Köper man en model 3 som en leasad förmånsbil, kan man då lösa det med referral codes på något sätt? Vår process är att man skickar in en offert till, i det här fallet, Leaseplan som sen, antar jag, "köper" bilen.
Kan man efterregistrera på något sätt eller hur kan man lösa det? Någon som har varit i samma situation?
Leasing och Referral code?
Moderator: Redaktion
Re: Leasing och Referral code?
Tesla har i princip tagit bort möjligheten att efterregistreraloomastic skrev:Köper man en model 3 som en leasad förmånsbil, kan man då lösa det med referral codes på något sätt? Vår process är att man skickar in en offert till, i det här fallet, Leaseplan som sen, antar jag, "köper" bilen.
Kan man efterregistrera på något sätt eller hur kan man lösa det? Någon som har varit i samma situation?
Du behöver be leaseplan att köpa med kod
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Skapa ett RN nummer via säljare sen ber du dem köpa det RN-numret och då är referral kopplat.e5m1r skrev:Tesla har i princip tagit bort möjligheten att efterregistreraloomastic skrev:Köper man en model 3 som en leasad förmånsbil, kan man då lösa det med referral codes på något sätt? Vår process är att man skickar in en offert till, i det här fallet, Leaseplan som sen, antar jag, "köper" bilen.
Du behöver be leaseplan att köpa med kod
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Använd någons referrallänk för att gå in på beställningssidan.
Konfigurera din bil som du vill ha den.
På sista sidan, Betalning, klicka på "Spara din design"
Skicka den länken till leasingbolaget, att det är den bilen du vill ha.
Konfigurera din bil som du vill ha den.
På sista sidan, Betalning, klicka på "Spara din design"
Skicka den länken till leasingbolaget, att det är den bilen du vill ha.
Sedan kan du vara aktiv på forumet (och andra fora) genom vara behjälpligt, ge tips osv när du redan har bilen och ha en egen referral code. Kanske det blir någon annan som kommer att använda din länk. Hände mig och har ingen aning om vem det var, men är tacksam för 7500 fria km (tyvärr nu 1500 igen).
Efterregistrering kan du definitivt glömma!
Efterregistrering kan du definitivt glömma!
Kia e-niro 64kWh advanced plus MY2020
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Vi använder oss av Autoplan och jag skrev helt enkelt referral-koden i mailet när jag skickade in beställningen till dem. De visste precis vad de skulle göra.
Hej Alla, tänkte ställa en fråga till alla företagskunder som leasar Tesla. Jag själv har beställt en men inte fått något VIN nummer än. Nu såg jag att en liknande bil har kommit upp som Lagerbil, och tänkte byta min beställning mot den. Hur har ni redovisat extrautrustningen som finns med, är det något som behövs redovisas då motorn förblir densamma? I mitt fall handlar det om en Model S LR. Vet inte om jag skrev meddelandet i rätt forum