Laddning försvinner?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Ps76
Inlägg: 6
Blev medlem: 05 aug 2019 15:57

Laddning försvinner?

Inlägg av Ps76 »

Hej. Nybliven ägare till Tesla model S P100D. Vet någon varför laddning försvinner när bilen står parkerad? Något jag missat stänga av vid parkering? Parkerat på flygplats med ca 320km kvar och nu efter endast 4 dagar iväg ser jag att laddning är nere på 190km. Med den takten är laddning slut när jag kommer tillbaka. Tack på förhand.
Användarvisningsbild
jonsalgerier
Teslaägare
Inlägg: 385
Blev medlem: 11 dec 2016 00:29
Ort: Knivsta

Re: Laddning försvinner?

Inlägg av jonsalgerier »

Ps76 skrev:
Hej. Nybliven ägare till Tesla model S P100D. Vet någon varför laddning försvinner när bilen står parkerad? Något jag missat stänga av vid parkering? Parkerat på flygplats med ca 320km kvar och nu efter endast 4 dagar iväg ser jag att laddning är nere på 190km. Med den takten är laddning slut när jag kommer tillbaka. Tack på förhand.
Sentry mode suger en hel del.
Ps76
Inlägg: 6
Blev medlem: 05 aug 2019 15:57

Re: Laddning försvinner?

Inlägg av Ps76 »

Aha, stort tack för ditt svar. Då måste det vara detta som stjäl ström. Provar att stänga av detta och återkommer i tråden om det var orsaken.

Är ju helt kasst att komma hem till tomt batteri och få ringa efter bärgning. Stort tack
Användarvisningsbild
perbjork
Teslaägare
Inlägg: 127
Blev medlem: 25 apr 2019 00:22

Re: Laddning försvinner?

Inlägg av perbjork »

Också en ny MS. Har konstaterat att med Sentry mod off så drar den i princip ingenting när den står men slår man på den går det åt ett antal mil dagligen..
Model S 100 P Raven 2019
Ps76
Inlägg: 6
Blev medlem: 05 aug 2019 15:57

Re: Laddning försvinner?

Inlägg av Ps76 »

Super tacksam för återkoppling. Med mycket parkering och borta flera dagar varje gång hade det varit svårt att räkna in laddning så man kommer vidare hem varje gång om det inte fanns en åtgärd. Stängde av detta direkt vid tips, återkommer i tråden om det var orsak (vilket jag innerligt hoppas). Tack för hjälpen!
Användarvisningsbild
Bitman
Teslaägare
Inlägg: 100
Blev medlem: 17 aug 2017 12:15
Ort: Malmö

Re: Laddning försvinner?

Inlägg av Bitman »

Sentry mode drar ca 5% per dygn på min.
Sedan dras lite extra varje gång man kollar bilen med appen, så gör inte det mer ofta än behövs.
2017 (november) Model S 100D, röd MC, krämfärgad interiör med kolfiber, soltak, AP2.5
Ps76
Inlägg: 6
Blev medlem: 05 aug 2019 15:57

Re: Laddning försvinner?

Inlägg av Ps76 »

Kan nu konstatera att detta var orsaken. Med Sentry mod off har jag bibehållit samma nivå på laddning nu ett antal dagar. Skönt att orsaken är lokaliserad, samtidigt synd att man inte kan ha detta aktiverat när man står parkerad några dagar.
Skriv svar