Hyra Chademo adapter

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
DvD
Teslaägare

Hyra Chademo adapter

Inlägg av DvD »

Hej!

Jag ska med familj bege oss ut på en roadtrip i Europa imorgon, kommer utgå från Örebro och till slut landa söder om Florens, ska bli spännande då detta blir vår första riktigt långa roadtrip med Teslan (som längst varit i Åre innan). Tanken var dock att vi skulle lyckats få bilen uppdaterad för CCS stöd innan resan men Tesla har tyvärr denna gång klantat till det rejält. Har haft tre olika tider bokade hos dem men de har avbokat dem varje gång, den senaste var nu i fredags men då kunde de inte få fram delarna... Registrerade första bokningen 1:a Juni för att först få den uppdaterad veckan efter midsommar men de lyckas hela tiden klanta till min bokning så nu blir det att bege sig ut i Europa och egentligen främst förlita sig på Superchargers (vilket kanske inte bör vara ett problem). Det vore däremot skönt med en back-up plan och där hade just CCS:en var bra.

Eftersom det känns lite lönlöst att köpa en ny Chademo när man förhoppningsvis ska få CCS till bilen (förutsatt att de ens har dem hemma i t.ex. Tesla Malmö när vi passerar där) så tänkte jag höra efter på detta fantastiska forum om någon kan tänka sig hyra ut sin Chademo under två veckor. Vet att detta är sista stund men hade tills i fredags förhoppningen om att det inte skulle behövas.

/David
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Re: Hyra Chademo adapter

Inlägg av kangru »

Om du vill hämta och lämna i Uppsala så finns min.
Användarvisningsbild
Smutt
Teslaägare

Inlägg av Smutt »

Jag kan hyra ut min är i örebro nu och troligen imorgon
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
DvD
Teslaägare

Inlägg av DvD »

Smutt, du har PM.

Kangru, stort tack för erbjudandet.
Användarvisningsbild
evilirish
Teslaägare

Inlägg av evilirish »

Verkar som om du löst det, annars kom min kollega precis hem från sin road trip I Europa, med min chademo-adapter i trunken.
Finns att hämta upp utanför Lund om så skulle vara fallet.
Skriv svar