas Webshop.
Tesla Model S LR-19 Raven, Deep Blue Metallic, FSD
Användarvisningsbild
Guggenheimel
Teslaägare
Inlägg: 33
Blev medlem: 21 mar 2019 19:48
Ort: Skanör

Re: Tesla Webshop - Ingen respons

Inlägg av Guggenheimel »

AndreasF skrev:
Jag beställde mattor i Teslas Webshop i början på augusti och fick grymt snabb leverans men tyvärr fel prylar. Jag mailade såklart onlineordersEMEA@tesla.com direkt om problemet och därefter är det knäpptyst från Tesla, och jag börjar bli inte så lite irriterad. Har påminnt dem ett gäng gånger men utan resultat. "Min" säljare på Tesla säger att han inte kan göra något, SC svär sig fria... osv.
Finns det fler som upplevt samma? Någon som sitter och ruvar på en patentlösning för att få någon slags respons?

Som det funkar nu kan jag inte rekommendera någon att handla av Teslas Webshop.
Jag har exakt samma problem. Undrar om de ens har mailen aktiv, får inte ens tillbaka ett auto-reply...
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 12036
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Tesla Webshop - Ingen respons

Inlägg av HelectriC »

AndreasF skrev:
Jag beställde mattor i Teslas Webshop i början på augusti och fick grymt snabb leverans men tyvärr fel prylar. Jag mailade såklart onlineordersEMEA@tesla.com direkt om problemet och därefter är det knäpptyst från Tesla, och jag börjar bli inte så lite irriterad. Har påminnt dem ett gäng gånger men utan resultat. "Min" säljare på Tesla säger att han inte kan göra något, SC svär sig fria... osv.
Finns det fler som upplevt samma? Någon som sitter och ruvar på en patentlösning för att få någon slags respons?

Som det funkar nu kan jag inte rekommendera någon att handla av Teslas Webshop.
Det är väl som det mesta med Tesla nu för tiden, man får helt enkelt inte tag i någon om man inte har möjlighet att fysiskt söka upp personen. Helt hopplöst faktiskt!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
EnTraktor
Teslaägare
Inlägg: 2101
Blev medlem: 18 mar 2015 21:12
Ort: Tyresö
Referralkod: ts.la/mikael25

Re: Tesla Webshop - Ingen respons

Inlägg av EnTraktor »

Bestrid kortköpet är väl det som ligger närmast till hands som lösning.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Användarvisningsbild
AndreasF
Teslaägare
Inlägg: 97
Blev medlem: 13 mar 2019 19:57
Ort: Göteborg

Re: Tesla Webshop - Ingen respons

Inlägg av AndreasF »

Ev lite sent att börja komma dragandes med det nu en månad senare så det verktyget är nog bortdribblat i väntan.
Dessutom har jag ju fått ett ordervärde som är större än vad jag betalt för (jag fick två set med kupemattor och ingen trunkmatta när det skulle vara en av varje).

Då får väl denna tråd vara en varning till övriga.
Tesla Model S LR-19 Raven, Deep Blue Metallic, FSD
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14721
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Tesla Webshop - Ingen respons

Inlägg av LarsL »

AndreasF skrev:
Ev lite sent att börja komma dragandes med det nu en månad senare så det verktyget är nog bortdribblat i väntan.
Dessutom har jag ju fått ett ordervärde som är större än vad jag betalt för (jag fick två set med kupemattor och ingen trunkmatta när det skulle vara en av varje).

Då får väl denna tråd vara en varning till övriga.
Sälja den extra uppsättningen och beställ en ny trunk matta, du borde gå plus på det eller?
Skriv svar