Nu sket jag i detta o laddade fullt. Var i närheten så att jag kunde lämna över om någon annan bil ville ladda.
Vet någon här vem som bestämmer över detta? Jag frågade e.on o de bestämmer inte detta.

Moderator: Redaktion
Tack för tipset!Erxon skrev:Med lite tajming på parkerandet kan man stå där i 58 minuter.
Kommer man t.ex. kl 11:32 skall man ställa P-skivan på 12:00.
Citat "Fordonets ankomsttid ska anges vid pilen, avrundad till närmast följande hel respektive halvtimme."
Kan vara att efter din halvtimme så har du kräm nog att ta dig till en Ionity station där du kan ladda med mer än dubbla hastigheten och en stackare som bara har rådMr S skrev:Råkade ut för detta idag, att du endast får stå och ladda i 30 minuter på e.ons laddare (50 kw) på OKQ8 i Halmstad. Helt sjukt att jag inte får fylla på min e-tron mer än 30% när bränslekunderna får tanka fullt. Detta om något kommer ju inte skynda på omställningen.
Nu sket jag i detta o laddade fullt. Var i närheten så att jag kunde lämna över om någon annan bil ville ladda.
Vet någon här vem som bestämmer över detta? Jag frågade e.on o de bestämmer inte detta.
Antingen kommunen (gatumark) eller fastighetsägaren (tomtmark). Så det beror på vad detta är för mark. Är det inne på bensinmackens område så är det troligen tomtmark.Mr S skrev:Vet någon här vem som bestämmer över detta?
Ja men om det inte är kö och man då kör en snabb runda så att någon annan har möjlighet att parkera så ska det ju vara ok att ”återta” platsen som jag tolkar det.MarcusC skrev:Asch, hittade svar på min fråga.
En HD-dom ger att man INTE får göra så
https://lawline.se/answers/11705
Kommer du 11:32 ska p-skivan stå på 12:00 men du får fortfarande bara parkera till 12:02Erxon skrev:Med lite tajming på parkerandet kan man stå där i 58 minuter.
Kommer man t.ex. kl 11:32 skall man ställa P-skivan på 12:00.
Citat "Fordonets ankomsttid ska anges vid pilen, avrundad till närmast följande hel respektive halvtimme."
Inte om det är tomtmark. Då är det fastighetsägaren som bestämmer. (Förvisso kan kommunen också vara fastighetsägare.)Mickep skrev:Antar st det är kommunen som bestämmer vad som skaldinnas på skyltarna.